Egyre több adat utal arra, hogy ez a jelenség ételekkel kapcsolatban is megfigyelhető. Például az emberek gyakran több kalóriát fogyasztanak el egy étkezésre olyan gyorséttermekben, amelyek azt hirdetik magukról, hogy egészségesebb ételeket árulnak, mint egy hagyományos, csak hamburgert és sült krumplit áruló helyen, mert az egészséges (vagy annak vélt) ételekről feltételezik, hogy kalóriaszegényebbek is.
Jenny Wan-chen Lee, a Cornell Egyetem Dyson Alkalmazott Közgazdaságtudományi és Management karának fiatal kutatója arra volt kíváncsi, hogy ez a pozitív elfogultság érvényesül-e a bio (organic) jelzésű termékek esetében is.
Az Amerikai Táplálkozástudományi Társaság ez évi kongresszusán ismertetett kettős vak, kontrollcsoportos vizsgálatába 144 személyt vont be, akiket arra kért, hogy hasonlítsák össze csokoládéval töltött keksz, natúr joghurt és csipsz hagyományos és bio változatát. A résztvevők nem tudták, hogy valójában valamennyi megkóstoltatott étel biotermék volt.
A bioterméket kalóriaszegényebbnek is gondoljuk, pedig ez tévhit
A résztvevőket arra kérték, hogy egy 1-től 9-ig terjedő skálán értékeljék a megkóstolt ételek 10 különböző tulajdonságát, például hogy mennyire jóízű vagy mennyire zsíros. Továbbá meg kellett becsülniük az ételek kalóriatartalmát, és hogy mennyit volnának hajlandók fizetni érte.
Megerősítve az kutatónő feltételezését, a kísérleti személyek szinte valamennyi íztulajdonságban magasabb pontszámot adtak a bio jelzésű ételeknek, noha azok azonosak voltak a hagyományos jelzésűekkel, lényegesen kalóriaszegényebbnek vélték őket, és többet fizettek volna értük. Továbbá úgy értékelték, hogy a bio jelzésű ételekben kevesebb a zsír és több a rost. Összességében a bio csipszeket és kekszeket táplálóbbnak értékelték, mint a hagyományos változatokat.
Lee szerint vizsgálata egyértelműen arra utal, hogy a dicsfényhatás a bioételek esetében is érvényesül, és jelentősen befolyásolhatja azt, hogy miből mennyit esznek az emberek.