Vettel erőből lenyomta a Mercedeseket Szepangban
2015. március 29. 08:44
„Hölgyeim és uraim, a Ferrari visszatért!" – lelkendezett az interjúkat készítő Eddie Jordan az elképesztően izgalmas, előzésekkel, incidensekkel és stratégiai macska-egér játékkal telített Malajziai Nagydíj után, amelyen Sebastian Vettel erőből legyőzte a Mercedeseket, igazolva a csapat már pénteken látott hosszú etapos tempóját. A Ferrari másik versenyzője, Kimi Räikkönen a rajtnál kapott defekt után visszakapaszkodott a 4. helyre, beférkőzve az időmérőn elkövetett hibájukat a versenyen kijavító Williamsek elé. Míg a Red Bull szenvedett, a 17 éves Max Verstappen a 7. helyen végezve minden idők legfiatalabb pontszerzője lett.
Nico Rosberg a két héttel ezelőtti melbourne-i idénynyitó után azt mondta, szeretné, ha a Ferrari megszorongatná őket, de aligha hitte, hogy ez ennyire hamar bekövetkezik. A maranellói istálló 222. győzelmétől, amely az első volt a 2013-as Spanyol Nagydíj óta, láthatóan mindenki elérzékenyült; a technikai igazgatójuk, James Allison a könnyeivel küszködve állt a kamerák elé, elismerve, hogy nemcsak olaszul, hanem angolul is nehezen találja a szavakat. „Minden csapat keményen dolgozik, de a Ferrari ezt úgy teszi, hogy a múltja és az olasz szurkolók elvárásai nyomják a vállát" – mondta. „Odahaza ezer ember dolgozik iszonyatosan keményen azért, hogy képesek legyünk erre."
Vettel győzelméhez a Ferrari stratégiája és a gumik menedzselése jelentette a kulcsot. A német versenyző kicsit gyengébben rajtolt a Mercedeseknél, és az első kanyarban majdnem összekoccant Rosberggel, de sikerült megtartania a 2. helyet. A fordulópont akkor jött el, amikor a 4. körben beküldték a Safety Cart a túl optimista előzési kísérlete során a célegyenes végén kipördülő Marcus Ericsson miatt: míg a Mercedesek kiálltak a bokszba, és a kemény gumikra váltottak, a Ferrarinak megvolt az önbizalma ahhoz, hogy kitartson a két kiállásos stratégia mellett. Vettel a pályán maradva átvette a vezetést, és az újraindítást követően meglógott az üldözőitől, akiket Nico Hülkenberg feltartott a Force Indiával.
Hamilton és Rosberg a kerékcseréjük miatt a 6-7. helyen folytatták a küzdelmet, és mire a 11. körben felzárkózott a 2. helyre, a brit már 9,8 másodpercre volt Vetteltől. Aki a 17. körben állt ki először a bokszba, és a küzdelmet a 3. helyen folytatva a frissebb gumikon Rosberget, majd Hamiltont is utolérte és megelőzte. Amikor a Mercedesnél rájöttek, hogy ugyanolyan stratégiával nem verhetik meg a Ferrarit, visszaváltottak három kiállásra: Hamiltonnak az utolsót követően 14 másodperces különbséget kellett volna ledolgoznia a fennmaradó 15 kör alatt, de csupán 4-gyel került közelebb Vettelhez.
„Sebastian tegnap, az időmérőn táncba vitte az autót, és a rajtrácson kiharcolt 2. helye tette lehetővé ezt az eredményt" – mondta Allison. „A verseny elején megvolt az önbizalmunk ahhoz, hogy sokáig kitoljuk az első kerékcserénket." A kiugróan magas, 53-61 fokos aszfalton a Ferrari sokkal jobban használta a gumikat a Mercedesnél, és a várakozásokkal ellentétben a kemény keverékkel sem gyűlt meg a bajuk.
