Alonso néhány ezreddel előzte meg Hamiltont
2013. június 07. 19:52
Köszöntünk mindenkit a Kanadai Nagydíj második szabadedzéséről élőben készülő tudósításunkban! Délelőtt szokatlan sorrend született, Paul di Resta volt a leggyorsabb, de leginkább azért, mert folyamatosan változtak a körülmények, és csak az edzés végén lehetett használni a slick gumikat.
Az első edzés vége óta eltelt két és fél órában nem esett újra az eső, úgyhogy egyre kedvezőbbek a pályaviszonyok. Így most több csapatnak lesz ideje tesztelni a kísérleti, kevlárpalástos Pirelliket, amelyek egyébként közepes keverékűek. Néhányan, például a McLaren párosa, már délelőtt is kipróbálták ezeket.
Délelőtt a 3-as kanyar korlátjának csapta a Williamst, és az ütközés olyan nagy erejű volt, hogy muszáj volt ellátogatnia a pályakórházba. Pedig még a monacói baleset miatt is voltak fájdalmai. Szerencsére kiderült, hogy nem esett baja, ahogy az autójának sem: megúszta egy orrkúpcserével.
A levegő 17, az aszfalt 19 fokos. Megkezdődött az edzés, már tizenhárman hajtottak ki a pályára megtenni az ellenőrző körüket. Van der Garde kivételével valamennyien a jelölés nélküi kísérleti gumikon.
Máris tizennyolcan tettek meg mért kört. Webber 1:18.516-os körrel áll az élen.
A hajtűnél elfékezte magát. Tegnap éppen arról beszélt részletesen, hogy a fékekkel nem tud megbarátkozni a Mercedesnél, márpedig a montreali pályán éppen a féktávokon kell igazán magabiztosnak lenni.
Az előbb Räikkönen megelőzte, de azóta újra az élre állt. Folyamatosan javulnak az eredmények, Webber már 1:15.513-nál jár. Mögötte Alonso van.
Nem is ő lenne, ha nem tenné... Azt mondja a rádióban, hogy nem tudja kellően felmelegíteni őket, különösen az elsőket.
1:16.382 az új etalon. A Force India másik versenyzője, Sutil is jól áll, ő jelenleg a harmadik. Räikkönen Lotusán közben az első hasmagasságot állították.
De csak biztos, ami biztos, miután délelőtt kicsúszott a 3-as kanyar bukóterébe.
1:16.001-es kört fut, miután a 4-es kanyar kijáratánál súrolja a falat a jobb első gumival. A testvére büszkén nézi a Ferrari garázsában.
Az első két szektorban abszolút legjobb részidőt ért el, de aztán az utolsó sikán belső rázókövén besokallt, és majdnem a Bajnokok Falának csapódott. El kellett vennie a gázt, úgyhogy maradt a 6. helyen.
A 6-os kanyarhoz túl nagy tempóval érkezett. Néhány ponton még mindig vannak tócsák a pályán, bár jóészt nem az ideális íven.
Csak nem akarták, hogy zavarják őket, mondja Ross Brawn. A részletek ebben a cikkünkben olvashatók.
Egy új szettet vételezett a hagyományos (acélpalástos) közepes keverékből, és 1:15.702-es eredményt ért el. 0,299 másodpercet vert az eddig vezető Massára, és Rosberg is feljött a 3. helyre.
Hamilton 1:15.620-ra javított. Mögötte Massa, Rosberg, Di Resta, Alonso, Webber, Pérez, Vettel, Sutil, Button, Grosjean, Ricciardo, Räikkönen van a tabellán.
"Az autó alja még mindig pokolian leér az aszfaltra, keményen odacsapódik a kerékvetőkre is. Valami biztosan nem működik jól" - mondja Hülkenberg a rádión. Csak a 20. helyen áll.
Ezzel feljön a 2. helyre, 0,361 másodperccel Massa mögé. Úgy tűnik, a Force India tényleg jól megy ezen a pályán. Ugyanakkor a 2-es kanyar mellett álló Martin Brundle azt mondta, a Mercedes emelkedik ki igazán mezőnyből: az autójuk hihetetlen kigyorsításra képes.
A rázókövek feldobták az autóját, amely kb. 30-40 centire elemelkedett a földtől mind a négy kerekével. A landolás fájhatott!
És 1:15.378-as kört fut rajtuk. Ezzel átveszi a vezetést, de csak 0,242 másodpercet ver Hamiltonra, aki még a közepes gumikon regisztrálta az eredményét. Az edzés feléhez közeledve egyre többen próbálják ki a szuperlágyat.
Kereken egy másodpercet javít a közepes gumikon elért eredményéhez képest, a körideje 1:15.320. Csakhogy Vettel rögtön utána visszaelőzi egy 1:15.280-as körrel. Vergne közben átszánkázott a füvön.
A pilóták feje úgy rázkódik az utolsó sikán előtt, hogy rossz nézni. Nagyon hepehupás ott az aszfalt. Megint Webber áll az élen, a legutóbbi eredménye 1:15.212. Räikkönen, szintén a szuperlágy gumikon, feljött harmadiknak.
