Utolérte az MEB építőkészlet frissítése a Cupra Born villanyautót, amelynek köszönhetően a spanyolok minden eddiginél nagyobb teljesítményt tudtak előcsalogatni az eleve sportos villanyautóból. Maradt a hátsó hajtómotor, de annak
teljesítménye már elérheti a 326 lóerőt, nyomatéka pedig az 545 Nm-t
– ez 40% illetve 75%-os (!) növekedés az eddigi e-Boost változathoz képest.
Persze ekkora teljesítményt nem lehet hasonló javulásra váltani, de azért így se lehet panaszkodni, hiszen 1 másodpercet faragtak le a 0-100 km/óra gyorsulási időből, ideális körülmények között az már 5,7 másodperc alatt letudható. A nagyobb teljesítményleadású akkumulátor jóvoltából a végsebesség-limitet is felemelték, az eddigi általános 160 km/óra helyett a Cupra Born VZ már 200 km/órával is száguldhat.
A spanyol mérnökök igyekeznek minden esélyt megadni a sofőrnek ahhoz, hogy a teljesítménynövekedést vezetési élményre fordítsa. A DCC Sport felfüggesztésben újak a rugók, a lengéscsillapítók és a stabilizátorok, a kormányzáson hardveres és szoftveres változtatásokat végeztek, a fékrendszernél több apró módosítással sikerült határozottabb nyomáspontot kialakítani. Az energiaellátást biztosító akkumulátor 79 kWh kapacitású, a fedélzeti töltő 11 kW-os, villámtöltésre 170 kW teljesítménnyel van lehetőség.
Kifejezetten a forró villanyautó számára készítették el a Dark Forest fantázianevű zöld színt, emellett még fekete fényezés választható, a karosszériadíszek sötétkróm színűek. A 20 colos kovácsolt alufelni rézbetéteket kap, szélesebb abroncsokat használnak a jobb tapadás érdekében. Az utastérben a szériában adott Cup kagylóülések jelentik a legnagyobb újdonságot, amelyek nagyobb oldaltartást és alacsonyabb üléspozíciót adnak, és a kormány mögötti kapcsolófülekkel szabályozható a fékenergia-visszatermelés mértéke.