Forrásponton túl - Skoda Octavia (2024) menetpróba

Skoda Octavia (2024) menetpróba
Fotó: Škoda Auto
Vágólapra másolva!
A jót igen nehéz még jobbá tenni, a csehek azonban úgy gondolták, srófolnak még egyet a már eleve kiforrott konstrukción. Lássuk a részleteket!
Vágólapra másolva!

Az aktuálisan futó 4. generációs Octavia frissítését természetesen nem pusztán a fejlesztői érzelmek, sokkal inkább a Volkswagen-csoport kőkemény stratégiai menetrendje vezényelte. Ez abszolút rendben is van, hiszen a modellből eddig legyártott közel 7,2 millió példány aligha tükröz tévedést (a modell az idei első negyedévben is Magyarország legnépszerűbb új autója volt), az Octavia pedig – ahogy eddig - ezután is alapozhat a sikerre.

Skoda Octavia (2024) menetpróba
Látványos a széles alső légbeömlő, a Sportline kivitel króm helyett fekete díszítéseket kap
Fotó: Škoda Auto

Az osztrák-cseh határvidéket érintő, hangulatos, de sok falucskát és kisvárost útba ejtő menetpróba-szakaszokon keresve sem találhattam volna meglepetést, így nem is tolakodó lelőni a poént: az Octavia továbbra sem jelent kockázatos választást, aki (persze elsősorban a cégek) erre voksol, garantáltan elégedett lesz! Csendes és kényelmes autó, alacsony fogyasztással, ötletes, skodás részletekkel és gyakorlatilag az örökkévalóság ígéretével. 

Skoda Octavia 4. generáció facelift 2024
Kategóriájának egyik legpraktikusabb képviselője 4,68 méter hosszú, ötajtós Octavia
Fotó: Škoda Auto

Visszafogottan nyúltak a megjelenéshez, az első lökhárítóban már teljes szélességű az alsó légbeömlő, a fényszóró menetfény-pálcikája a hűtőrács mellé nyúlik, de a hátsó lökhárítót is átrajzolták. 

Alapáron is teljesen LED-es a világítás, opciós a 2. generációs mátrix-LED fényszóró,

amelynél egy bi-LED (tompított és távolsági fény) és két sorban 36 kisebb dióda világít. A legolcsóbb változat kivételével már 16 colos könnyűfém felnit adnak, van pár új szín is, a Hyper Zöld majd az RS-hez kérhető, az attraktív Phoenix Narancs pedig a kombi sajátja.

Skoda Octavia (2024) menetpróba
A fényszórók rajzolatáról legkönnyebb felismerni a frissített szériát
Fotó: Škoda Auto

Az utastérben főként a fenntartható forrásból származó kárpitanyagok használata jelent újdonságot, ami dicséretes módon nem tükröz olcsóságot. Alapáron még mindig analóg műszeregység tájékoztat, feláras a 10 colos digitális műszeregység, hasonló méretű a központi érintőképernyő, amit opciósan 13 colos monitor válthat. 

Skoda Octavia (2024) menetpróba
Akár 13 colos is lehet a multimédia érintőképernyője. Az USB-C töltőcsatlakozók teljesítményét megháromszorozták, így már 45W teljesítményűek
Fotó: Škoda Auto

Az új generációs fejegység erősebb hardvert és még több digitális szolgáltatást nyújt, a világnyelveken elérhető beszédvezérlésnél már akár a ChatGPT segítségével válaszol a rendszer. Összesen kilencféle belső hangulat közül lehet választani, felszereltségtől függően módosul a megjelenés, elérhető masszázsfunkciós, fűthető-szellőztethető első ülés is. 

Skoda Octavia (2024) menetpróba
Megújultak a kárpitok, hátkímélő (AGR) vagy sportülések is rendelhetők
Fotó: Škoda Auto

Az 1,0 literes, háromhengeres benzinmotor száműzésével a sornégyes, 1,5-ös turbómotor a belépő,

ami 115 vagy 150 lóerővel kérhető, alapesetben hatfokozatú manuális váltóval, de aki befizet a hétfokozatú DSG váltóra, rögtön lágy-hibrid rásegítést is kap. A 2,0 literes TDI ugyancsak 115 vagy 150 lóerős teljesítménnyel konfigurálható, a gyengébb hatfokozatú kézi váltót kap, az erősebb pedig hétfokozatú DSG-t. 

Skoda Octavia (2024) menetpróba
Hatalmas, alaphelyzetben 640 literes a kombi csomagtere. Automatikus reteszelésű a roló, variálható a rakódóhálók rögzítése
Fotó: Škoda Auto

A 2,0 literes turbómotor először az RS-be kerül majd 265 lóerős teljesítménnyel, jövőre pedig lesz egy 204 lóerős változata is, amelyet összkerékhajtással adnak. Ami az árakat illeti, jelenleg az 1.5 Tsi ACT Essence a belépő 11 343 550 forinttól, a kombi felára 316 230 forint, míg a legolcsóbb dízel kombi 12 671 170 forintért elvihető. Mint már megszokhattuk, ezzel a modellel a SUV-divatnak ellenálló vevők kegyeit keresi a Skoda, mégpedig a ráncfelvarrott Scala és a vadonatúj Superb közötti méretben. 

Újdonság, hogy a parkolósegédnél már lehetőség van távirányításra is, amivel szűk helyeken manőverezhető az autó. A meglévő rendszerek jele alapján működik a fáradtságfigyelő, amely először pihenőt javasol, majd csilingeléssel figyelmeztet, végül közbeavatkozik – rángatja a biztonsági övet, és ha továbbra sincs reakció, lefékezi az autót.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK:


 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről