Nemrég ismerhettük meg a felfrissített Audi A3-ast, és a modellcsaládot új, terepes irányba bővítő Allstreet változatot, most az S3-as sportmodell érkezéséről számolhatunk be. A kétliteres turbómotor teljesítményét 310-ről 333 lóerőre, a nyomatékot 400-ról 420 Nm-re növelték, utóbbit a 2100-5500-as fordulatszám-tartományban szállítja az EA888 kódnevű négyhengeres.
A hétfokozatú duplakuplungos váltó és a motor áthangolásával gyorsabbak lettek a reakciók – nagyobb motornyomaték, erősebben összenyomott kuplungtárcsák –, a 0-100 km/óra gyorsulás 4,8 helyett már 4,7 másodpercig tart, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/óra.
De annak is szolgál újdonsággal a friss Audi S3, akit nem csak az egyenes irányú gyorsulás érdekel, az eddig az RS3-ashoz kínált hátsó aktív nyomatékelosztó rendszer ugyanis már az S3-asban is alapfelszerelésnek számít. Ennél a hagyományos differenciálművet két darab többtárcsás, elektronikusan vezérelt tengelykapcsolóval váltják ki, ami lehetővé teszi, hogy üzemmódtól és élethelyzettől függően szabadon irányítsák a hátsó kerekek között a motor nyomatékának eloszlását (általában az ívkülső kerék kap több nyomatékot). Ennek köszönhetően a hat választható üzemmód az eddiginél jobban elkülönül egymástól, például sport-módban az ESP engedékenyebb, dynamic plus-ban pedig 1300/percre emelik az alapjáratot, hogy magasabb nyomatékról induljon az előadás.
Az új kerékcsapágy jóvoltából nagyobb negatív kerékdőlést tudtak adni a mérnökök az első futóműnek, új a változó áttételezésű kormánymű, ami állítólag sokkal pontosabb irányítást tesz lehetővé. Alapáron adják az S sport futóművet (-15 mm az A3-hoz képest), opciós az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás. Elöl 357 mm átmérőjű és 34 mm vastag szellőztetett féktárcsákat használnak 2 dugattyús nyergekkel, nagyobb a fékbetétek felülete és így a fékerő is. A menetstabilizáló már kerekenkénti beavatkozásra is képes, ami az aktív hátsó nyomatékeloszlással és az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítással jelentősen javítja a menetdinamikai tulajdonságokat, főleg az alulkormányzottság csökkentésével.
Az Audi S3 alapáron kapja a változó képet mutató (programozható), 24 LED-ből álló menetfényeket, az utasterében nemcsak a műszerfalon, de az ajtókon is hátulról megvilágított betéteket találunk. Bent a fekete a meghatározó szín, de nem spóroltak az ezüst díszekkel sem. Érdemes megemlíteni, hogy aki megfizeti az S3-ast, annak már nem kell előfizetnie a többzónás légkondira, hanem szériában háromzónás légkondicionálót kap.