A Brüsszeli Autószalonon mutatkozott be a Dacia Spring új csúcsváltozata, az Extreme, amely a korábban 80 százalékos arányban választott Expressiont váltja a kínálatban, azonos kényelmi felszereltséggel. Kívülről a bronzszínű tükörházak, tetősínek, csomagtérfedél-díszek és felniközepek, valamint a topográfiai mintás matricák különböztetik meg az újdonságot a megmaradt, alapszintű Essential kiviteltől, és megjelent egy új, palakék fényezés is hozzá.
Eddig a Spring felszereltségtől függetlenül csak a 44 lóerős, 125 Nm nyomatékú villanymotorral volt elérhető, amivel 19,1 másodperc alatt gyorsult fel 0-100 km/h-ra, a végsebessége pedig mindössze 125 km/h volt.
A közel másfélszer erősebb, 65 lóerős motor várhatóan drasztikusan javítja majd az egy tonnánál könnyebb miniautó menetteljesítményeit,
de még nem tudni, hogy mennyivel.
Egyelőre csak annyit árult el a Dacia, hogy a változatlanul 26,8 kWh-s akkumulátorral a csúcsváltozat
WLTP hatótávolsága 230-ról 220 km-re csökkent.
Az erősebb motorhoz új, egyfokozatú erőátvitel is tartozik, ami állítólag javítja fékezéskor az energia-visszatermelést, és megduplázza az első kerekekre jutó nyomatékot.
Nyugat-Európában a január 17-től rendelhető Spring Extreme felára 1500 euró az Essentialhöz képest, amiből arra következtethetünk, hogy Magyarországon kb. 9,7 millió forintba fog kerülni.