Itt a Skoda Karoq villanymotoros alternatívája

Fotó: Škoda Auto
Vágólapra másolva!
Bemutatkozott a Škoda márka új megjelenését magán viselő Elroq nevű villanymotoros szabadidő-autó, ami a Karoq mellé érkezik a kínálatba.
Vágólapra másolva!
Fotó: Škoda Auto

Felszereltséget és akkumulátor-kapacitást is figyelembe véve kategóriájának legolcsóbb villanyautójának ígérik a Škoda Elroq nevű kompakt modellt, amelynek Németországban például 33 900 euró az indulóára (Tour felszereltség, 50 kWh akkumulátor, 170 LE teljesítmény), ezzel alig drágább, mint a méretben kvázi azonos Karoq, aminek 33 140 euró az indulóára (Selection felszereltség, 115 LE 1,0 literes turbómotor), és jelentősen alávág az Enyaq-nak, ami 48 900 eurótól kapható (82 kWh akkumulátor, 286 LE teljesítmény). De nem csak az árával akar hódítani a márka Modern Solid formavilágát az utakra rászabadító Elroq, élen a Tech Deck Face nevű orral. Az egykori hűtőrács egyszerű műanyagpanel lett (amely opciósan lámpáknak is helyet tud adni), amely mellett a nappali menetfényt találjuk, maga a fényszóró lejjebb kerül beépítésre. Márkajelzés helyett feliratokat látunk elöl-hátul, a normál és a Sportline megjelenés között annyi a különbség, hogy fekete vagy ezüst színű-e az első-hátsó lökhárító alsó betétje.

Fotó: Skoda

A karosszéria hossza 4488 mm, szélessége 1884 mm, magassága 1625 mm, és ehhez 2765 mm-es tengelytávolság tartozik. A csomagtartó 470 literes, támladöntés után 1580 literes a raktér, a Simply Clever megoldások közé tartozik, hogy a töltőkábel(ek) szállítására a kemény kalaptartó alatti hálót szemelték ki, ami így könnyen hozzáférhető a csomagok bolygatása nélkül. Az utastérben is számos praktikus részlet könnyíti meg az együttélést, illetve összesen 48 liternyi tárolóhelyet alakítottak ki. A műszerfalon a 13 colos képátlójú érintőképernyő a meghatározó, a középső légbefúvók alatt van pár fizikai kapcsoló is a kezelés megkönnyítésére – a Laura nevű digitális segéddel világnyelveken lehet beszélgetni. A digitális menüt átalakították, vannak programozható gyorselérést biztosító digitális gombok, amire a gyakran használt funkciókat teheti rá a használó. Többféle belső hangulat közül lehet választani, Studio Design Selection alapszinten fekete a szövetkárpit, a Loft Design Selection esetén antracitszürke a meghatározó szín, az üléskárpit szürkéskék RecyTitan szövetből készül, ennek 78%-a palackokból6%-a használt ruhákból újrahasznosított PET-szálakból áll össze. A Lodge Design Selection esetén használt TechnoFil kárpit 75%-ban újrahasznosított nylonból (például használt halászhálók) és 25% poliészterből áll.

Fotó: Skoda / IvoHercik.com

A Škoda Elroq 3 akkumulátorral és 4 hajtással lesz megvásárolható. Alapesetben 52 kWh kapacitású az akkumulátor, amihez 170 LE/310 Nm teljesítményű hajtómotort adnak, a szabványos hatótáv 370+ km, a középső akkumulátor 59 kWh kapacitású és 204 LE/310 Nm teljesítményű hajtómotor jár vele, itt 400+ km a szabványos hatótáv. A csúcsmodellbe 77 kWh kapacitású akkumulátor kerül, amihez alapesetben 286 LE/545 Nm hátsó hajtómotort adnak, itt lesz opciósan választható a 2 hajtómotoros összkerékhajtás, a WLTP-hatótávolság 560+ km. A 145, 165 és 175 kW teljesítményű villámtöltéssel 25-28 perc alatt kivitelezhető a 10-80%-os töltés (van akkumulátor-előkondicionálás), a fedélzeti töltő 11 kW-os.

Fotó: Škoda Auto

A piaci bevezetésnél lesz elérhető a 2025 példányban készülő Škoda Elroq First Edition, amelynél egyediek a felnik, ezüst szarvak kerülnek az első légbeömlőbe, feketék a karosszériadíszek, a fényezés Timiano zöld vagy Moon fehér lehet. Első körben csak itt lesz elérhető a nappali menetfényeket összekötő fénycsík. A Lounge Design Selection belsőt narancs díszekkel és sportkormánnyal együtt adják, fel-a-fejjel kijelző és körkamera is van a fedélzeten. Aki egyébként nem tudja kivárni a Škoda Elroq érkezését, az akár 3D nyomtató segítségével készíthet magának 1:43 vagy 1:24 méretarányú modellt, a fájlokhoz ingyen lehet hozzáférni a printables oldalán.
 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!