A mediterrán szigetország 83,2 százalékos mutatóval vívta ki újra az elsőséget, Magyarország ismét ezüstérmes 55,6 százalékos növekedéssel. A csehek 55,3 százalékkal, vagyis minimális különbséggel lemaradva állnak a képzeletbeli dobogó harmadik fokán. Uniós szinten 5,8 százalékos visszaesést mutat a statisztika, januártól szeptemberig így is több mint egymillió tisztán elektromos személyautó állt munkába a tagállamokban.
Szeptemberre 73,4 százalékos növekedést jeleznek az adatok belföldön. Magyarország ezzel is az európai élvonalba tartozik, magasabb szeptemberi értékekkel csak Csehország, Horvátország és Ciprus büszkélkedhet. Míg augusztusban mindössze hét tagállamban nőtt a forgalomba helyezett e-autók száma 2023 azonos hónapjához mérve, a múlt hónapban már tizennyolc országnál szerepel pozitív érték, és az uniós átlag is közel tízszázalékos gyarapodásba fordult.
Magyarországon a nyáron haladta meg a 60 ezret a kizárólag elektromos hajtású járművek, majd a személyautók száma is.