A BMW nem tudta növelni az eladásait

Vágólapra másolva!
Stagnáltak a BMW-csoport eladásai az első fél évben. Az elektromos modellek értékesítése csaknem negyedével nőtt ugyan, de az is messze elmarad a tavalyi éves növekedési ütemtől.
Vágólapra másolva!

A német autóipari konszern az év első felében 1,213 millió autót értékesített, 0,1 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Ezen belül maga a BMW márka jobban teljesített 1,096 millió, az előző évinél 2,3 százalékkal több autó értékesítésével. A Mini és a Rolls-Royce márkák forgalma azonban csökkent: a Mini eladásai 18,7 százalékkal 114 ezerre, a Rolls-Royce eladásai pedig 11,4 százalékkal 2819-re.

A második negyedéves értékesítési adatok kedvezőtlenebb képet mutatnak az év első felénél: a konszern eladásai 1,3 százalékkal csökkentek a múlt év azonos időszakához képest 618 ezerre. A BMW márka eladásai 2,2 százalékkal nőttek 565 ezerre. A Mini 27,6 százalékkal kevesebb autót adott el, 52 ezret, a Rolls-Royce pedig 16,0 százalékkal kevesebbet, 1294-et.

A legnagyobb mértékben a teljesen elektromos modellek értékesítése nőtt: az év első felében 24,6 százalékkal 190 ezerre, ami azonban messze elmarad a tavalyi éves áltagtól, amikor közel háromnegyedével nőttek az elektromos modellek eladásai. A növekedési ütem lassulása a második negyedévi értékesítési adatokban mutatkozik meg: a 108 ezres eladás 22,2 százalékkal haladja meg a tavaly második negyedévi értékesítést.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről