Fogatlan lett a vadmacska, vagy maradt erő a harapásában? – Ford Puma ST Powershift teszt

Ford Puma ST
Vágólapra másolva!
Már automata váltóval is elérhető a Ford Puma sportváltozata, az ST, ráadásul nem is kerül többe, mint a manuális változat. Igazi ajándéknak tűnik a lágy hibrid rendszerrel is kiegészített kisméretű SUV, de az apróbetűs rész a motorháztető alatt keresendő.
Vágólapra másolva!
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST

Pumának hívtak már Fordot, a kétezres évek elején. Sajnos a kétajtós, New Edge formanyelvet képviselő kis kupéból mára csak mutatóba maradt, mert a rozsda kikezdte a legtöbb példányát. Kár értük, mert zseniális váltójuk és futóművük igazi élményautóvá tette őket a tömegautós alapok ellenére, főleg az 1,7-es motorral szerelt, 125 és 150 lóerős csúcsváltozatok voltak emlékezetesek.

A mai Puma teljesen más igényekre próbál választ adni:

azoknak szól, akik praktikus, ötajtós városi kisautót akarnak, csak szeretnének egy kicsit magasabban ülni egy divatos SUV kasztniban. A néven kívül csak két közös pont van a régi Pumával: mindkettő Fiesta-alapokra épült, és mindkettőből készült potens raliváltozat is, igaz, a korábbi szívómotoros Kit Cart nem lehet egy napon említeni a mai, több mint 500 lóerős, plug-in hibrid Rally1-es űrhajtóval.

Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST

2020 óta kapható a második generációs utcai Puma, sokáig a Fiestával és a szintén SUV-jellegű, de minden szempontból rosszabb EcoSporttal együtt szerepelt a kínálatban, de

idénre már csak ő maradt, klasszikus építésű kisautó már nem található a Ford kínálatában.

Most a típus aktualitását a csúcsverzió frissen érkezett, automatikus váltóval szerelt változata adja.

Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST

A keskeny és magas EcoSporttal szemben a Puma széles, arányos, de legfőképpen úgy menő, hogy közben a mosolygós frontrészével barátságos, ami rajta kívül nem sok szabadidő-autónak sikerül. Az ST sportkivitelnek jól állnak az óriási, 19 colos kerekek, a fényes fekete műanyag betétek, a tetőszárny és a tekintélyes diffúzor is, de a legjobb a színe: a 400 ezer forintba kerülő, Azura kéknek nevezett metál árnyalat csak az ST-hez kérhető, és szépen kiemeli az izmos formákat.

Milyen belül?

Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST

Ha kívülről bele is látom a pumát vagy legalább a hiúzt, belül már inkább szomorú, ház elé kirakott kismacska lenne a Puma a Ford által házon belül fejlesztett, AGR-tanúsítványos (gerincbarát) új sportülések nélkül.

Puhábbak lettek, mint a korábbi Recarók, de ugyanúgy irgalmatlanul, satuként tartják a felsőtestet,

nem mellesleg jól is néznek ki. Egyetlen korlátjuk a méretük: a Recaróhoz hasonlóan 80 kiló felett már véleményesek, 90-95 kg felett meg már kifejezetten kényelmetlenek, ami akár vásárlást megakadályozó ok is lehet.

Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST

Minden más az üléseken kívül csak átlagos. A vezető előtt a pult elrendezése, a formák és az anyagok is pont olyanok, mint a kifutott Fiestában, és műszerfal tetejére biggyesztett 8 colos érintőképernyő és a rajta futó SYNC 3 infotainment rendszer felett is eljárt az idő. Testreszabhatóság szinte egyáltalán nincs, és a digitális dizájnra se költöttek túl sokat: egymás mellé tett kockákat lehet nyomogatni és ennyi. Természetesen a műszerfal is LCD, de itt legalább 12,3 colos méretben, és a különböző üzemmódokra itt legalább vannak egyedi témák. Kár, hogy az automatikus váltó régivágású, ormótlan előválasztó karja feleslegesen sok helyet foglal a középkonzolból. Vezeték nélkül nem megy a telefontükrözés, de legalább a töltés igen.

Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST

A helykínálat az első sorban sem igazán nagyvonalú, hátul pedig kifejezetten szűkös, nagyjából egy Fiesta méreteivel rendelkezik, csak annál valamivel magasabbra kell beülni, és a szűkre húzott ablakok miatt rosszabbul lehet kilátni. Kötelező extra a 125 ezer forintos tolatókamera (csomagban, automatikus parkolórendszerrel), mert hátrafele a kilátás minimális. Viszont jó pont, hogy

a csomagtér a kategóriája egyik legnagyobbja

a 456 literes befogadóképességével – ha az alsó, kimosható, lefolyóval rendelkező 80 literes MegaBoxot is beleszámítjuk. Még motoros nyitás is rendelhető hozzá 150 ezer forintért (kulcs nélküli rendszerrel).

Mit tud a technika?

Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST

Nagyon vártam a némiképp lelombozó belső után, hogy megnézzem, mit tud a kanyarokban a Puma ST, de előbb le kellett nyelnem még egy keserűnek tűnő pirulát. Az új, Powershift váltós ST-ben ugyanis egy mindössze egyliteres, háromhengeres EcoBoost motor dolgozik,

amelynek a konzervatív felfogás szerint semmilyen keresnivalója nem lehetne egy sportos hot hatch-ben.

Még kapható a régi 1,5-ös, szintén háromhengeres EcoBoost is 200 lóval, manuális váltóval, mellé érkezik most ez az új, méretcsökkentett hajtáslánc, amelynek rendszerteljesítménye a lágy hibrid rendszerrel 170 lóerő, a nyomatéka – 320 helyett – 248 Nm, és csak hétfokozatú duplakuplungos váltóval kapható.

Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST

Korábban 155 lóerő volt a maximum, amit a Ford kihozott az egyliteres, sokszorosan díjnyertes motorjából. Most némi gyári chiptuninggal ezt 160 lóerőre emelték fel a Puma ST-ben, amihez hozzájön még a szíjhajtású indítómotor-generátor 10 lóerőt jelentő boost funkciója, már ameddig van delej az apró lítium-ion akkumulátorban. Maga a 48 voltos lágy hibrid rendszer egyébként gyorsabb és hatékonyabb fékenergia-visszatermelésre képes, mint a gyengébb Pumákban, így a rásegítés is tovább tart, de állandónak azért nem lehet nevezni, amit a forgalmiban szereplő 118 kW-os teljesítményadat (160 LE) is jelez. Amúgy a benzinmotor részterhelésnél képes mindössze két hengerrel üzemelni a kisebb fogyasztás érdekében.

A cikk folytatódik a második oldalon. Kattintson tovább!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!