A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Radikálisan átalakult a Kia nagyautója

Fotó: Kia
Vágólapra másolva!
3 évvel a piacra dobást követően a márka aktuális arculatát kapta a Kia K8-as, ami már 5 méter 5 centire nyújtózkodik.
Vágólapra másolva!
Fotó: Kia

Amíg az akár V8-as motorral is választható K9-essel a konzervatív vásárlókra céloz a Kia, az egy számmal kisebb méretű K8-as üzleti autóként modern megjelenést kap – most épp a villanyautókról ismert arculatot adaptálták a 3 évvel ezelőtt piacra dobott limuzinra. Világító LED-csík köti össze a függőlegesen elrendezett fényszórókat, alul krómcsíkot használnak. A Hyundai Motor Group első járműveként animált üdvözlőfényt vetítenek a lámpák a használó érkezésekor.

Fotó: Kia

A műszerfalon még vastagabb párnázást kap a nagypanel alatti rész, sötét fabetéttel kiegészítve lesz igazi a luxushangulat, alternatívaként még 3 belső hangulatot kínálnak. A sportos Signature Black belsőhöz fekete külső részleteket adnak. Ujjnyom-azonosítással is használható a Kia K8, amelynek első konzoljában már 2 darab indukciós telefontöltőt helyeznek el, az első ülések közötti könyöklő fűthető, és van egy külön UV-C lámpa ennek a felületének a sterilizálására. Az új első ülésekben állítható légpárnákkal lehet a testhez igazítani az ülőlapot és a támlát.

Fotó: Kia

A kényelmet az aktív lengéscsillapítás javítja, ennek egyik funkciója, hogy az úthibákat kamerával figyeli (és az autó adatbázisában ezek GPS-koordinátáit is eltároló) a rendszer és a lengéscsillapítókat felkészíti ezekre, a másik funkció az autópályán részlegesen önvezető módban haladáskor a karosszéria hossz- és keresztirányú mozgásait csökkenti sebesség- és sávváltáskor. A Meridian Premium Sound hifi rendelésekor aktív zajkioltás is van. Javítottak a vezetőtámogató rendszerek tudásán, a vezető dolgát könnyíti meg az útfelület-megvilágítás, aminek segítségével az úthibákat veheti észre hamarabb az ember.

Fotó: Kia

Nincs változás a Kia K8 motorkínálatban, az alap a 2,5 literes szívó 4 hengeres (198 LE/248 Nm), a következő lépcsőfok a 3,5 literes V6-os szívómotor (benzinnel 300 LE/359 Nm, autógázzal 240 LE/314 Nm) – ezekhez a motorokhoz 8 fokozatú automatikus váltót adnak. A legdrágább hajtás az 1,6-os turbómotort használó, 230 LE/350 Nm rendszerteljesítményű öntöltő hibrid hajtás, amely 6 fokozatú duplakuplungos váltót használ. A benzines V6-oshoz összkerékhajtás is rendelhető.
 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!