Kifejezetten a nagy méretű európai villany-SUV-k, a Mercedes-Benz EQS SUV és a BMW iX ellenében indítja harcba a Nio az EL8-as szabadidő-autóját. Az 5,0 méter hosszú karosszériában 3 üléssorban jut hely, de mivel középen 2 nagy méretű, felnyitható lábtartós fotelt helyeznek el, „csak” 6 személyes az utastér, amely fölött egy több mint 1 négyzetméteres üvegtetőt találunk.
Az alap elrendezésnél a középső sorban a fotelek között a 3. sor elérését (gyermekeknek) megkönnyítő folyosót találunk, az Executive Console esetén ezt egy hűtőládát és érintőképernyőt is tartalmazó konzollal töltik meg. Utóbbiról a hátsó üléseknél elérhető forróköves masszázsfunkciót és az egyéb kényelmi rendszereket lehet vezérelni.
Európában Standard (75 kWh, 463 km) és Long Range (100 kWh, 508 km) akkumulátorok közül lehet választani, Kínában ott van még opciósan a 150 kWh kapacitású akkumulátor is – erről nincs WLTP-hatótáv érték. A 2 hajtómotoros összkerékhajtás 653 LE rendszerteljesítményű, ami 4,1 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásra jó, a vezető 10 üzemmód – köztük terepprogramok – közül választhat. Alapáron adják a légrugózást és az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítást a Nio EL8-ashoz, a vezetőtámogató rendszer 33 érzékelője között nagy felbontású kamerák, lézeres letapogatók és ultrahangos szenzorok is vannak.