Webber Hamilton előtt szerezte meg a pole-t
2011. július 23. 13:48
Események
![forma-1 időmérő](https://cdn.origo.hu/2024/02/RWJ4aKRnRDy4wdc4LzqnAcA6T2mPcSiqpgKzii8bUO8/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2VlMTVlYzA1NzBhYjQzOGQ5NDAzYTM0MmExNmRmZWZl.webp)
Mark Webber zsinórban a második pole pozícióját szerezte idén a Nürburgringen, ahol szoros csatában győzte le a nap meglepetését okozó Lewis Hamiltont. Az ausztrál végül 55 ezreddel kaparintotta meg az első helyet a szabadedzésekhez hasonlóan hűvös, ám száraz pályán. Az persze kérdéses, hogy ez mire lesz elég, hiszen az idén korábban szerzett két pole pozícióját már az első kanyarban elvesztette.
Hamilton tempója már az időmérő első két etapjában azt mutatta, hogy a McLaren a vártnál jobb telejsítményre képes, a versenyző ennek ellenére meglepve állt saját eredménye előtt, hiszen tegnap még arról beszélt, esélyük sem lesz a pole pozícióra. "Alulbecsültem, hogy az autóm milyen jó alacsony üzemanyagszintnél" - nyilatkozta vigyorogva az időmérő után. Láthatólag nem volt ilyen boldog Sebastian Vettel, aki a harmadik helyet szerezte meg - és ezzel a tavalyi Olasz Nagydíj óta először indult a másodiknál rosszabb pozícióból.
A ferrarisok a várakozásoktól némileg elmaradva a 4. és az 5. helyen végeztek, a legnagyobb csalódást azonban kétségkívül Jenson Button okozta, aki csapattársától bő egy tizeddel lemaradva a 7. helyen végzett. Ezek után nem csoda, hogy az edzést követően úgy nyilatkozott, nem érti a történteket. Őt még Nico Rosberg is megelőzte, mögüle a remek formát mutató Adrian Sutil és Vitalij Petrov indulhatnak majd. Michael Schumacher ismélt elmaradt csapattársától, miután látványosan szenvedett a Mercedes vezethetőségével, végül a 10. rajtpozíciót sikerült elcsípnie.
A mezőny hátsó felében Kamui Kobajasi Q1-es kiesése okozott kisebb meglepetést, az újonc Paul di Resta pedig szokásával ellentétben nem tudta megverni csapattársát, mivel a Q2-ben nagy igyekezetében elrontotta utolsó gyorskörét. Bár korábban úgy tűnt, a kiscsapatoknak mégsem okozott gondot a 107 százalékos szabály. A Hispaniánál második versenyét teljesítő Daniel Ricciardo mindössze 25 ezreddel maradt el Vitantonio Liuzzitól, aki váltócseréért kapott büntetése miatt az utolsó helyre csúszik vissza.
Holnap a sorrendet alaposan felboríthatja a várhatóan megérkező égi áldás, főleg hogy néhányan - például Sébastien Buemi - ebben reményekedve esős beállításokkal vettek részt az időmérőn.
Az edzésről élőben készült, részletes összefoglalónkat az eredménytáblázat alatt olvashatják.
Üdvözöljük kedves olvasóinkat a Német Nagydíj időmérőjéről írt élő tudósításunkban. A Nürburgringen továbbra is szokatlanul hideg az idő, mindössze 14 fok van, és az előrejelzések szerint az időmérőn akár az eső is megérkezhet, jelenleg azonban éppen előbújt a nap a felhők közül....
A hűvös időjárás mellett a gumik is alaposan megkavarhatják az erősorrendet: a csapatok egész hétvégén küszködtek a közepes keverékek felmelegítésével, és tapasztalataik szerint a lágy gumik is a 2-3. körben érik el az optimumot. A délelőtti szabadedzésen Sebastian Vettel bizonyult a leggyorsabbnak, megelőzve Mark Webbert és Fernando Alonsót - az előző futamot megnyerő spanyol sokak szerint ismét komoly veszélyt jelenthet a Red Bullra. A McLaren viszont továbbra is gyengélkedik, Lewis Hamilton már tegnap kijelentette: nincs esélyük a pole pozícióra.
