Már nem gyárt belső égésű motorokat a Renault

Fotó: Renault
Vágólapra másolva!
Hivatalosan is létrejött a Horse nevű, erőforrásokkal és erőátvitelekkel foglalkozó beszállító, ami a Renault és a Geely 50:50%-os tulajdonrészű vállalkozása.
Vágólapra másolva!

A 2023 júliusában aláírt megállapodásnak megfelelően 2024. május 31-én hivatalosan is megalapították a Horse Powertrain Limited nevű autóipari beszállító céget, amely a Renault és a Geely 50:50%-os tulajdonában lévő, belső égésű motorokat és hajtásláncokat gyártó vállalkozása. Ettől a pillanattól kezdve jogilag már nem a Renault, hanem a Horse Powertrain készíti azokat a belső égésű motorokat, amelyeket a francia gyártó használ. Ez a világ legnagyobb ilyen beszállítója, a gyártókapacitása évi 5 millió hajtás (belső égésű motor, váltó, hibrid erőátvitel, utóbbihoz akkumulátorok), és évi 15 milliárd eurós forgalmat remélnek.

Fotó: Renault

Az üzleti terv alapján a Renault és a Geely úgy számol, hogy 2040-ben még a globálisan értékesített autók több mint fele használ majd még belső égésű motort az alacsony karbonterhelést jelentő üzemanyagok jóvoltából. Ebben szerepe lesz a cégnek a meglévő benzines- és dízelmotorok mellé érkező, kifejezetten hatótávnövelőként való működésre optimalizált erőforrása is. A Horse feladata lesz a meglévő erőforrások, váltók és hibrid erőátvitelek fejlesztése, ezen kívül alternatív üzemanyagokkal – etanol, zöld metanol és hidrogéngáz – is foglalkoznak. A meglévő hajtásokkal a globális piac 80%-át le tudják fedni. A Horse Powertrain megalapításának pillanatában 17 gyárral, 5 fejlesztőközponttal és mintegy 19 000 alkalmazottal rendelkezik, a cég vezetője Matias Giannini, a 6 tagú igazgatótanácsba 3-3 főt delegál a Renault és a Geely.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!