„Egyenes küzdelemben győztük le őket, úgyhogy különleges nap ez. Ezért érzékenyültem el ennyire" – mondta a dobogón a 40. győzelmét arató Vettel, aki a leintés után eksztázisban ordította a rádióba, hogy „grazie, grazie, grazie molto, dai Ferrari!" A német versenyző hozzátette, hogy „amikor kinyílt előttem Maranello kapuja, egy álmom vált valóra. Legutóbb kisfiúként jártam ott, és a kerítésen át Michael Schumachert bámultam, most pedig én vezethetem a piros autót." Vettel sikere bizonyos értelemben hasonló volt, mint amikor a mentora az 1998-as Argentin Nagydíjon meglepetésgyőzelmet aratott a Ferrarival az akkori Ezüstnyilak, a McLarenek ellen.
Räikkönennek azonban ismét nem volt jó napja: a rajtnál három pozíciót vesztett, aztán az utolsó kanyarban Felipe Nasr kiszúrta a balhátsó kerekét, és egy teljes kört meg kellett tennie a felnin, mire beérhetett a bokszba. Közben megsérült az autója, s bár a Safety Carnak is köszönhetően végül visszatornázta magát a 4. helyre, a tempója végig nagyon elmaradt a dobogósokétól. „Pocsék hétvégénk volt, egy csomó csapás ért minket, és a defekt miatt megsérült a padló is. Ez volt a maximum" – mondta lehangoltan. „A hőség valószínűleg segített nekünk, de tényleg egyre erősebbek vagyunk."
Noha az egykörös tempójuk továbbra is jobb volt, a Mercedes három kiállással sem tudott lényegesen jobb időket futni, mint a csak kétszer kereket cserélő Vettel. A csapatnál éppen ezért nem hiszik, hogy stratégiai vereséget szenvedtek el Szepangban. „Vettel és a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt" – ismerte el Niki Lauda, és Toto Wolff is úgy vélte, a Malajziai Nagydíj ébresztő volt a Mercedes számára. „Senki nem számíthat arra, hogy örökké nyerni fog. Sebastian teljesen megérdemelte ezt a győzelmet, ez jó nap az F1-nek" – vélte. „Sebastian fantasztikus tempót diktált a két közepes szett gumiján. Nem vagyok benne biztos, hogy képesek lettünk volna arra, amire ő."
Hamilton a verseny alatt többször elégedetlenkedett a rádión, különösen, amikor észrevette, hogy az utolsó etapra a lassabb kemény gumikat kapta meg. A mérnöke azonban közölte vele, hogy csak abból maradt új szett, és Hamilton utólag nem is tűnt túl csalódottnak, noha meglepődött, amikor megmondták neki, hogy Vettel csak 3 pontra van tőle az összetettben.
„A 2. hely sohasem igazi csalódás. Nem vagyok túlságosan elkeseredve" – jelentette ki. „Megtettem mindent, amit lehetett, és a sportnak jót tesz, ha valaki más is nyer. Nem tudom, hogy követtünk-e el valamilyen hibát. Már a verseny előtt az volt a tervünk, hogy kiállunk a bokszba, ha beküldik a Safety Cart. Majd csak a mérnökökkel való egyeztetést követően fogom tudni, hogy csinálhattuk-e volna másképp."
Rosberg máshogy sakkozott a gumikkal, mint Hamilton, és a közepes keverékkel meg is közelítette csapattársát a hajrában, de egy pillanatra sem tűnt esélyesnek a győzelemre. „Csak annyit mondhatok, hogy a Ferrari beszállt a játékba. A stratégia részleteiről nem tudok nyilatkozni, mert elég bonyolult volt a helyzet" – ismerte el. Alacsonyabb pályahőmérséklet mellett a Mercedest továbbra is nehéz lehet megverni, de mostantól tényleg oda kell figyelniük a Ferrarira.
