Hat hónappal a teljesen elektromos e-C3 debütálása után a Citroën bemutatta új C3-as benzines változatát is, sima benzines és lágy hibrid hajtásláncokkal. A belépő változat 1,2 literes, háromhengeres turbófeltöltős benzinmotorral van szerelve, amely 102 lóerős. Hatfokozatú kézi sebességváltó továbbítja a nyomatékot az első kerekekhez. A hatékonyabb "Hybrid 100" változat ugyanazt a motort használja, de 48 voltos lítium-ion akkumulátorral, hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóval és váltóházba integrált villanymotorral is el van látva.
Önmagában 29 lóerőt teljesít a villanymotor, bár ebből csak 12 használható fel gyorsításra, ha szükséges. Ennek ellenére a Citroen állítása szerint a hibrid városi környezetben megtett utak
menetidjének akár 50 százalékában így is képes elektromos üzemmódban közlekedni,
így a normál változathoz képest közel 4 decivel kisebb (5,04 literes) az átlagfogyasztása (WLTP).
A minimalista műszerfal a gazdagabb "Max" felszereltség esetén egy 10,25 colos infotainment-kijelzőt kap, míg a belépőszintű "You" felszereltséget választóknak be kell érniük egy okostelefon-tartóval. Viszont a
Head Up Display kompenzálja a hagyományos műszeregység hiányát,
és mindkét felszereltséghez alapfelszereltségként jár. Az opciók között szerepel az automatikus klímaberendezés, a vezeték nélküli töltő és az okostelefon-tükrözés, míg a vezetéstámogató funkciók szinte a legszükségesebbekre korlátozódnak.
Annak ellenére, hogy az új C3-as csak 19 mm-re hosszabb az elődjénél (4015 mm), a Citroën szerint az előző generációhoz képest jóval nagyobb belső teret és könnyebb beszállást kínál, ami a magasabb, „crossoveresebb” karosszériának köszönhető. Emellett a csomagtartó is nőtt valamelyest, most 310 literes. Elődjéhez hasonlóan az új C3-as is a kényelmet helyezi előtérbe, alapfelszereltségként plüss, puha szivacsos ülésekkel és Advanced Comfort felfüggesztéssel rendelkezik, amelynek progresszív hidraulikus véghelyzeti ütközőkkel ellátott lengéscsillapítói hatékonyan elnyelik az ütéseket.
Az új Citroen C3-as kiszállításai várhatóan idén nyáron kezdődnek Európában. Franciaországban a C3 You ára
14 990 eurótól (átszámítva 5,9 millió forint) kezdődik a hibrid hajtás nélküli benzinmotorral
és kézi váltóval, ez a kategóriában kimondottan kedvező. Összehasonlításképpen: az eredetileg 2016-ban bemutatott és 2020-ban ráncfelvarráson átesett, leköszönő C3-as ára jelenleg 16 590 eurótól (6,5 millió forint) indul ugyanezen a piacon. Ami a teljesen elektromos Citroen e-C3-at illeti, az 23 300 eurótól (9,15 millió forint) indul, bár 2025-ben egy kedvezőbb árú, kisebb akkus változata is érkezik majd 19 990 eurós (7,82 millió forint) árcédulával.
A Citroen C3 fő riválisa a Dacia Sandero Stepway (az alap listaára nálunk 6,38, az akciós pedig 6,09 millió forint, míg Franciaországban 15 200 euróba kerül), ez az egyetlen másik crossover stílusú versenyző a kisautó-szegmensben. Egy másik potenciális fenyegetés lehet a következő generációs Fiat Panda, amely 2024 nyarán debütál, mégpedig a C3-assal azonos technikára épülve, mivel az szintén a Stellantis konszern terméke.