A magyarországi felhasználók által 2023-ban lekért járműtörténeti jelentéseket elemezve összesítette a külföldről származó járműveket a carVertical autóipari adatszolgáltató. Tavaly a hazai platformon ellenőrzött importautók 41,3 százaléka Németországból, 18,5 százaléka Olaszországból, 8,2 százaléka Franciaországból, 8 százaléka Belgiumból, 4,5 százaléka pedig Ausztriából érkezett.
Az importált autókat sokan gondolják feddhetetlennek, de ez sajnos tévhit: a kutatás szerint a Németországból érkezett használt autók 3,4 százaléka mutatott hamis kilométeróra-állást, 22,8 százaléka pedig korábban sérült. Az olaszországi autók 4,8 százalékánál módosították a kilométerórát, és 13,1 százalékuk szenvedett kisebb-nagyobb balesetet.
A legtöbb kár a francia és a belga járműveket érte – a 41,2, illetve a 40,2 százalékos arány arra utal, hogy a hazai vásárlóknak különösen óvatosnak kell lenniük, ha ezekből az országokból szereznek be autót. A futásteljesítmény-csalás itt is elterjedt: a francia és a belga járművek 3,3 százalékának manipulálták a kilométeróráját.
Az autók kilométerórájának manipulálása bevett gyakorlat az európai piacon, ami a megtévesztett vásárlóknak komoly anyagi veszteséget okoz. De a csalóknak nem kell komoly büntetéstől tartaniuk.