A Seat az évtized végére teljesen lemondhat az autógyártásról, és a fiatalokat célzó városi mobilitási márkává alakíthatja át magát – számolt be a brit Autocar a cég felső vezetésből származó információkra hivatkozva.
A spanyol gyártó, amelynek jelenleg az egyetlen elektromos járműve a Mó nevű robogó, a „mobilitási megoldások" egyéb szempontjait is megvizsgálná, például a mikroautókat és a e-kerékpárokat, mielőtt az Európai Unió 2035-ben betiltja a belsőégésű motorral szerelt új autók értékesítését. Azonban
2030-ig biztosan készülnek még Seat márkájú hagyományos autók
belsőégésű motorral és hibrid hajtással.
A Seat 2019-ben már bemutatott egy elektromos városi miniautó-tanulmányt, Renault Twizy-re hasonlító, kétüléses, cserélhető akkumulátoros Minimót, de az a pandémia miatt végül nem került gyártásba.
Nem tervezzük elektromos autó bevezetését 2026 előtt, ha tervezzük egyáltalán
- mondta Wayne Griffiths a márka márciusi éves konferenciáján. A vezérigazgató szerint az elektromos autók értékesítését a Cuprára – a Seat dinamikusan növekvő egykori sportos almárkája, amely 2018-ban önállóvá vált – hagyják, hogy a két spanyol gyártó ne kannibalizálja egymás eladásait.
Egyébként a Cupra már most is rendelkezik villanyautóval, a Volkswagen ID.3-alapú Bornnal, és a következő két évben két új elektromos autót is piacra fog hozni: a nemrégiben bemutatott Tavascan szabadidő-autót 2024-ben és az Urban Rebelt kisautót 2025-ben.