Jövőre mutatják majd be a képeken látható Epiq tanulmány szériaváltozatát, amelynek kulcsszerepet szánnak a Skoda márka elektromos átállásában. A
4,1 méter hosszú akkumulátoros-elektromos autó lesz a márka belépőmodellje,
miután kikopnak mellőle a belső égésű motorral szerelt társak. Azonban lesz pár év a piacon, amíg csak alternatívája és nem helyettesítője lesz a Fabia/Scala/Kamiq típusoknak az Epiq.
Annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban megtörténjen az átmenet, nagyon szép keretszámokat említenek a Skoda Epiq villanyautóval kapcsolatban, de az valószínűsíthető, hogy ezek az értékek nem egy változatra igazak, hanem a kínálatból összeszedték az extrém értékeket. Például
25 ezer eurós, azaz 10 millió forint alatti indulóárat,
akár 400 km-t elérő hatótávolságot említenek, és a kis alapterület ellenére 490 literes csomagteret ígérnek.
Ezt úgy érik el, hogy az MEB Entry villanyautó-alapnál – amelyet a VW ID.2 is használ majd – elöl lesz a hajtómotor, a teljesítményelektronika és a fedélzeti töltő is (a jobb első sárvédőn látszik a töltő-csatlakozó fedele), a csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztés pedig olcsó és helytakarékos.