A Hondánál aktuálisan a szögletes megjelenés hódít, hiszen a nagy méretű StepWGN után a márka kompakt egyterűje, a Freed is átvette a határozott megjelenést. Ennél a hossz 45 mm-rel növekedett, egyébként maradtak az eddigi méretek: a hossz 4310 mm, a szélesség 1695 mm, a magasság 1755 mm és 2740 mm a tengelytávolság.
A külső megjelenés egyébként rögtön a belsőt is megszabja, hiszen a Freed Air esetén 3 üléssorban 6 ülőhelyet adnak 2-2-2 elrendezéssel. Az első sorokban karfás foteleket használnak, leghátul az összehajtott üléseket nem a padlóba lehet rejteni, hanem az oldalfalra lehet azokat felhajtani – csökkentették az ülések tömegét és könnyebben használható a mechanizmus. A leghátul utazók életét nagyobb méretű oldalablak és az alatt kialakított könyöklő teszi kellemesebbé. A szabadidő-autós körítéssel, azaz ezüst betétekkel és fekete alsó védőszoknyával rendelkező Crosstar kivitelnél hagyományos, 2-3 elrendezésű az utastér, a csomagteret ennél egy strapabíró polccal vízszintesen kettéosztják. Az alapelgondolás az, hogy kempingezésnél padnak lehet ezt használni, támladöntést követően pedig ágy-alapnak lehet használni a létrejövő, nagy sík felületet. Mindkét autóbelsőben strapabíró, könnyen takarítható kárpitokat használnak az üléseken és a műszerfalon is.
Az ülések formáját úgy módosították, hogy könnyebb legyen a jármű belsejében a sorok közötti közlekedés, a hátsó rész levegőellátásáról a tetőben elhelyezett szellőzőnyílások gondoskodnak, a műszerfalon a kesztyűtartó felett nagy méretű, mély tálcát alakítottak ki. A Honda Freed Air belsejében világos, szürke színeket használnak, a Honda Freed Crosstar belsejét sötét, természetes színek határozzák meg. Műszakilag a Honda Jazz kisautó és a HR-V szabadidő-autó testvére az egyterű, amelyet 1,5-ös benzinmotort használó e:HEV öntöltő hibrid hajtással adnak – a teljesítményre és fogyasztásra vonatkozó számokat csak később, a júniusi forgalmazás megindulásakor közlik.