Dacia-árban érkezik Európa új népautója

Vágólapra másolva!
A Citroën C3 crossover-stílusú negyedik generációja meglepően olcsó lesz benzinmotorral, de lesz belőle hibrid és elektromos változat is.
Vágólapra másolva!
Citroën C3
Kívülről nehéz megkülönböztetni a C3-ast az e-C3-as testvérétől, mivel a karosszériájuk megegyezik
Fotó: DAMIEN VIGNAUX / Citroën

Hat hónappal a teljesen elektromos e-C3 debütálása után a Citroën bemutatta új C3-as benzines változatát is, sima benzines és lágy hibrid hajtásláncokkal. A belépő változat 1,2 literes, háromhengeres turbófeltöltős benzinmotorral van szerelve, amely 102 lóerős. Hatfokozatú kézi sebességváltó továbbítja a nyomatékot az első kerekekhez. A hatékonyabb "Hybrid 100" változat ugyanazt a motort használja, de 48 voltos lítium-ion akkumulátorral, hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóval és váltóházba integrált villanymotorral is el van látva. 

Citroën C3
Nagy magasság és hasmagasság jellemzi, de nem terepjáró
Fotó: DAMIEN VIGNAUX / Citroën

Önmagában 29 lóerőt teljesít a villanymotor, bár ebből csak 12 használható fel gyorsításra, ha szükséges. Ennek ellenére a Citroen állítása szerint a hibrid városi környezetben megtett utak 

menetidjének akár 50 százalékában így is képes elektromos üzemmódban közlekedni,

így a normál változathoz képest közel 4 decivel kisebb (5,04 literes) az átlagfogyasztása (WLTP).

Citroën C3
Fotó: WILLIAM CROZES / Citroën

A minimalista műszerfal a gazdagabb "Max" felszereltség esetén egy 10,25 colos infotainment-kijelzőt kap, míg a belépőszintű "You" felszereltséget választóknak be kell érniük egy okostelefon-tartóval. Viszont a 

Head Up Display kompenzálja a hagyományos műszeregység hiányát,

és mindkét felszereltséghez alapfelszereltségként jár. Az opciók között szerepel az automatikus klímaberendezés, a vezeték nélküli töltő és az okostelefon-tükrözés, míg a vezetéstámogató funkciók szinte a legszükségesebbekre korlátozódnak.

Citroën C3
Nincs hagyományos műszerfal
Fotó: WILLIAM CROZES / Citroën

Annak ellenére, hogy az új C3-as csak 19 mm-re hosszabb az elődjénél (4015 mm), a Citroën szerint az előző generációhoz képest jóval nagyobb belső teret és könnyebb beszállást kínál, ami a magasabb, „crossoveresebb” karosszériának köszönhető. Emellett a csomagtartó is nőtt valamelyest, most 310 literes. Elődjéhez hasonlóan az új C3-as is a kényelmet helyezi előtérbe, alapfelszereltségként plüss, puha szivacsos ülésekkel és Advanced Comfort felfüggesztéssel rendelkezik, amelynek progresszív hidraulikus véghelyzeti ütközőkkel ellátott lengéscsillapítói hatékonyan elnyelik az ütéseket. 

Citroën C3
Süppedős ülések, sok tárolóhely, nem túl jó anyagok
Fotó: WILLIAM CROZES / Citroën

Az új Citroen C3-as kiszállításai várhatóan idén nyáron kezdődnek Európában. Franciaországban a C3 You ára 

14 990 eurótól (átszámítva 5,9 millió forint) kezdődik a hibrid hajtás nélküli benzinmotorral

és kézi váltóval, ez a kategóriában kimondottan kedvező. Összehasonlításképpen: az eredetileg 2016-ban bemutatott és 2020-ban ráncfelvarráson átesett, leköszönő C3-as ára jelenleg 16 590 eurótól (6,5 millió forint) indul ugyanezen a piacon. Ami a teljesen elektromos Citroen e-C3-at illeti, az 23 300 eurótól (9,15 millió forint) indul, bár 2025-ben egy kedvezőbb árú, kisebb akkus változata is érkezik majd 19 990 eurós (7,82 millió forint) árcédulával.

Citroën C3
Fotó: WILLIAM CROZES / Citroën

A Citroen C3 fő riválisa a Dacia Sandero Stepway (az alap listaára nálunk 6,38, az akciós pedig 6,09 millió forint, míg Franciaországban 15 200 euróba kerül), ez az egyetlen másik crossover stílusú versenyző a kisautó-szegmensben. Egy másik potenciális fenyegetés lehet a következő generációs Fiat Panda, amely 2024 nyarán debütál, mégpedig a C3-assal azonos technikára épülve, mivel az szintén a Stellantis konszern terméke.

Citroën C3
Citroën C3
Citroën C3
Citroën C3
Citroën C3
Citroën C3
Citroën C3
Citroën C3
Citroën C3
Citroën C3
Citroën C3
Citroën C3
Citroën C3
Citroën C3
Citroën C3

 


 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!