Vágólapra másolva!
 
Vágólapra másolva!

Adamikné Jászó A.: A magyar olvasástanítás története, Osiris Kiadó, 2001.
A magyar olvasástanítás történetét és a könyv megjelenésekor jellemző helyzetét tudományos igényességgel tárgyaló olvasmány.

Adamikné Jászó A.: Csak az ember olvas: Az olvasás tanítása és lélektana, Tinta Könyvkiadó, 2003.
Az olvasástanítás-módszertan, a nyelvészet és a pszichológia ismereteinek ötvözését célul kitűző hasznos olvasmány.

Crystal, D.: A nyelv enciklopédiája, Budapest, Osiris Kiadó, 1998.
A nyelvhasználat tudományos alapjairól a magas szintű ismeretterjesztés igényével készült, jól forgatható, sok képpel illusztrált kötet.

Csépe V.: Az olvasó agy, Akadémia Kiadó, 2006.
Az olvasás fejlődését és zavarait bemutató monográfia. A kötet számos fejezete segít eligazodni az olvasás összetett agyi hálózatának szerkezeti és működésbeli jellemzőiben. Egyes fejezeteihez szükséges az agy működési alapjainak ismerete.

Józsa K. (szerk.): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése, Dinasztia Tankönyvkiadó, 2006.
Az olvasás fejlődésének szinte valamennyi szakterületét (pszichológia, pedagógia, idegtudomány, gyógypedagógia) felvonultató hasznos olvasmány.

Manguel, A.: Az olvasás története, Park Kiadó, 2001.
Az emberi kultúra írásrendszereinek kialakulását ismertető színes és izgalmas olvasmány. Az idegtudományi adatokat felvonultató rész megállapításain messze továbbléptek az azóta végzett kutatások. Az olvasástörténeti részek azonban változatlanul gondolatébresztők.

Nyíri K.; Szécsi G.: Szóbeliség és írásbeliség, Áron Kiadó, 1998.
A szóbeliség és írásbeliség kialakulásáról, a Gutenberg-galaxis megjelenésének a kultúrára és a társadalomra gyakorolt hatásairól készült nagyszerű munka. Érdemes elolvasni.

Pléh Cs.; Kovács Gy.; Gulyás B. (szerk): Kognitív idegtudomány, Budapest, Osiris, 2003.
Szerkesztett kötet, amelynek tanulmányait túlnyomórészt a hazánkban idegtudományi módszerekkel dolgozó kutatók írták. A beszédészleléssel, a nyelvhasználat fejlődésével és zavaraival, illetve az olvasással több írás is foglalkozik.

Csépe V. (ed.): Dyslexia: Different Brain, Different Behavior, Kluwer Academic Publishers, New York, Dordrecht, Moscow, 2003.
Az idegtudomány különböző módszereit a fejlődési diszlexia megértésében alkalmazó európai kutatásokat ismertető, szemle típusú fejezetekből összefűzött könyv. Számos európai egyetem neuropszichológiai kurzusain tankönyvként használt kötet.

Gopnik, A., Meltzoff, A. N., & Kuhl, P. K. The Scientist int he Crib: What Early rlearning rtells us rabout the rmind, Harper Collins, New York, 2000.
magyarul: Bölcsek a bölcsőben: Hogyan gondolkodnak a kisbabák, Typotex, Budapest, 2001.
A korai tanulás a korábbiaktól eltérő megközelítése forradalmian új korszakot indított el a fejlődéspszichológiában ("tudós a bölcsőben"). Az új és újragondolt eredmények seregszemléje ez a kötet.

Jonhson, M., Munakata, Y., Gilmore, R.: Brain Development and Cognition: A Reader, Blackwell Publisher, Oxford, 2002.
Az agy és a megismerő funkciók összefüggéseiről szóló, olvasmányos stílusú könyv. Jó bevezető lehet az utolsó 5-6 év új eredményeinek megértéséhez.

Sousa, D. A.: How the Brain Learns, Corwin Press, Thousand Oaks, 2006.
Az agy és a tanulás különböző formáinak, illetve az agy változási kapacitásának (plaszticitás) törvényszerűségeit, kutatási eredményeit és gyakorlati alkalmazási lehetőségeit bemutató kötet, amelynek megértéséhez nincs szükség speciális előtanulmányokra.

Wenberger, D. R., Elvevag, B., Giedd, J. N.: The Adolescent Brain: A Work in Progress, Teenpregnancy.Org, Washington, 2005.
Az agy fejlődésével kapcsolatos kutatások eredményeit közérthetően bemutató könyv, amelynek célja az ismertterjesztés, valamint a serdülők amerikai iskolai oktatásában tervezett változások előkészítése.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről