Még jobban megy, és továbbra is alig fogyaszt az ország kedvenc kisautója

Toyota Yaris
Vágólapra másolva!
Modellfrissítésen esett át a Toyota Yaris, bár ez alig látszik rajta. A lényeg az utastérben és a motorháztető alatt található, ugyanis fejlődött a fedélzeti elektronika és megjelent egy, a korábbinál erősebb öntöltő hibrid hajtás is, viszont a normál benzines napjai meg lettek számlálva.
Vágólapra másolva!
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris

A Toyota Yaris a viszonylag magas építésű kisautók közé tartozott az első három generációig, a modellváltásokkal a méretek csak nőttek, a formavilág viszont egyre unalmasabbá vált. Drasztikus filozófiaváltást hozott a 2020-ban érkezett negyedik nemzedék, ugyanis az új TNGA-B építőkészletnek köszönhetően sportos kiállású lett: 40 mm-t csíptek le a magasságából, ennek a másfélszeresével növelték meg a nyomtávját és a szélességet, és még a tengelytávját is jelentősen (50 mm-rel) megnyújtották.

Szokatlan, de még a lámpák és lökhárítók sem változtak a modellfrissítésnél Forrás: Toyota

Ráadásul a morcos fényszórók, az óriásira tátott hűtőmaszk és a rajtolni készülő sprinterek combjáról mintázott, izmosan domborodó hátsó sárvédők

agresszivitást csempésztek a külsejébe, amit szokatlan volt

a kedvesen buci megjelenésű elődök után. Kis tömegének, merev felépítményének, alacsony súlypontjának, egymástól a lehető legmesszebbre vitt kerekeinek köszönhetően kanyarban is ügyesen mozgott, persze nem a benzinpárával is eljáró öntöltő hibrid hajtással, hanem a meglepően fickós, de szomjasabb 1,5-ös benzinessel volt jobb vezetni.

Azon kevés kisautók közé tartozik, amelyek rövidebbek négy méternél, hat centi hiányzik hozzá Forrás: Toyota

Ha az aktuális Yarisra terelődik a szó, akkor csak az elavult infotainment-rendszert, a szűk hátsó sort és a kis csomagtartót szokták szidni a tulajdonosok. Persze Toyota szándékosan nem törte magát, hogy tágasabb legyen a Yaris, ugyanis 2021-ben érkezett a Yaris Cross szabadidő-autó, amely azonos technikán tágasabb, használhatóbb utasteret kínál a magas építésmód előnyeivel kombinálva, ami telitalálatnak bizonyult. Ma már nem is a Yaris Európa legnagyobb darabszámban eladott Toyota-modellje, hanem a Yaris Cross, de azért még a hagyományos kisautó is

szép eladási számokat produkál:

tavaly például 170 ezer fogyott belőle a kontinensen, és 1800 itthon. Utóbbi majdnem kétszer annyi, mint amennyit a B-szegmens második helyezettjéből, az Opel Corsából vettek a magyarok.

Mi változott?

A GR Sport felszereltséghez (jobbra) sportkipufogó, áldiffúzor és 18 colos alufelni is tartozik Forrás: Toyota

Mivel időközben a negyedik generációs Yaris is elért a modellciklusa feléhez, 2023 végén kénytelen volt egy frissítést végrehajtani rajta a Toyota, aminek az eredményét most vehettük szemügyre a nemzetközi menetpróbán, Barcelona közelében.

Ne magában keresse a hibát, ha kívülről semmi változást nem fedez fel

az autón, ugyanis tényleg nem nyúltak hozzá a dizájnerek, leszámítva két új kék színt és két új alufelnit.

Ezüst hűtőrács csak a GR Sporton van Fotó: Gulyás Péter

Ellentétben a szintén nemrég frissült, háromajtós GR Yarisszal, a polgári, ötajtós változatok nem kaptak új műszerfalat, és a szokatlanul igényes kialakítású, kényelmes üléseik sem kerültek mélyebbre (már elég lent voltak eddig is), csak a kárpitozásuk változott. A kongó hangon csukódó ajtók és a sok kemény műanyag miatt a minőségérzet még mindig elmarad a kategória legjobbjaitól, de tény, hogy legalább a műszerfal felső része kellemes tapintású, párnázott felületű, és Premiere Edition felszereltségnél kék díszvarrások és apró kék betétek is megpróbálják feldobni a hangulatot.

Digitális fejlődés

Szokatlan az ajtópanel kialakítása, az ablakemelő a kilincs fölött kapott helyet Fotó: Gulyás Péter

A közepesnél gazdagabb felszereltségi szinteknél megjelent a szabadon konfigurálható

digitális műszeregység 7 vagy 12,3 colos méretben.

Tűéles felbontással és szép grafikával rendelkezik a Corollából ismert, nagyobb TFT panel (a menetpróbán csak ilyennel találkoztunk), viszont a kormányon lévő gombokkal a kelleténél nehézkesebb a programozása. Aki viszont elsajátítja a használatát, akár négyféle megjelenítési stílusból választhat, és a három részre osztott felületen szabadon állíthatja be, hogy milyen információkat akar látni – három konfigurációt el is lehet menteni, ami akkor hasznos, ha többen használnak egy autót.

A nagyobb Toyoták 12,3 colos digitális műszerfala végre a Yarisban is megjelent, de csak Executive felszereltségtől Fotó: Gulyás Péter

Ahhoz viszont elég a legolcsóbb, Active felszereltséggel venni a frissített Yarist, hogy a kiokosított T-Mate vezetéstámogató rendszereket és a korábbinál mérföldekkel jobb infotainment-rendszert, a Toyota Touch 3-ast megkapja a vevő. Utóbbi képernyője 7 helyett már 9 colos, USB-C töltőportok járnak hozzá, emellett vezeték nélkül képes okostelefon-tükrözésre és töltésre is. Executive szinttől a még fejlettebb Toyota Smart Connect jár 10,5 colos érintőképernyővel, felhő-alapú online navigációval, több vezetéstámogató rendszerrel és az okostelefonos MyT alkalmazással, amellyel akár

a távolból is lehet nyitni-zárni az ajtókat, és előklimatizálni az utasteret.

Nagyon kényelmesek az új kárpitozású ülések, a vezetőébe már elektromos deréktámaszt is tettek Fotó: Gulyás Péter

Javítottak a digitális személyi asszisztensen, is, a korábbinál természetesebb beszédet is megérti a „Szia, Toyota" megszólítással felébreszthető, magyarul is tudó virtuális segéd. Még a rádiót sem kell lehalkítani, hogy vegye a szóban adott utasításokat, amelyek bonyolultságukat tekintve nagyjából az ablaklehúzás-hangerőállítás-klimatizálás tengelyen mozoghatnak. A Premier Edition csúcsfelszereltség kiváltsága a digitális kulcs és a szélvédőre vetítő kijelző (HUD).

A cikk nem ért véget. Kattintson a következő oldalra a folytatáshoz!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!