Ám a Malajziai Nagydíjon nemcsak a győzelemért zajlott ádáz harc, hanem a középmezőnyben is, ahol szinte minden körben láthattunk egy előzést. Az utolsót Valtteri Bottas hajtotta végre a csapattársán, Felipe Massán, elrabolva tőle az 5. helyet Räikkönen mögött. A bokszban ugyan mindkét versenyzőjük időt vesztett a kerekekkel kapcsolatos probléma miatt, a Williams azonban amúgy is sokkal lassabb volt a Ferrarinál.
„Egyszerűen nem volt meg a tempónk. Reméltem, hogy közelebb leszünk a Ferrarihoz, de esélyünk sem volt tartani velük a lépést" – ismerte el Bottas. „Meglepően gyorsak, különösen versenykörülmények között." Massa úgy érezte, Bottas az utolsó kerékcseréje során elbukott 2 másodperc miatt tudott túl közel kerülni hozzá.
Max Verstappen tinédzserként is éretten versenyezve kaparintotta meg a 7. helyet, csak egyetlen hibát követve el, amikor kicsúszott a bokszbejárathoz közeledve. Viszont több kerék-kerék elleni párharcot is higgadtan csinált végig, és a 49. körben a pályán előzte meg csapattársát, Carlos Sainzot. „Az első pár kör nagyon nehéz volt, a fékekkel és a közepes gumikon rettenetesen szenvedtem, ezért korán a keményekre váltottam" – mondta. „Utána minden sokkal jobban ment."
A Verstappennél a bokszba eggyel kevesebbszer, csak kétszer kiálló Sainz 8. lett, így mindkét Toro Rosso megelőzte mindkét Red Bullt: Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo csak az utolsó pontokat tudta összekaparni nagynehezen. Ők ketten főleg egymással harcoltak, és annak ellenére Kvjat végzett előrébb közülük, hogy Nico Hülkenberg egyszer kiforgatta egy, csak félig befejezett előzési kísérlet közben.
„Az első körben megsérült az első szárnyam. Először úgy éreztem, nem számított sokat, de miután a Safety Car kiment, egyre rosszabb lett a helyzet. Sokan könnyen megelőztek, esélyünk sem volt tartani velük a lépést" – magyarázta Ricciardo. „Vegyes érzéseim voltak, amikor Seb lekörözött. Örülök, hogy megtette, amiről sokan azt hitték, hogy nem képes rá, de ez a mi szenvedésünket csak fokozta."
A Red Bull főnöke is szívesebben beszélt Vettel győzelméről, mint a saját versenyükről. „Már rengetegszer láttuk, hogy mire képes, ha egyszer megszerzi a vezetést" – mondta Christian Horner. „Újra a régi, visszanyerte az önbizalmát. Remélhetőleg hamarosan meg tudjuk szorongatni egy kicsit."
Hiába erősödtek tavaly óta, a Lotusok Melbourne után Szepangból is pont nélkül távoztak: Pastor Maldonadót, aki 10 másodperces büntetést kapott, ironikus módon a Mercedes motor hibája vonta ki a forgalomból, Romain Grosjean pedig hiába haladt a 3. helyen a Safety Car mögött, végül csak 11. lett. Ezúttal a Sauberek sem brillíroztak, Ericsson kipördülését követően Felipe Nasr nem tudott beleszólni a pontszerzők küzdelmébe, a Force Indiának pedig mindkét versenyzőjét megbüntették egy-egy ütközés miatt.
A Manor részéről csak Roberto Merhi jutott el a rajtrácsig, de neki sikerült célba is érnie, jóllehet, 3 körös hátrányban. A McLarennél viszont ezúttal egyik pilóta sem láthatta meg a kockás zászlót: Fernando Alonsót az ERS túlmelegedése miatt már a 21. körben behívták a bokszba, míg Jenson Buttont végül a turbó hibája kényszerítette a garázsba végleg.
„Az autónk a kiesésemig a vártnál jobban ment" – bizakodott mégis Alonso. „Tartani tudtam a lépést a mezőnnyel, sőt a kerékcsere előtt még közeledtem is a Red Bullokhoz, ami kellemes meglepetés volt. Ha így folytatjuk, hamarosan sikeresek leszünk."
