Az elektromos Pu+Ra HPE vélhetően sosem kerül sorozatgyártásba, az elsődleges feladata csak annyi, hogy ízelítőt adjon a pár éven belül megjelenő új, elektromos Lancia modellekről.
Könnyű észrevenni az utalásokat a Lancia régi, legendás modelljeire:
az ívelt szélvédő a Stratost, a serleget formázó első LED-csíkok a Deltát és az Aureliát, a karosszéria arányai a Betát, a hátsó lámpák pedig a 037-est juttathatják eszünkbe.
A 4,45 méter hosszú, 1,95 méter széles és 1,35 méter magas kupé különlegességei közé tartoznak még a háromágú csillag alakú, áramvonalas felnik, a kör alakú tetőablak, a lebegő hátsó márkajelzés, valamint a kamerás, digitális visszapillantó tükrök.
Úgy tervezték a Pu+Ra HPE izgalmas utasterét, hogy „meleg és barátságos" kontrasztot biztosítson a letisztult, agresszívan sportos külsővel szemben. A
mély, bársonyos kárpitozású első ülések
állítólag a fotelek kényelmét biztosítják, kis kerek asztalok vannak elöl és hátul, a kör alakú üvegtető pedig nyitható.
A Lancia új generációs infotainment rendszerét, a Salát hangutasításokkal vagy egy nagyméretű, műszerfalból kihajtható, kör alakú érintőképernyővel lehet vezérelni. Még a kormánykerék közepén is található egy kisebb képernyő a legfontosabb vezetési adatok számára.
A Pura HPE több mint egy évtizede az első új autó a Lanciától, amely az utóbbi években már csak Olaszországban volt jelen, és ott is csak az ősöreg Ypsilonnal. Jövőre mutatkozik be a kisautó következő, vélhetően Peugeot 208-ra épülő nemzedéke, amelyet hibrid és elektromos hajtásokkal fognak forgalmazni. 2026-ban érkezik egy elektromos zászlóshajó a Stellantis STLA platformjára, és 2028-ban érkezhet meg a kompakt Delta új, szintén elektromos hajtású nemzedéke. 2026 után a Lancia már csak villanyautókat fog bemutatni, a hibrid Ypsilon értékesítése 2028-ban ér majd véget.
A Delta már feltámadt a versenypályákon
A Special ONE Racing csapat szinte a Pure HPE bemutatásával egyszerre jelentette be, hogy Sébastien Loeb egy elektromos Delta Evo-e-vel indul a 2023-as Ralikrossz-világbajnokságon. A kilencszeres ralivilágbajnok csapattársa az a Guerlain Chicherit lesz, akinek a GCK Motorsport nevű cége fejlesztette ki a tavaly már két futamon indult retró külsejű versenyautót. A 680 lóerős Delta Evo-e-t két darab, egyenként 340 lóerős villanymotor hajtja, a kocsi 0-100 km/h-ra kevesebb mint két másodperc alatt gyorsul fel.