Újabb nagy pofont kaptak a hot hatch modellek rajongói Európában, mivel a három legjobb ár-érték arányú forró ferdehátú tűnik el a piacról. A Hyundai ugyanis bejelentette, hogy az akkumulátoros-elektromos átállás érdekében 2024 februárjában leállt az európai piac számára készülő benzinmotoros N-modellek (i20 N, i30 N és Kona N) gyártásával. Mostantól már csak elektromos autók forró változatait kínálják majd mifelénk, olyanokat, mint a 641 lóerős, 28 millió forintba kerülő Ioniq 5 N.
Persze az első generációs Konára épülő, 280 lóerős Kona N piacról történő kivonása nem meglepetés, mert a kis SUV második generációja már egy ideje kapható Európában, a 204 lóerős i20 N és a 250, valamint 280 lóerős változatban gyártott i30 N nyugdíjazása azonban hidegzuhanyként érheti a benzinvérűeket, mert ezen modellek gyegébb változatai még gyártásban maradnak.
A kisautóból a 2024-es modellfrissítést követően már a 120 lóerős, egyliteres motorral szerelt N-Line változat lesz a kínálat legsportosabb kivitele, az i30-asból pedig a négyhengeres, 1,5 literes, 160 lóerős N Line változat lesz a csúcs.
"A belső égésű motoros N modellek gyártása februártól megszűnt az európai piacon, összhangban azzal a kötelezettségvállalásunkkal, hogy 2035-ig nulla kipufogógáz-kibocsátású modellcsaládot kínálunk ügyfeleinknek, és 2045-ig 100 százalékban szén-dioxid-semlegesen működünk" – írta a Hyundai a közleményében.
A hír nem érinti a Hyundai N tevékenységét Észak-Amerikában, ahol sem az i30-ast, sem az i20-ast nem forgalmazzák. A Kona N forgalmazása az Egyesült Államokban 2023-ban szűnt meg, az Ioniq 5 N pedig még nem került a kereskedésekbe, így az egyetlen gyors Hyundai, amely az országban kapható – a WTCR-ben Michelisz Norbert által is használt – Elantra N szedán.