Jó reggelt! Hamarosan kezdődik a szezon második versenye, a Malajziai Nagydíj. Szepangban egyelőre szépen süt a nap, és az aszfalt iszonyatosan meleg: 63 fokos. Azért a szél ismét fúj, felhők is vannak az égen, úgyhogy egy zuhét nem lehet kizárni.
A Manor szomorúan jelentette be, hogy Will Stevens nem áll rajthoz a Malajziai Nagydíjon, mert nem tudták megoldani a 3. szabadedzésen felmerült üzemanyag-ellátási problémát. Roberto Merhi egyedül fogja képviselni a csapatot.
Jelenleg a pénteken látott napos, forró, és magas páratartalmú az időjárás, de Niki Lauda és Christian Horner is arra számít, hogy a verseny vége felé eshet az eső, mondták a Sky Sports-nak. Addig viszont a gumik kezelése lesz a fókuszban. Horner szerint akár 4 kerékcsere is lehet, 2013-ban így nyert a Ferrari, de a brit ezúttal 2 cserét vár Sebastian Vettel csapatától. Toto Wolff azt mondta, a 2. etapban dől el, hogy a Mercedes is képes-e 2 cserével teljesíteni a futamot.
A mai verseny egyelőre az utolsó a Malajziai Nagydíj történetében, mert nincs hír arról, hogy Bernie Ecclestone és a futam promóterei megállapodtak volna a folytatásról. Pénteken és szombaton aggasztóan kevés nézőt lehetett látni a lelátókon és az állóhelyeken is.
A 4-es kanyarban hajtott a bukótérbe, de vissza tudott térni a pályára. A tegnapi eső és a hétvége eddigi legmagasabb hőmérséklete miatt gyenge a tapadás a pályán, mondta Carlos Sainz a Sky Sports-nak, „de ez legalább érdekessé teszi a nézők számára.” Sainz jó versenyre számít még úgy is, hogy az időmérőn nem jött ki neki a lépés a Q2-ben.
„Nehéz beszélni erről a sok szarságról” – mondta Peter Sauber a Sky Sports-nak a Malajziai Nagydíj rajtrácsán Giedo van der Garde peres eljárásával kapcsolatban. „Túl nagy árat fizettünk érte” – mondta az ügy rendezésével kapcsolatban. A hírek szerint a svájci csapat 15 millió eurót fizet a holland pilótának, hogy az ne akarjon náluk versenyezni az idén az F1-ben. Úgy tudni, Adrian Sutil is a bírósághoz fordult menesztése miatt.
Az eddigi 16 Malajziai Nagydíj során 12 futam zajlott a Safety Car pályára lépése nélkül, 3 alkalommal jött be egyszer a biztonsági autó, és mindössze egyszer fordult elő, hogy 2 Safety Car fázis is volt. A nagy bukóterek miatt ritka, hogy mentés miatt szükség legyen a mezőny lelassítására, de az autók mentéséhez használt munkagépek miatt virtuális Safety Car fázisok előfordulhatnak. Ha elkezd esni, jó esély van arra, hogy leállítják a futamot.
A Malajziai Nagydíj történetének legsikeresebb versenyzője lehet Sebastian Vettel, ha ma esetleg megnyeri a versenyt. Három győzelemmel Vettel (2010-11, 2013), Alonso (2005, 2007, 2012) és Michael Schumacher (2000, 2001, 2004) a csúcstartó Szepangban. 2008 óta csak világbajnokok tudtak nyerni.
Will Stevens kivételével mindenki felállt a rajtrácsra, a Manor pilótája üzemanyag-ellátási problémák miatt nem indul a futamon. Az időjárás napos, az eső valószínűsége 40%.
Ezt mondta Sebastian Vettel és Niki Lauda is a Sky Sports-nak, az olaszok viszont már eljutottak arra a szintre, hogy a Mercedes foglalkozzon velük a stratégia megalkotásakor. Lauda elismerte, hogy Vettel nagyobb fenyegetést jelent az Ezüstnyilak győzelmére, mint a csapaton belüli rivalizálás. Az osztrák méltatta a négyszeres világbajnokot, aki motiválja a Ferrarit.
