Hamilton fölényesen nyerte a késleltetett edzést
2011. szeptember 23. 12:05
Késéssel kezdődött a szingapúri versenyhétvége: tönkrementek a kerékvetők a pálya több kanyarjában is a korábban megrendezett Porsche betétfutam edzésén, ezért Charlie Whiting versenyigazgató elrendelte, hogy csavarozzák ki az aszfaltból a műanyag rázóköveket a 3-as és a 14-es kanyar kijáratánál. Az utóbbi helyen, ismeretlen okokból, víz is folyt a pályára, de végül fél óra késéssel elkezdődhetett a gyakorlás. Azonnal tudatták, hogy másfél helyett csak egyórás lesz az első szabadedzés, mert így délután időben indulhat a második szabadedzés.
Az edzés nem zajlott problémamentesen: féltávnál Heikki Kovalainen Lotusának a fékje melegedett túl, és gyulladt ki az alagút előtt. A tűzoltók hamar eloltották az autót, ezután Kovalainen maga is segített letolni a pályáról a Lotust. Kísértetiesen emlékeztetett az eset a tavalyira, amikor a versenyen Kovalainennek szintén kigyulladt az autója, bár akkor emlékezetes módon saját magának kellett eloltania a lángokat a bokszból kiadott poroltó segítségével.
Most ezen kívül még egyszer állították meg az edzést piros zászlóval, amikor a hetes kanyar kijáratánál ismét elvált egy kerékvető az aszfalttól, de itt súlyosbította a helyzetet, hogy egy nagy csavar is kiállt belőle. Az edzést sokáig vezető Felipe Massa pechjére át is ment rajta, amitől megrongálódott a Ferrari diffúzora, majd el is vétette vele a következő kanyart. Öt perc alatt kiszedték a hibás kerékvetőt, és a fennmaradó három percre még újraindították az edzést.
A tréning elején sokáig éppen Massa állt az élen 1:52.043-as körével, de az utolsó húsz percre, amikor már lement a nap, felpörögtek az események. Először Button, majd 1:50.082-vel Vettel vette át az első helyet, a világbajnok később még négy tizeddel javított is ezen az idején.
Ezt Hamilton döntötte meg egy tizeddel, aztán erre újra válaszolt Vettel egy fél másodperccel gyorsabb körrel. Az első hely kérdését végül mégis a brit döntötte el szenzációs, 1:48.599-es körével, ami több mint négy tizeddel volt jobb a második helyen végző Vettelénél, és közel másféllel Webberénél.
Az ausztrálnak az edzés elején volt egy kisebb ütközése Timo Glockkal: nem értették meg egymást a pályán, a német ráhúzta a Virgint az előzni próbáló Red Bullra, aminek az lett a vége, hogy Webber autójának első szárnyáról letört egy darab, Glock pedig bal hátsó defektet kapott.
Az edzés végén, a lámpafényben a nagy forgalom miatt már alig tudtak javítani a versenyzők. Negyediknek végül Alonso jött fel, mögötte Button, Massa, Sutil, Schumacher, Di Resta és Rosberg volt a legjobb tíz sorrendje.
Az edzésről élőben készült, részletes összefoglalónkat az eredménytáblázat alatt olvashatják.
A pályát javítják a pályamunkások, ezért magyar idő szerint csak délután fél egykor kezdődik az első szabadedzés. Az egyik betétfutam szabadedzésén olaj került a pályára a 14-es kanyarnál. A hármas és négyes kanyarban viszont a rázókövek sérültek, ezért kiszedik őket. Charlie Whiting versenyigazgató épp ellenőrzi a pálya problémás részét.
A pálya 34, a levegő 31 fokos. Mire elkezdődik az első szabadedzés, már talán sötét lesz. Mára nem várható eső, szombatra és vasárnapra viszont igen.
Már csütörtökön látszott, hogy gond lesz a pályával. Pénteken a Porsche Szuperkupa edzésén jöttek fel a rázókövek.
A délutáni második szabadedzés délután fél ötkor fog kezdődni négy óra helyett. A szabályok szerint legalább két órának el kell telnie a két gyakorlás között.
Az 5-ös kanyarban is leszedik a rossz kerékvetőket. A 14-es kanyarban nem olaj került a pályára, hanem valahonnan víz folyt be az aszfaltra.
A tévéközvetítésben kiírták, hogy a 3-as és a 14-es kanyarban távolították el a kerékvetőket, a pálya ezen részein a versenyzőknek megengedték, hogy rámenjenek a fehér vonalra.
A 7-es kanyarban is elkezdték kicserélni a kerékvetőket.
A McLaren boksza előtt két fotós összekapott. Az egyik az állványával bökdöste a másikat, mire az ellökte magától a kötekedőt.
A gumigyár a lágy (sárga) és a szuperlágy (piros) gumikat hozta el a városi pályára, ami a kemény gumikkal rosszul működő Ferrarinak hozhat a konyhára.
