Hatalmas lett a Skoda új zászlóshajója, és szembe mert menni a trendekkel

Skoda Superb
Vágólapra másolva!
Nem lett villanyautó az új Superb, megmaradt a szedán és a kombi karosszéria, a hibridmentes dízelmotor és a sok hagyományos kapcsoló a műszerfalon. Viszont a zöld rendszámos plug-in hibrid már 100 km-t is megtehet árammal.
Vágólapra másolva!
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb

A negyedik generációs Skoda Superb továbbra is hatalmas utastérrel, de jelentős technikai frissítésekkel, egy új plug-in hibrid hajtáslánccal és egy áttervezett, felhasználóbarát utastérrel érkezik majd meg 2024 közepén Európába. A Skoda zászlóshajója testvérmodelljével, a csak kombiként elérhető új Volkswagen Passattal ellentétben

ferdehátú és kombi karosszériával is választható lesz,

elődjéhez képest a magassága egy centit nőtt, a szélessége másfelet csökkent, a hossza viszont a szedán estében néggyel (491,2 centire), a kombinál pedig hárommal (490,2 centire) megnyúlt.

Alig változott a dizájn, pedig minden karosszériaelem új

Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb

Finoman fejlődött tovább a külső formaterv a jelenlegi, igen sikeres Superb-generációhoz képest, a márka új, Modern Solid dizájnnyelvének részeként többek között merészebb vállvonallal és szögletesebb LED-es fényszórókkal látták el. Ettől még

könnyű lesz összetéveszteni az elődjével

a Superbet, főleg a szedánt, a kombi hátulja ugyanis már kicsit az Opel Insigniát idézi.

Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb

Mindkét variáns esetében irgalmatlan méretű, 645, illetve 690 literes lesz a csomagtartó, ami 20, illetve 30 literes növekedésnek felel meg. Ezek a csomagterek az ötajtós kialakítás miatt könnyen pakolhatók, de lehajtott hátsó ülésnél természetesen a kombi hangárnyi belterét lehet jobban kihasználni. Maradt az moduláris MQB platform, amit a fejlesztések miatt már MQB Evónak hívnak.

Maradnak a belső égésű motorok

Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb

Három benzinesből, két dízelből és egy benzines-elektromos plug-in hibridből áll a választék. Ez a Superb lehet az utolsó belsőégésű motoros Skoda-típus, mivel a márka a tervek szerint 2030-ra kizárólag elektromos autókra áll át.

A benzines kínálat a 150 lóerős, lágy hibrid 1,5 literessel indul,

viszont a 204 és 265 lóerős kétliteres TSI-ben nincs elektromos támogatás, akárcsak a 150 és 193 lóerős kétliteres dízelekben. A legerősebb benzineshez és dízelhez alapáron jár a Haldex-rendszerű összkerékhajtás, a hétfokozatú DSG váltó azonban már minden motorhoz széria (kivéve a plug-int, amely hatfokozatút kap).

Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb

A zöld rendszámos plug-in hibrid az 1,5 literes benzinest egy villanymotorral párosítja, így 204 lóerő hajtja az első kerekeket. A tisztán elektromos meghajtásról egy váltóba integrált villanymotor és egy 25,7 kWh-s akkumulátor gondoskodik, amely egyenáramról (DC) akár 50 kW-os sebességgel is feltölthető, így 25 perc alatt 10-80%-os töltést tesz lehetővé. A PHEV csak kombi karosszériával lesz kapható, ellentétben az előző generációs Superb iV-vel, amely csak négyajtós limuzinként volt elérhető plug-in hajtással.

Nem tűntek el a gombok

Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb

SUV testvéréhez, az új Kodiaq-hoz hasonlóan

a Superb műszerfala is egy „három intelligens, kijelzős tárcsákból" álló vezérlőpanelt tartalmaz,

amely a felhasználó preferenciái szerint állítható be a különböző funkciók vezérlésére. A két külső tárcsa az ülésfűtés és a belső hőmérséklet szabályozására, míg a középső tárcsa az infotainment hangerejének, a ventilátor sebességének, a légkondicionálónak és a vezetési módoknak a beállítására használható, valamint a navigációs rendszer ki- és bekapcsolására. A középkonzolon és a kormánykeréken fizikai gombok is találhatók, annak ellenére, hogy a központi érintőképernyő is nagyobb a korábbinál (10 vagy 13 colos, kiviteltől függően).

Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb
Skoda Superb

A márka emellett kiemelte a népszerű „Simply clever" beltéri funkciókat, amelyek célja a kényelem növelése, beleértve az elektromos, automata csomagtértálcát, a parkolójegy-rögzítőt, a jégkaparót, a visszapillantó tükörben található USB-portot és az ajtókban található tárolót a láthatósági mellények és esernyők számára.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!