A német felugrik a 7. helyre, ezzel di Resta visszaesik 11.-nek. Az élmenők a garázsban várakoznak, nekik már nem kell kijönni. Rosberg felugrik a 8. helyre, ezzel megelőzi Buttont és Massát is. Közben Schumacher bejön a bokszba, azonban korábbi idejével éppen bejut a 10. helyen.
A McLaren-esek szokásukhoz híven különleges, a HUGO BOSS-szal közösen hirdetett versenyen tervezett overallban ülnek autóba szombaton. Így néz ki a németországi dizájn.
Bár az élcsapatok az elmúlt versenyeken egyre többször próbálkoztak meg a keményebb gumival túljutni a Q1-en, ezúttal ez nagyon kockázatos lehet számukra, a két keverék között ugyanis tetemes, körülbelül 1,5 másodperc a különbség.
A két Virgin, és a hispaniás Daniel Ricciardo hajt elsőként a pályára.
A versenymérnöke a fülére szól, hogy ne menjen túl közel a Virginekhez, akik valószínűleg csak lassan tudják majd felmelegíteni a gumijaikat. Az olasz azonban már meg is előzi Glockot.
Őt azonban hamar megelőzik, már Schumacher áll az élen 1:35.368-cal, ez egyelőre még nem mérvadó.
Az ausztrál át is veszi a vezetést Schumachertől, aztán Hamilton áll az élre: 1:32.934 - ez már nem is olyan rossz, pedig az utolsó kanyarban feltartották. A versenyzők egyelőre a közepes keveréken próbálkoznak.
Rajtuk kívül még Petrov nem hajtott pályára, amikor lassan elérkezünk az időmérő első etapjának feléhez.
A finn lágy gumikon teljesítette a körét, az élcsapatoknak meg kell gondolniuk, hogy kockáztatnak-e a közepes keverékkel. Közben Hamilton a McLaren balanszával küszkködik, ennek ellenére abszolút középső szektort fut. Közben Alonso ugrik az lére, az ideje 1:32.916.
A hétszeres világbajnok az utolsó sikánban nyírja le a füvet, de folytatni tudja. Közben a Sauber is kiküldte versenyzőit a pályára, azonnal lágy gumikon, a Renault ugyanígy tett Petrovval.
De már az orosz is gyorskörön van. Közben Massa lágy gumikért járt a Ferrari garázsában - ő ezek szerint nem kockáztat.
Jelen állás szerint Barrichellónak kéne búcsúzni a Q1-ben, természetesen ő is felteszi a lágyakat, javít, így Paul di Resta csúszik vissza a 18. helyre, aki nagyon javítani akar, így hibázik gyorskörén az NGK sikánban. Közben Heidfeld veszi át a vezetést, azonban Massa nála is gyorsabb a lágyakon: 1:31.826.
A japán jelenleg a 18. helyen áll, azonban nem jön ki a bokszból, a 17. helyezett Barrichello erre el is veszi a gázt, hiszen túljutott a Q1-en.
A kiesők tehát: Kobajasi, Kovalainen, Glock, Chandhok, D'Ambrosio, Liuzzi és Ricciardo. Az ausztrál újonc mindössze 25 ezreddel maradt el csapattársától, ráadásul egy helyet előreugrik, hiszen Liuzzi 5 helyes rajtbüntetése miatt a mezőny végéről indul majd. A 107 százalékos szabály tehát a várakozásokkal ellentétben nem okozott gondot a kiscsapatoknak.
Rosszul taktikáztak, hogy csak az utolsó percekben küldték ki Kobajasit. A japán abban reménykedhet, hogy a versenyen szokásához híven sikerül majd előrébb verekednie magát a 18. helyről.
