Megépítette a Speedster-rajongó formatervező hiányzó álomautóját a Porsche

Fotó: Porsche
Vágólapra másolva!
A Speedster-gyűjteményének teljessé tétele érdekében Luca Trazzi formatervező egy Porsche 911 (993) Speedstert rendelt a gyártól. Ezzel már 3 darab ilyen autó létezik.
Vágólapra másolva!
Fotó: Porsche

Először 1954-ben készített Speedster-karosszériás sportkocsit a Porsche – ezek az autók kis méretű szélvédőt és hátsó ülés nélküli hátsó részt kapnak. A 911-es sorozatban azonban van egy lyuk a Speedster-történelemben, hiszen amíg a G-szériából 1988-ban készült egy ilyen széria, és az utódnál egyszerűen választható volt ez a karosszériaforma, addig a 993-as generációból a maga idején mindössze 2 egyedi Speedster épült, amihez később egy harmadik csatlakozott, amikor a gyár felújítás közben ilyenre épített át egy példányt. Amíg ez az emberiség legnagyobb részének nem okoz álmatlan éjszakákat, a Porsche-rajongó és Speedster-gyűjtő olasz formatervező, Luca Trazzi számára ez bizony problémát jelentett.

Fotó: Porsche

Annak érdekében, hogy teljes legyen a gyűjteménye, elhatározta, hogy építtet magának egy Porsche 911 (993) Speedstert. A gyári Sonderwunsch program keretében, 3 éves munkával készült el az álomautó, egy 1994-ben gyártott kabriót építettek át Speedsternek a gyári szakemberek. Annak érdekében, hogy a kész autó tökéletes legyen, először egy kicsinyített modellt építettek át, és csak akkor indult az építés, amikor a megrendelő rábólintott az eredményre. Nagyban megkönnyítette a Sonderwunsch-program vezető tervezőjének, Grant Larsonnak a munkáját, hogy a megrendelő is szakmabeli volt, aki nagyon pontos elképzelésekkel rendelkezett az álmáról, és azt kommunikálni is tudta.

Fotó: Porsche

Az első találkozó alkalmával az volt a program, hogy a gyári dokumentum-archívumból előkeresik a 993 Speedster vázlatrajzokat és fényképeket, erre a találkozóra Luca Trazzi már a saját maga által készített skiccekkel érkezett. A külső formatervező egyébként megkapta a saját gyári belépőjét, amivel szabadon látogathatta a Sonderwunsch-műhelyt és a Múzeumot, ezt kihasználva többször is ott volt az építésnél. Például személyesen nézte meg, hogy az autójának a karosszériája a zuffenhauseni gyár fényezőüzemében megkapja a merítéses korrózióvédelmet, majd ezt követően kézzel fényezték le az autót. A sárga szín egyébként egyedi árnyalat, az Ottoyellow név pedig Luca Trazzi kutyájának állít örök emléket.

Fotó: Porsche

Nem volt egyszerű a konkáv és konvex felületekből összeálló hátsó burkolat megépítése, a szélvédő vékony fekete keretet kapott, a külső tükrök a 60-as évek sportkocsijait idézik, a fényszóró 4 pontos menetfénye a modern Porschékra utal. A karosszéria az átépítés során megkapta a korabeli Turbo-modell kiszélesített hátsóját és annak hátsó szárnyát is. Bent sárga díszvarrással díszített fekete bőrkárpitot használnak, az ülések közepén lévő fekete-sárga négyzetmintát számos apró bőrdarabból varrták össze hosszas kézi munkával. A belső tér díszei és számos eleme karbonból készült, és a Porsche 911 (993) Speedster megkapta a modern szolgáltatásokat nyújtó Porsche Classic Communication Management fejegységet is. Nem nyúltak a 300 lóerős, 3,8 literes szívó boxermotorhoz.
 

Fotó: Porsche

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!