A negyedik generációs Skoda Superb továbbra is hatalmas utastérrel, de jelentős technikai frissítésekkel, egy új plug-in hibrid hajtáslánccal és egy áttervezett, felhasználóbarát utastérrel érkezik majd meg 2024 közepén Európába. A Skoda zászlóshajója testvérmodelljével, a csak kombiként elérhető új Volkswagen Passattal ellentétben
ferdehátú és kombi karosszériával is választható lesz,
elődjéhez képest a magassága egy centit nőtt, a szélessége másfelet csökkent, a hossza viszont a szedán estében néggyel (491,2 centire), a kombinál pedig hárommal (490,2 centire) megnyúlt.
Finoman fejlődött tovább a külső formaterv a jelenlegi, igen sikeres Superb-generációhoz képest, a márka új, Modern Solid dizájnnyelvének részeként többek között merészebb vállvonallal és szögletesebb LED-es fényszórókkal látták el. Ettől még
könnyű lesz összetéveszteni az elődjével
a Superbet, főleg a szedánt, a kombi hátulja ugyanis már kicsit az Opel Insigniát idézi.
Mindkét variáns esetében irgalmatlan méretű, 645, illetve 690 literes lesz a csomagtartó, ami 20, illetve 30 literes növekedésnek felel meg. Ezek a csomagterek az ötajtós kialakítás miatt könnyen pakolhatók, de lehajtott hátsó ülésnél természetesen a kombi hangárnyi belterét lehet jobban kihasználni. Maradt az moduláris MQB platform, amit a fejlesztések miatt már MQB Evónak hívnak.
Három benzinesből, két dízelből és egy benzines-elektromos plug-in hibridből áll a választék. Ez a Superb lehet az utolsó belsőégésű motoros Skoda-típus, mivel a márka a tervek szerint 2030-ra kizárólag elektromos autókra áll át.
A benzines kínálat a 150 lóerős, lágy hibrid 1,5 literessel indul,
viszont a 204 és 265 lóerős kétliteres TSI-ben nincs elektromos támogatás, akárcsak a 150 és 193 lóerős kétliteres dízelekben. A legerősebb benzineshez és dízelhez alapáron jár a Haldex-rendszerű összkerékhajtás, a hétfokozatú DSG váltó azonban már minden motorhoz széria (kivéve a plug-int, amely hatfokozatút kap).
A zöld rendszámos plug-in hibrid az 1,5 literes benzinest egy villanymotorral párosítja, így 204 lóerő hajtja az első kerekeket. A tisztán elektromos meghajtásról egy váltóba integrált villanymotor és egy 25,7 kWh-s akkumulátor gondoskodik, amely egyenáramról (DC) akár 50 kW-os sebességgel is feltölthető, így 25 perc alatt 10-80%-os töltést tesz lehetővé. A PHEV csak kombi karosszériával lesz kapható, ellentétben az előző generációs Superb iV-vel, amely csak négyajtós limuzinként volt elérhető plug-in hajtással.
SUV testvéréhez, az új Kodiaq-hoz hasonlóan
a Superb műszerfala is egy „három intelligens, kijelzős tárcsákból" álló vezérlőpanelt tartalmaz,
amely a felhasználó preferenciái szerint állítható be a különböző funkciók vezérlésére. A két külső tárcsa az ülésfűtés és a belső hőmérséklet szabályozására, míg a középső tárcsa az infotainment hangerejének, a ventilátor sebességének, a légkondicionálónak és a vezetési módoknak a beállítására használható, valamint a navigációs rendszer ki- és bekapcsolására. A középkonzolon és a kormánykeréken fizikai gombok is találhatók, annak ellenére, hogy a központi érintőképernyő is nagyobb a korábbinál (10 vagy 13 colos, kiviteltől függően).
A márka emellett kiemelte a népszerű „Simply clever" beltéri funkciókat, amelyek célja a kényelem növelése, beleértve az elektromos, automata csomagtértálcát, a parkolójegy-rögzítőt, a jégkaparót, a visszapillantó tükörben található USB-portot és az ajtókban található tárolót a láthatósági mellények és esernyők számára.