A Q1-et megnyerő Massa és Pérez máris pályára hajtanak. A brazil az előző etapban használt lágy gumikat kapta meg.
A radar képe szerint mégis száraz marad a pálya az időmérő végéig.
Ahogy a McLaren versenyzői is. Közben Massa áll az élre 1:31.150-et fut használt lágy gumikon, Alonso azonban bő 6 tizedet ver rá rögtön a friss abroncsokon, az ő ideje 1:31.150.
A mclarenes 1:30.998-cal szeli át a vonalat, közben Schumacher látványosan szenved a Mercedesszel: lemaradása 1,8 másodperc, pedig már ő is lágy gumikat használ.
Nem tudja bevenni az 1-es kanyart, így egy kisebb kitérőt tesz a bukótérbe. Közben Vettel feljött másodiknak Hamiton mögé, jelenleg mindketten a garázsban várakoznak. Az élmenők közül egyedül Webber van a pályán.
"Hibáztam az utolsó kanyarban" - jelenti a rádión a hétszeres világbajnok, akinek láthatólag küzd a Mercedesszel.
Itt mindenkinél gyorsabb volt, Vettel viszont éppen a pálya utolsó részében nyer időt.
Ő teszi meg utoljára első Q2-es körét, jelenleg a 9. helyen tanyázik. Közben di Resta és Schumacher is javít, előbbi átveszi Maldonado helyét, utóbbi pedig felugrik a 8. helyre.
A kiesők: Heidfeld, di Resta, Maldonado, Barrichello, Pérez, Buemi és Alguersuari.
Örülhet a hazai közönség, Vettel, Rosberg, Sutil és Schumacher is bejutott az időmérő utolsó etapjában. A hétszeres világbajnok mindössze 35 ezreddel verte meg a 11. helyezett Heidfeldet.
Az időmérő utolsó etapjának résztvevői: Hamilton, Vettel, Alonso, Webber, Rosberg, Button, Massa, Sutil, Petrov és Schumacher.
A radar képe szerint az időmérő első szakaszában egyelőre nem várható csapadék. A levegő még mindig csak 14, az aszfalt 22 fokos. Daniel Ricciardót arról tájékoztatja a csapat rádión, hogy a célegyenesben erős szélre számíthat.
Schumacher, Rosberg és Sutil kivételével mindenki kihajtott a pályára.
A hétvégén eddig gyengélkedő McLaren nincs is olyan rossz formában, Hamilton 1:30.725-tel adja meg az alaphangot.
Az ausztrál 1:30.251-re szorítja az etalont, Vettel hiába próbálkozik, egy tizeddel elmarad csapattársától. Schumacher, Rosberg és Sutil még mindig nem jöttek ki - ők mindent egy lapra tesznek fel.
Rosberggel és Sutillal együtt az amúgy üres pályán futják meg gyorsköreiket - meglátjuk, ez mire lesz elég. A többiek sem várnak túl sokáig, mindenki kijött a bokszból.
Hamilton viszont Rosberg mögött kénytelen menni.
Jönnek a köridők: Alonso ideje csak a 3. helyre elég, Webber azonban 1:30.079-cel átveszi a vezetést. Hamilton nem tudja megverni, azonban beférkőzik a két Red Bull közé a 2. helyre.
Vettel nem tudja megverni a csapattársát, marad a 3. Button be sem fejezi a körét, inkább behajt a bokszba. A holnapi rajtsorrend tehát: Webber, Hamilton, Vettel, Alonso, Massa, Rosberg, Button, Sutil, Petrov és Schumacher.
De kérdéses, ez mire lesz elég. Az előző két alkalommal már az első kanyarban elveszítette a vezetést... Mindenesetre Vettelt utoljára tavaly, Monzában indult az első sornál rosszabb helyről.
... miért volt ilyen lassú, és hogy kaphatott ki több mint 1 másodperccel Hamiltontól. A versenyző rendkívül csalódottan nyilatkozott a BBC-nek. Hamarosan bővítjük a cikket a teljes eredménytáblával és a szöveges összefoglalóval.