Európában 2022-ben értékesített Yarisok 79%-a hibrid volt;
147 ezer eladott autóval a kisautó volt a Toyota legkeresettebb hibrid modellje.
Most mégis ráncfelvarrást hajtott végre rajta a Toyota, azonban a külső dizájn változásai kimerültek a szín- és keréktárcsa-választék bővülésében, valamint egy új felszereltségi szint megjelenésében. Fontosabbak a technológia újítások.
A 116 lóerős, 141 Nm nyomatékű hibrid hajtáslánc a továbbiakban is elérhető marad, a gazdagabb felszereltségű kivitelekhez azonban opcióként vagy alapfelszerelésként egy
130 lóerős, 185 Nm nyomatékú hajtásláncot
is kínál mostantól a Toyota. Az új hibrid hajtás a már ismert 1,5 literes benzinmotorra épül, az elektromos komponensek viszont már a Toyota ötödik generációs hibrid rendszeréből származnak.
A villanymotor nagyobb és erősebb, a motorvezérlés hardverét és szoftverét egyaránt lecserélték, ami azt jelenti, hogy a Yaris Hybrid 130 álló helyzetből
9,7 helyett 9,2 másodperc alatt éri el a 100 km/órát,
és élénkebben reagál a gázparancsokra, miközben az előzetes kalkulációk szerint üzemanyag-fogyasztása csak minimálisan nőtt meg a korábbi 3,8-4,9 literes értékről.
Végre elérhető lett a Yarishoz is a 12,3 colos, teljesen digitális műszercsoport, amely négyféle üzemmódban jeleníti meg a kért információkat. Az infotainment rendszer új online navigációs rendszere percre kész forgalmi információkkal, a természetes beszédstílust felismerő hangvezérlés kéz nélküli parancsokkal egyszerűsíti le a vezetést.
A Yaris egyes funkcióinak távvezérlésére szolgáló MyT alkalmazás új lehetőséggel bővült: mostantól kulcs helyett telefonnal is kinyitható a Yaris; ez a digitális kulcs pedig másokkal is megosztható. Új, szélesebb látószögű kamera és radar szolgálja ki például az ütközésmegelőző, kereszteződés-figyelő rendszereket, és
megjelent a kínálatban a téves pedálkezelésből eredő, véletlen, hirtelen gázadást elfojtó funkció.
Mindezeken túl kibővült az adaptív tempomat tudása: a rendszer mostantól az előzések helyes és biztonságos végrehajtására is ügyel, és egy gombnyomásra alkalmazza a jelzőtábla-figyelő rendszer által észlelt sebességkorlátozást.