A használtautós hirdetések között szép számmal találni olyan autókat, amelyek korábban taxiként teljesítettek szolgálatot. Az autótörténeti jelentésekkel foglalkozó carVertical szerint a vásárlók ezeket általában messzire elkerülik, nem is alaptalanul: a taxik általában több százezer kilométert futnak, ami azt jelenti, hogy sok alkatrészük alaposan elhasználódik. Ilyen futásteljesítmény még egy rendesen karbantartott járműnél is problémás lehet.
A taxikat ráadásul főleg városi környezetben használják, ami jelentős terhelést ró bizonyos alkatrészekre, főleg a motorra, a fékekre és a sebességváltóra. Egy hasonló távon, de főleg autópályán használt jármű általában sokkal jobb állapotban van.
A taxiknak a belső tere is komolyan elhasználódhat, különös tekintettel a hátsó ülésekre.
Míg a legtöbb autótulajdonos igyekszik megóvni a járművét, a taxik utasai gyakran havas-sáros cipővel, átázott, vizes kabátban szállnak be, ami hosszú távon hatással van a beltér minőségére.
Az autó előtörténetének ellenőrzésével egyértelművé válhat, ha azt taxiként használták. Más módon nehéz lehet erre fényt deríteni, ugyanis a kevésbé megbízható kereskedők gyakran igyekeznek eltitkolni ezt a kevésbé előnyös tulajdonságot.
A taxiknál jellemzően magas a futott kilométerek száma, ezért gyakran előfordul, hogy tekerik az órájukat,
azaz csalnak a kilométerszámlálóval.
A piacon a korábbi taxik között gyakori típusnak számít a Mercedes-Benz (a carVerticalon elérhető összes taxi 29 százaléka ilyen típusú), a Volkswagen (14,4 százalék), a Skoda (12,3 százalék), a Volvo (10,9 százalék) és a BMW (5,8 százalék). Mivel ezek a vásárlók körében egyébként népszerű márkák, a csalók gyakran visszaélnek ezzel.
A taxiként használt autók között a német gyártmányúak a leggyakoribbak. A listát a Mercedes Benz E-osztály vezeti (17,9 százalék), ezt követi a Skoda Superb (7,7 százalék), a Volkswagen Passat (6,1 százalék), a BMW 5-ös sorozat (5 százalék) és a Volvo V70 (4,7 százalék).
Az autók színe is árulkodó lehet:
sok városban megkövetelik az egységes színeket, hogy azokat könnyen meg lehessen különböztetni a többi autótól az utcán. Bizonyos modellekből, például az említett E-osztályból készült kifejezetten taxisok számára szánt modell, amely különleges festést kapott.
Vásárláskor érdemes alaposan megnézni a fényezést is, ugyanis sokszor látható marad a taxisok által használt matricák nyoma.
Bizonyos matricák kifejezetten nagy méretűek, amely megóvta a fényezést a naptól, így azok világosabbak és jobban láthatóak lehetnek. Ebből következtetni lehet rá, hogy az adott autót taxiként használták a múltban.