A Mercedes házi versenye mellett a Red Bull, a Williams és a McLaren pilótái is egymás mellől rajtolnak, érdemes lesz figyelni, hogy melyikük szerepel jobban a Malajziai Nagydíjon.
Mérnöke rádión tájékoztatta Daniel Ricciardót, hogy később elképzelhető az eső megérkezése. Lekerültek a gumimelegítő paplanok az autókról.
A Sky Sports szerint Hamilton kormányát kint felejtették a napsütésben, ezért az felforrósodott. Ismerős probléma az utcai autósok számára is!
Mindenki más a közepes keveréket választotta. A Mercedes valószínűleg a 2. etapban teszi fel a kemény gumikat az autókra, erre utalt Toto Wolff a Sky Sports-nak adott korábbi nyilatkozatában.
Két év után először indulhat Ferrari az első sorból. Vajon meg tudja szorongatni Vettel a bajnoki címvédő Hamiltont?
Rosberg kicsit jobban indult Vettelnél, de megelőzni nem tudta, Hamilton elhúzott az élen. Sainz nagyot rajtolt, Räikkönen visszaesett a 14. helyre, Maldonado defektet kapott.
Újabb csapás a finn idényének: Kimi Räikkönen egy teljes kört kénytelen megtenni bal hátsó defekttel. A Ferrari kerekét Nasr Saubere vágta ki a célegyenesbe vezető kanyarban.
A brit pilóta a leggyorsabb kört is megfutotta az élen. Mögötte Vettel, Rosberg, Ricciardo, Massa, Kvjat, Hülkenberg, Ericsson, Grosjean, Verstapen. Nasr és Räikkönen a bokszban járt a 3. kör elején.
Vettel inkább a pálya koszosabb oldalára húzódott a hátsó egyenesben, elhagyva Hamilton szélárnyékát. Melegedhet a Ferrari.
Máris megdőlt a statisztika, bejött a Safety Car, mert Marcus Ericsson a kavicságyban landolt, és munkagép szükséges az autó elszállításához. Ez jobbkor nem is jöhetett volna Kimi Räikkönennek.
Nagy a forgalom a bokszban, a két Mercedes, Massa, Bottas, Button, Alonso, és a két Red Bull is a bokszban. Rosberg visszaesett Massa mögé, Vettel a pályán maradt és vezeti a versenyt.
Továbbra is a Safety Car vezeti fel a mezőnyt. Vettel vezet, mögötte Hülkenberg, Grosjean, Sainz, Pérez, Hamilton, Ricciardo, Massa, Rosberg, Kvjat, a 11. helyen pedig Merhi érkezik a Manorral. Bottas bal hátsó kereke nem érkezett meg időben, ezért a finn visszaesett a 13. helyre Alonso és Button elé.
Rosberg rögtön támadja Massát, de nem tudja megelőzni. Räikkönen az újraindítás előtt arra panaszkodott, hogy az előtte haladók "meg sem próbálják utolérni a Safety Cart."
Massa közben arra panaszkodik, hogy nincs ereje a motorjának, de mégis megelőzi Pérezt, és maga mögött tartja Roserget, aki szintén túljut Pérezen.
A Ferrari német pilótája 3,7 másodperccel vezet a 2. Hülkenberg előtt, és 5,7 másodperccel az 5. Hamilton előtt halad. Közben Pérez folyamatosan egyre hátrébb esik. Jó a verseny Malajziában.
A brit pilóta megelőzte Carlos Sainzot a célegyenes végén, majd Grosjeant is elkapta. Rosberg az egész első szektorban Felipe Massával vívott. Nagy nehezen legyűrte brazil ellenfelét, és feljött a 7. helyre.
A német pilóta 9,9 másodperc előnyt autózott ki, amíg Hamilton visszaverekedte magát a 2. helyre a kerékcsere után. A sorrend utánuk Hülkenberg, Grosjean, Sainz, Ricciardo, Rosberg, Massa, Verstappen, Bottas.
