Az SU7 névre keresztelt szedán egy olyan pillanatban debütált, amikor Kínát, a világ legnagyobb autópiacát kapacitásbőség és lassuló keresletnövekedés jellemzi, ami komoly árháborút robbantott ki. Lei Jun vezérigazgató az autót bemutató eseményen egyebek között azt mondta, hogy a következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt vezető autógyártójának egyike lesz.
Több más technológiai céghez hasonlóan a Xiaomi is arra törekszik, hogy alaptevékenységein túl más területek, így az elektromos járművek gyártása felé terjeszkedjen. A Xiaomi 2021-ben jelentette be autógyártási tervét, és arra tett ígéretet, hogy tízmilliárd dollárt fektet be az ágazatba több mint egy évtized alatt.
A Xiaomi márkájú autók a BAIC állami tulajdonú járműgyártó egyik cégének évi 200 ezres kapacitással rendelkező pekingi gyárában készülnek.
A Porsche Taycanra erősen hasonlító SU7 csúcsverziója 101 kWh-s akkucsomaggal rendelkezik, a hatótávolsága akár 800 kilométer is lehet. Az összkerékhajtású változat 2,78 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, végsebessége 265 km/h.