A legtöbb versenyző már beült az autójába.
A javítási munkák miatt másfél helyett csak egyórás lesz az első szabadedzés.
Az élversenyzők közül még csak Rosberg ment ki, de sok lassabb autó is elkezdte már az ellenőrző körét.
Hatalmas füst szállt fel a Virgin fékeiből, és egy pillanatra elhagyta a pályát Glock. Előtt szóltak neki rádión, hogy keményen használja az új fékeket, hogy bekopjanak.
A világbajnok elhagyta a bokszot legnagyobb ellenfeleivel egyetemben.
A Red Bullja hátulján jól látható a nyomjelző festék, amit az autó aerodinamikájának ellenőrzésére használnak a mérnökök.
A spanyol ferraris ugyanazt a sisakot használja ezen a hétvégén, mint Monacóban.
A világbajnok fehér sisakot használ ezen a hétvégén, talán már a második világbajnoki címre készül, amit könnyen elhódíthat vasárnap.
A 10-es kanyarban még van rázókő, a sikánban nagyon megdobta a Mercedest. Annyira, hogy az első szárny az aszfalton szikrázott.
A Renault brazil versenyzője átvágott egy sikánt.
Eddig a hétszeres világbajnok a leggyorsabb 1:55,827-tel. Rosberg és Senna van mögötte a tabellán.
A Red Bull fiókcsapata Szingapúrban teszteli a bokszutcai lámpás megállító rendszert. Nem lesz nyalókás ember a bokszkiállásaiknál.
Trulli elmondta, hogy új a padló és a diffúzor is a Team Lotus autóján.
A Team Lotus elárulta a Twitteren, hogy Szingapúrban egy kör 46 százalákában nyomják padlóig a gázt a versenyzők, és 17 kanyarban hármasban vagy kisebb fokozatban mennek a pilóták.
A brazil 1:52,043-as kört repesztett, mögötte a sorrend: Webber, Di Resta, Sutil, Petrov, Schumacher, Kovalainen, Maldonado.
Közel hét másodperccel lassabb az eddigi legjobb kör a tavalyi pole pozíciónál.
A világbajnok ideje 1:53,252.
Érthetetlen, miért nem tudták ekerülni egymást a pályán. Webber a bokszkijáratnál belement hátulról Glockba. Előbbinek letört az első szárnyából egy darab, utóbbinak bal hátsó defektje lett.
A Lotus bel első fékje túlmelegedett, és az alagút előtt kezdett el lángolni. A tűzoltók poroltóval oltották el, a finn versenyző ezután saját kezűleg próbálta meg letolni az autót a pályáról. Piros zászlóval azonnal megállították az edzést. Nem véletlen a sok fékprobléma a szabadedzésen, ez a pálya veszi a legjobban igénybe őket a szezon összes pályája közül.
Kovalainen autója tavaly is kigyulladt itt: emlékezetes volt, amikor a bokszok előtt saját maga oltotta a Lotust a Williams szerelőitől kapott tűzoltő készülékkel.
Zöld zászló, lehet menni. Továbbra is Massa áll az élen. Egyre inkább már a lámpák és nem a nap szolgáltatják a fényt az utcai pályán.
Ütközése után már nem küldik ki a pályára, hogy spóroljanak egy szett keményebb gumit a második szabadedzésre.
A német pilóta arra panaszkodik, hogy túl sötét a sisakrostélya. Ennek ellenére nem ő, hanem csapattársa, Schumacher vágott át egy sikánt.
A világbajnok ideje 1:50,082. Kezd tisztulni a pálya.
23 kanyar van a pályán, csak Valenciában van több a szezonban. Egy körben 82-szer kell sebességet váltani, míg Monacóban csak 52-szer. A hetedik fokozatot csak háromszor lehet használni egy körben.
A spanyol Toro Rosso pilóta nagyon közel került a betonfalhoz, a kerékvető a kocsi közepénél volt az egyik kanyar kijáratánál.
Lewis Hamilton állt az élre 1:49,515-tel, de Vettel azonnal visszavette tőle a vezetést, fél másodpercet verve a McLarenre.
1:48,599-cel vette át ismét a vezetést a brit.
A hetes és a nyolcas kanyarban ismét feljött a kerékvető, és egy szög is kiáll belőle. Massa átment ezen, és utána már nem is tudott befordulni a következő kanyarba. Lehet, hogy defektet kapott.
Javítják a pályát, kiszedik a hibás műanyag kerékvetőt.
Három percre újraindították az első szabadedzést a kerékvető kiszedése után.
Szinte minden élversenyző gyors körön.
A Red Bull szerint több ember van a bokszokban ma, mint bármelyik másik idei versenyhétvége péntekjén.
A brit 1:48,599-es körét nem tudták megdönteni. Mögötte a legjobb tíz sorrendje: Vettel, Webber, Alonso, Button, Massa, Sutil, Schumacher, Di Resta, Rosberg.