Úgy tűnik, mégsem küszködik annyira a fékekkel: 1:15.006-os körével megelőzi a Red Bullokat. Rosberg pedig Webber és Vettel közé férkőzik be.
A Mercedes kezdettől fogva ezzel a problémával küzd: az elsők meg túl hidegek. Hamilton azért tovább javított, ezúttal 1:14.830-ra. Alonso az első szektorban abszolút legjobb részidőt ért el, de maradt a 10. helyen. Massa viszont már az 5.
12 ezredet ver Hamiltonra, 1:14.818-as ideje természetesen a nap eddigi legjobbja. A pálya mellett álló Brundle szerint azonban Alonsónak borzasztóan birkóznia kell a Ferrarival, hogy precízen tudjon kanyarodni vele.
Még csak azokat használta, de így is a 3. helyen áll. Egyelőre Button sem próbálta ki a szuperlágy keveréket, de ő csak a 9. a listán.
Alonso, Hamilton, Grosjean, Webber, Rosberg, Massa, Vettel, Sutil, Button, Ricciardo, Räikkönen, Pérez.
Szétkapták a Force India hátsó részét, éppen a légszűrővel babrálnak. Azt mondják, kb. tíz perc, mire a skót visszatérhet a pályára. Ahol most épp tizen köröznek.
Nem tudjuk, mi volt a gond az előzővel. A festésük egyforma. Rosberg közben nekivágott egy hosszú etapnak: a csapatok többsége lassan úgyis elkezd a versenyre készülni.
Ismét a hajtűnél, ma délután már másodszor. Egyre sűrűbb a forgalom odakint.
Bár állítólag nem túl súlyos: a lekapcsolgatások közben rakoncátlankodik a váltója. Most épp a garázsban van, úgy tűnik, mindjárt visszamehet a pályára.
Az élmezőnyből csak Grosjean és Button nem, akinek ezek szerint máris orvosolták a váltógondjait. Már 19-en vannak a pályán.
1:18.990 alatt teljesítette a legutóbbit, míg Hamilton 1:19.729-es kört futott. A 15/16. körükben járnak az etapjuk során, mindketten a szuperlágy gumikon.
Már 30 kört tett meg ezekkel a szuperlágy gumikkal, de az időeredménye nem rossz: 1:18.601. Mindenesetre a Ferrari versenytempója tűnik a legveszélyesebbnek.
Kiszállt az autójából. A gyanú szerint a sebességváltó egyik szenzora romlott el. Ennek már voltak előjelei. Amikor 7-esbe akarta tenni, a váltó üresbe kapcsolt.
A Ferrari jobb első gumika szép kockásra kopott a hátsó egyenes végén, de ennek most már nem sok jelentősége van: az edzésnek vége, Alonso maradt az élen. A visszajátszásból is látszik, hogy Webber a jobb hátsó kerekével súrolta a Bajnokok Falát.
Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az eredménylistával és az összefoglalóval is.
Fernando Alonso hajszálnyi, 12 ezredmásodperces előnnyel végzett az élen a Kanadai Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, a lényegében már végig száraz pályán a Mercedes versenyzőjét, Lewis Hamiltont előzve meg.
Miután délelőtt vizes volt az aszfalt, ezért csak az utolsó percekben lehetett bevetni a slickeket, a csapatok most kihasználták, hogy javultak a körülmények. Amint zöldre váltott a jelzőlámpa a bokszkijáratnál, egy kivétellel mindenki a kísérleti Pirelliken robogott ki a pályára. A jelöletlen, fekete oldalfalú gumik keveréke megegyezett a közepesével, a hátsók szerkezete azonban új volt: a futófelület alatti, acélból készülő palástot kevlárra cserélték benne.
Kezdetben még volt néhány tócsa a pályán, de ahogy fokozatosan teljesen felszáradt a pálya, a köridők gyorsan javultak. Amíg a közepes keverékű Pirellik maradtak használatban, Hamilton volt a leggyorsabb, annak ellenére, hogy állítása szerint leginkább éppen a Montrealban kulcsfontosságú fékekkel küszködik a Mercedesnél. Elsőként aztán szokatlan módon Sebastian Vettel próbálta ki a szuperlágy gumikat, emiatt azonban végül a 7. helyre szorult.
Alonso 37 perccel a leintés előtt vette át végleg a vezetést. Míg Hamilton csak csekély különbséggel maradt le tőle, a 3. helyezett Romain Grosjean hátránya már szűk 3 tizedmásodpercre rúgott. A Red Bull versenyzői közül ezúttal Mark Webber érte el a jobb időeredményt, az előző három pole pozíciót megszerző Rosberg pedig 4 tizeddel kikapott a csapattársától.
A Force India a délelőtthöz hasonlóan ismét gyors volt, de Paul di Restát az üzemanyagrendszer hibája sokáig a garázsban tartotta, míg Adrian Sutil látványosan átugratott az egyik kerékvetőn. Több kisebb incidens is történt, elsősorban sok elfékezés, bár Webber például enyhén súrolta a hírhedt Bajnokok Falát is.
Nico Hülkenberg mindössze egy tizeddel előzte meg a marussiás Jules Bianchit. A Sauber feltűnően küszködött azzal, hogy az autóik alja folyamatosan leért az aszfaltra, és fennakadt a rázóköveken.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!