A 2021 óta fejlesztés alatt álló új szupersportautó a 2006-2007 között gyártott, limitált szériás 8C közvetlen utódának tekinthető, de valójában a legendás 1967-es modell, a 33 Stradale szemet gyönyörködtető formáit szerették volna megidézni vele.
A modern 33 Stradale tervezésénél az Alfa Romeo igyekezett a lehető legjobban követni az eredeti autó arányait, és még a Scudetto pajzsnak nevezett, ismerős V alakú hűtőrács is megtalálható az orr-részen.
A külsőhöz hasonlóan a pilótafülkében is könnyű anyagokat, például alumíniumot és szénszálat használnak, a legtöbb felületet Alcantarával burkolták be. Nagyon kevés gomb található a középkonzolon, egy
3D-s head-up kijelző
(amely állítólag az iparágban elsőként jelenik meg) szolgál fő digitális információforrásként, amelyet úgy terveztek, hogy a lehető legkevésbé vonja el a vezető figyelmét az útról.
Nevéhez méltóan mindössze 33 darabot gyártanak az új 33 Stradaléból, mindegyiket egy különlegesen kiválasztott ügyfél viheti majd haza. Állítólag az első vázlatok bemutatása után két héten belül keltek el a példányok 2022-es Olasz Nagydíjon, pedig
a kocsi vételára átszámítva 750 millió forint körüli összeg, ami a legnagyobb az Alfa Romeo történetében.
Az első kész autót 2024. december 17-én adják majd át a szerencsés tulajdonosának, de 2026-ra minden ügyfél megkapja az autóját. Annyira komolyan veszi az Alfa Romeo a személyre szabást, hogy a vásárlók még az autójuk alvázszámának utolsó nyolc számjegyét is kiválaszthatják.
Abban is dönthetnek, hogy a 750 lóerős elektromos verziót, vagy a 650 lóerős V6-os benzinest kérik, utóbbi tömege körülbelül 1500 kg. Eddig 12 autónál döntöttek, 5:1 arányban a benzinest kérték... Kipufogós kivitelben a 33 Stradale kevesebb mint három másodperces alatt gyorsul 0-100 km/h-ra,
a végsebessége stílszerűen 333 km/óra.
Még ennél is fürgébb azonban az elektromos verzió, amely 2,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, bár a végsebessége kisebb.
A 3,0 literes turbós V6-os a Giulia és a Stelvio Quadrifoglióban használt 2,9 literes, 510 lóerős egység megnövelt lökettérfogatú, tuningolt változata, amely a hátsó kerekeket egy nyolcfokozatú ZF automata sebességváltón keresztül hajtja (kézi váltót nem kínálnak). A tisztán elektromos verzió WLTP hatótávja 450 km, ebben a sportos motorhang szintetikus, és a hangszórókból érkezik az utasok fülébe. A három villanymotorból álló, összkerékhajtású rendszer a stellantisos testvérmárka, a Maserati új GranTurismo Folgore modelljéből származik.
Menet közben a vezetők választhatnak a Strada (közúti) és a Pista (pálya) üzemmód között, a manőverezhetőséget
az Alfa Romeo saját fejlesztésű négykerék-kormányzása
segíti. Karbon-kerámia Brembo féktárcsák felelnek a megfelelő lassításért, elöl hatdugattyús, hátul négydugattyús féknyergekkel.
Szomorú, de igaz: hivatalosan is megerősítették, hogy a 33 Stradale lesz a patinás olasz márka utolsó tisztán belsőégésű motorral hajtott autója. Még várható egy hibrid és elektromos változatban létező kompakt szabadidő-autó 2024-ben, de 2025-től kezdve az Alfa Romeo már csak villanyautókat fog bemutatni.