Számos motorkerékpár-márka készített már MotoGP-replika gépet, de az Aprilia az első, ahol tényleg megvalósítják párnahatást használó aerodinamikát – a burkolat és az aszfalt közötti nyomáskülönbséget használják a tapadás növelése érdekében. Persze az Aprilia Racing istálló munkatársai által kézi munkával összerakott RSV4 ex3ma gépek közúton nem használhatóak legálisan, azokkal csak pályanapokon lehet nagyot menni. Különösebb erőfeszítés nélkül, hiszen a 165 kg tömegű gépet egy 230 lóerős (13 500/perc) motor repíti, a nyomaték 131 Nm (11 000/perc). A karbon felnikre a MotoGP-ben használt Pirelli SC1 (elöl, 125/70) és SCX (hátul, 200/65) abroncsokat szerelik.
Egyenesen a MotoGP-versenygépekről érkezik az elektronika, az APX egység a motor- és a vezetőtámogató rendszerek vezérléséért felel, és az Aprilia RSV4 ex3ma vásárlója még egy Yashi laptopot is kap, amelyen ott az a szoftver, amivel kommunikálni tud a motorkerékpárjával, és igény szerint tudja finomítani a beállításokat. A Brembo-tól érkezik a fékrendszer, az Öhlins szállítja a szereléssel állítható felfüggesztést. Max Biaggi is részt vett a gép fejlesztésében, az ő 30 évvel ezelőtti diadala előtt azzal tiszteleg az Aprilia, hogy a fényezés az 1994-1996 közötti RS 250-esen használt Perla Nera megjelenést idézi. Mindössze 30 darab Aprilia ex3ma készül, az ár adók nélkül 80 000 euró, és csak online lehet jelentkezni a gépekre.