Sainz a 10. kör végén elfékezte magát, majd a 11. kör 1. kanyarjában Ricciardo is. Ez lehetőséget adott Rosbergnek, hogy megelőzze a Red Bullt, majd a kör végén Sainzot is. Hamilton kevesebb, mint 1 tizedet hozott Vettelen az elmúlt kör során.
A korai defekt után Räikkönen próbál előre törni, a finn már a 12. helyen áll. Csapattársa közben konzerválni látszik 10 másodperces előnyét az élen Hamilton előtt. Rosberg megelőzte Grosjeant a 4. helyért. "Így tovább" - mondták neki a rádión.
Nico Rosbergnek ennyi idő kellett, hogy visszajusson oda, ahonnan indult, a hátránya viszont 18,4 másodperc Vettel mögött. Hamilton 9,2 másodpercre csökkentette lemaradását.
A finn már másodszor cserél kereket, közben Maldonadót vizsgálják a sportfelügyelők, mert túllépte az előírt köridőt a Safety Car fázis alatt.
Az élen álló Vettel visszalassult az 1:46.6-7-es tartományba, míg Hamilton néhány tizeddel minden körben gyorsabb, így 9 másodpercre csökkent a német előnye. Hülkenberg és Grosjean kiállt a bokszba.
Pérez láthatóan szenved a Force Indiával a 10. helyen, így Button időlegesen elé tudott kerülni, de a mexikói erőből visszaelőzte a célegyenesben a Mercedes-Benz motor és a DRS segítségével. A kör végén Vettel kiállt a bokszba.
Légüres térbe, a két Mercedes mögé ért vissza a négyszeres világbajnok, most Hamilton vezet Rosberg előtt. Kvjat megelőzte Ricciardót, miután az ausztrál hibázott, és Verstappen is elé tudott kerülni.
A brit előnye 8 másodperc Rosberg, és 12,7 másodperc Vettel előtt. Mögöttük Massa, Bottas, Verstappen, Kvjat, Alonso, és a bokszba hajtó Ricciardo.
A McLarennel versenyző Alonso a 8. helyen halad az eddig csak vergődő MP4-30-assal, Buttonnak további 10 kört kellene mennie az "A terv" megvalósításához. A bal első gumi állapota aggasztja.
Rosberg és Vettel is 2 kerékcserés taktikán van, így éles verseny alakul ki a 2. helyért. Vettel jelenleg 7 tizeddel gyorsabb körönként, de nem lesz könnyű előznie. Verstappen kiállt kereket cserélni, Sainz megelőzte Buttont a 10. helyért.
Az utolsó kanyarban belső íven a Ferrari gond nélkül a Mercedes elé került, Vettel nagyon jó tempót diktál. Kvjat és Button kiállt a bokszba, Alonso pedig szintén a bokszba hajtva feladja a versenyt, műszaki hiba miatt.
A Mercedes jelenleg sokkal lassabb az élen az üldöző Ferrarinál, Vettel hátránya már csak 5 másodperc Hamilton mögött. Rosberg 1 kör alatt 2,7 másodpercet kapott honfitársától.
Hamilton már csak 2,5 másodperccel vezet Vettel előtt, és Hamilton a rádión hallhatóan szenvedve mondja mérnökének, hogy nagyon csúszkál alatta az autó. Nagy a csata a 11. helyért is Ricciardo, Kvjat és Pérez között.
Simán lenyomta a Ferrari a Mercedest a hátsó egyenesben. Hamilton csapata taktikát váltott, és kihozták a világbajnoki címvédőt, akinek még egyszer legalább meg kell majd állnia. Vettel rögtön abszolút leggyorsabb 1. szektoridőt futott.
Tovább zajlik a csata a 10. helyért, jelenleg Hülkenberg feltartja a két Red Bullt. Massa és Bottas is kiálltak a bokszba.
