Sosem volt még erősebb négyhengeres Audi, mint ez

Vágólapra másolva!
A felfrissített S3-as turbómotorja 23 lóerőt erősödött, de a futómű és a hajtás is sportosabbá vált.
Vágólapra másolva!
Audi S3 Limousine
A markáns sárvédőszélesítésektől úgy néz ki, mint egy TCR túraversenyautó
Fotó: Audi

Nemrég ismerhettük meg a felfrissített Audi A3-ast, és a modellcsaládot új, terepes irányba bővítő Allstreet változatot, most az S3-as sportmodell érkezéséről számolhatunk be. A kétliteres turbómotor teljesítményét 310-ről 333 lóerőre, a nyomatékot 400-ról 420 Nm-re növelték, utóbbit a 2100-5500-as fordulatszám-tartományban szállítja az EA888 kódnevű négyhengeres. 

Audi S3 Limousine
Lapított aljú kormány, apró pöcök a váltó előválasztó kar helyén
Fotó: Audi

A hétfokozatú duplakuplungos váltó és a motor áthangolásával gyorsabbak lettek a reakciók – nagyobb motornyomaték, erősebben összenyomott kuplungtárcsák –, a 0-100 km/óra gyorsulás 4,8 helyett már 4,7 másodpercig tart, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/óra.

Audi S3 Limousine
Majdnem egy másodpercet ad a Honda Civic Type R-nek százig
Fotó: Audi

De annak is szolgál újdonsággal a friss Audi S3, akit nem csak az egyenes irányú gyorsulás érdekel, az eddig az RS3-ashoz kínált hátsó aktív nyomatékelosztó rendszer ugyanis már az S3-asban is alapfelszerelésnek számít. Ennél a hagyományos differenciálművet két darab többtárcsás, elektronikusan vezérelt tengelykapcsolóval váltják ki, ami lehetővé teszi, hogy üzemmódtól és élethelyzettől függően szabadon irányítsák a hátsó kerekek között a motor nyomatékának eloszlását (általában az ívkülső kerék kap több nyomatékot). Ennek köszönhetően a hat választható üzemmód az eddiginél jobban elkülönül egymástól, például sport-módban az ESP engedékenyebb, dynamic plus-ban pedig 1300/percre emelik az alapjáratot, hogy magasabb nyomatékról induljon az előadás.

Audi S3 Limousine
Finoman átdolgozák a singleframe hűtőmaszkot és a fényszórókat
Fotó: Audi

Az új kerékcsapágy jóvoltából nagyobb negatív kerékdőlést tudtak adni a mérnökök az első futóműnek, új a változó áttételezésű kormánymű, ami állítólag sokkal pontosabb irányítást tesz lehetővé. Alapáron adják az S sport futóművet (-15 mm az A3-hoz képest), opciós az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás. Elöl 357 mm átmérőjű és 34 mm vastag szellőztetett féktárcsákat használnak 2 dugattyús nyergekkel, nagyobb a fékbetétek felülete és így a fékerő is. A menetstabilizáló már kerekenkénti beavatkozásra is képes, ami az aktív hátsó nyomatékeloszlással és az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítással jelentősen javítja a menetdinamikai tulajdonságokat, főleg az alulkormányzottság csökkentésével.

Audi S3 Limousine
Felárért 2x2 csőben végződő Akrapovic sportkipufogót is lehet rendelni
Fotó: Audi

Az Audi S3 alapáron kapja a változó képet mutató (programozható), 24 LED-ből álló menetfényeket, az utasterében nemcsak a műszerfalon, de az ajtókon is hátulról megvilágított betéteket találunk. Bent a fekete a meghatározó szín, de nem spóroltak az ezüst díszekkel sem. Érdemes megemlíteni, hogy aki megfizeti az S3-ast, annak már nem kell előfizetnie a többzónás légkondira, hanem szériában háromzónás légkondicionálót kap.

Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine
Audi S3 Limousine

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!