Nagyrészt a Ferrari használtautó-állagmegőrző programjának köszönhetően ezek az olasz egzotikus autók kiállták az idő próbáját.
A maranellói gyártó szerint az összes autójának 90 százaléka még mindig működőképes,
és az utakat rója. A Ferrari használtautó részlegének vezetője, Andrea Scioletti a hét elején tette ezt a bejelentést a média képviselőinek a cég főhadiszállásán, amikor a Ferrari Approved szolgáltatást mutatták be nekik. Ennek a programnak a keretében a használt Ferrari modelleket gyári eszközökkel és alkatrészekkel újszerű állapotba állítják vissza. Az autógyártó ezután akár 24 hónapos garanciát kínál ezekre a javított autókra a legfeljebb 16 éves (vagy 120 ezer km-t futott) példányok esetében.
A Ferrari és a megbízhatóság nem feltétlenül járnak kéz a kézben. De ha eszünkbe jut, hogy ezekből az ágaskodó lóval díszített szupersportautókból sok garázsban lakó műtárgyként végzi, nem is olyan megdöbbentő, ha azt halljuk, hogy a valaha gyártott Ferrarik 90 százaléka még mindig működőképes állapotban van.
„A Ferrari teljes gyártási mennyiségének bő 90 százaléka – több mint 300 ezer autó – még mindig az utakon van” – mondta Scioletti a médiának az ausztrál Drive beszámolója szerint. „A használt autók gyakran az első lépést jelentik a márkához vezető úton az új ügyfelek számára. Ezért több programot is létrehoztunk, hogy megőrizzük az autóink által nyújtott élményt az idő múlása ellenére is” – tette hozzá.
A Ferrari több programot is működtet új és használt modelljei számára egyaránt, hogy megőrizze azokat az utókor számára. Szinte minden új autóhoz korlátlan kilométeres garanciát kínálnak, és még a veterán, klasszikus modelljeihez is biztosít vadonatúj alkatrészeket (persze méregdrágán).
Ez a 90 százalékos arány az egyik legmagasabb az autómárkák között. Becslések szerint a 20 évnél öregebb Toyoták több mint 80 százaléka is még mindig az utakon van,
a Porschénél az összes autóra vonatkozó arány körülbelül 70 százalék lehet.
Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy mindkét autógyártó nagyságrendekkel előzte meg a Ferrarit a legyártott autók mennyiségét tekintve, a Toyota például 2023 őszén gyártotta le a 300 milliomodik autóját, ami az ezerszerese a Ferrari által gyártott mennyiségnek.