iX1 karosszériákkal indult a próbatermelés a festőüzemben a BMW debreceni gyárában

Fotó: BMW
Vágólapra másolva!
A BMW Csoporton belül a debreceni az első olyan festőüzem, ami nem használ fosszilis energiát. A 33 000 négyzetméter 3 emeleten oszlik el.
Vágólapra másolva!
Fotó: BMW / Danko Imre

Elsőként a fényezőüzemben indul meg a próbatermelés a BMW még mindig épülő, de a befejezéséhez közeledő debreceni gyárában, azért, mert ez az üzem a BMW Csoporton belül is újdonságot jelent, hiszen szakít a fosszilis energiahordozókkal. Az összes kemence és egyéb folyamat elektromos áram segítségével üzemel, az ehhez szükséges energia megújuló forrásból származik. 10% energiamegtakarítást érnek el a Heat Grid nevű megoldással, ami egy nagy méretű, multivalens tárolókazán, ami a sűrítettlevegő-ellátásból, a szárítókemencékből és a hűtőrendszerekből származó hulladékhőt gyűjti össze, amit aztán a vízkör előmelegítésére használnak. Itt kell megjegyezni, hogy a korábbi 90-120°C helyett Debrecenben 65°C-os hőmérsékletű melegvíz-kört használnak.

Fotó: BMW / Danko Imre

A fényezőüzemből kiáramló levegőt eRTO eljárással (elektromos regeneratív termikus oxidáció) tisztítják meg az oldószerektől, ennél 800-1000°C-os hőmérsékletre hevítik a kerámiaágyon áthaladó levegőt. A fényezőkamrákban 90%-ban keringtetett levegőt használ azáltal, hogy a festékfelesleget kiszűrik a levegőből és mészkőporral keverik össze, így nem 100%-ban, hanem csak 10%-ban kell párásított, szabályozott hőmérsékletű levegőt bevezetni a körforgásba. A festékkel kevert mészkőport a cementipar tudja hasznosítani. A debreceni BMW gyárban megvalósuló iFactory termelési rendszerben teljesen automatizált targoncák szállítják a karosszériákat, és a fényezés minőség-ellenőrzése is digitális módszerekkel történik. A beüzemelést iX1 karosszériák segítségével végzik a 3 szinten, 33 000 négyzetméteres elterülő teljesen automatizált üzemben.
 

Fotó: BMW / Danko Imre

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!