1991-es megjelenése óta a Renault Clio öt nemzedékéből összesen 16 millió darab kelt el, ezzel az utóbbi három évtized legsikeresebb francia típusának számít a modell. 2019-ben mutatkozott be az ötödik generáció, az utolsó, amit még belső égésű motorokkal meg lehet vásárolni. Négy évvel később, most érkezett meg a ráncfelvarráson átesett változata, amelyet könnyű felismerni a teljesen áttervezett orr-részéről. Már a Renault áttervezett, retró stílusú, kétdimenziós logóját viseli a kisautó,
az új hűtőrács viszont a mai Peugeot-k hálószerű maszkját juttathatja eszünkbe,
és a fényszórók alatti. bumeráng-alakú nappali fények is a rivális márka LED-es „szemfogaira" emlékeztetnek.
Keskenyebbek és fejlettebb technikájúak (az adaptív verziók három helyett már öt LED-projektort tartalmaznak) lettek a fényszórók, és enyhén átrajzolták a hátsó lámpákat is. Szögletesebb lett a hátsó lökhárító, emellett új felniket és színeket is lehet választani az extralistáról. Bár a változásoknak köszönhetően nagyobb,
felnőttesebb autónak látszik a Clio, a méretei nem változtak,
a hossza 4053, a szélessége (tükrökkel) 1988, a magassága 1439 mm.
Belül a formák alig változtak, viszont új, kellemesebb tapintású, fenntartható módon előállított kárpitszövetek jelentek meg (valódi bőr nem is rendelhető), és több lett a puha, párnázott felület a műszerfalon és az ajtókon is. Új a 10 colos digitális műszerfal (az olcsóbb változatok 7 colosat kapnak), a függőleges helyzetű központi érintőképernyő továbbra is 7 vagy 9,3 colos lehet, és már vezeték nélkül képes az okostelefon-integrációra.
Változatlan a motorválaszték, az alapváltozatot a 65 lóerős, egyliteres szívómotor hajtja, ugyanez a blokk turbóval már 90 vagy 100 lóerőt ad le, utóbbit gyárilag felkészítik a gazdaságos és környezetbarát LPG-s üzemre. A csúcsváltozatot az 1,6-os szívó benzinmotorra épülő, 145 lóerős öntöltő hibrid hajtás mozgatja, amelynek kombinált WLTP átlagfogasztása mindössze 4,1 liter.
Elektromos Clio továbbra sem lesz,
mivel 2024 végén mutatkozik be a kizárólag elektromos hajtásláncokkal készülő, hasonló méretű Renault 5 kisautó. Egyébként a tervek szerint 2030 után már a Renault is kizárólag villanyautókat fog árusítani az európai piacon.