Rosberg is kiállt kereket cserélni, Hamilton közben a leggyorsabb kört futotta, egy másodpercet hozott Vettelen, de 23 másodperc a hátránya. A sérült első szárnnyal közlekedő Ricciardót utasították, hogy engedje el Kvjatot, az orosz viszont rögtön fennakadt Hülkenbergen, aki kiforgatta őt, amikor megpróbált elé kerülni a 2-es kanyarban.
A finn csak 1:46-os körökre képes, így Rosberg utolérte, és visszaszerezte tőle a harmadik helyet. Hamilton közben 20 másodpercre csökkentette hátrányát Vettel mögött, továbbra is jó esélyei vannak a győzelemre. Hülkenberget és Kvjatot vizsgálják a korábbi ütközés miatt.
Mindkét Mercedes pilótának azt mondják, hogy Vettel elé kerülhetnek, de a Ferrarit a futam végén a pályán kell megelőzniük. Ez Hamiltonnak a győzelmet, Rosbergnek a 2. helyet jelentené Pérez és Grosjean nagy sebességgel összeakadnak, a francia megpördül, de folytatni tudja a versenyt.
Vettel, Hamilton (+18 mp), Rosberg, Räikkönen, Massa, Verstappen, Bottas, Sainz, Ricciardo, Kvjat a pontszerzők sorrendje. Stevens, Ericsson és Alonso esett eddig ki.
Hülkenberg után Pérez is baleset részese volt, mindkét Force Indiát büntethetik a Kvjattal és Grosjeannal való ütközések miatt.
Még nem kérdezte meg csapatát Fernando Alonso, hogy miért kellett a bokszba hajtania, és feladnia a futamot, de a kieséstől eltekintve elégedett volt az autóval, mondta a Sky Sports-nak.
10-10 másodperces büntetést kapott Nico Hülkenberg és Sergio Pérez is büntetést kapott baleset okozása miatt.
Valószínűleg utoljára látogatott a szerelőkhöz a Ferrari pilótája. Közben Rosberg mérnöke azt mondja, hogy "kritikus" Vettel utolérésének lehetősége.
A brit pilóta már 14,4 másodpercre ledolgozta a hátrányát, de az elmúlt körökben már kevesebbet tud hozni Vettelen. Pérez és Button egymás után a bokszba hajtanak, a 10. helyért ment előtte a csata, de ez eldőlt, mert Pérez most töltötte le büntetését.
Hamilton átveszi a vezetést, hibamentes kerékcsere után Vettel éppen visszaér Rosberg elé a 2. helyre, és ellenfelét a külső ívre szorítva megtartja pozícióját.
Vettel visszaveszi a vezetést, Rosberg a 2., Hamilton kemény gumira váltott. Massa is kiállt kereket cserélni
A Ferrari pilótája 1:43.732-vel a leggyorsabb kört érte el, Hamilton közben megkérdőjelezte csapata döntését, hogy a kemény keverékű gumit rakták fel az autójára. Mérnöke szerint ez a helyes abroncs.
A 3. helyen haladó Lewis Hamilton 1:43.161-gyel a leggyorsabb kört futotta, de zavar tapasztalható a Mercedes rádiókommunikációjában. Rosberget kihozzák a brit elől, így nem kell a pályán megelőznie, mehet Vettel után.
Alonsoé után a másik McLaren is megadja magát a pályán. A Mercedes szerint Hamilton 5 körrel a verseny vége előtt érheti utol Vettelt. "Ne beszélj hozzám a kanyarok alatt, mert kicsúszok!" - válaszolt az ideges brit.
1:42.062-vel most Rosbergé a leggyorsabb kör, hátránya 11,5 másodperc Hamilton mögött. A brit is közelít Vettelhez, de csak 2-4 tizedet tud hozni rajta körönként. A Ferrari pilótája lekörözöttek mögé ragad be.
A brit pilótának azt mondják, hogy 1:42.7-es köridőket kellene futnia a kemény gumival, hogy utolérje Vettelt, most egy egyéni legjobb eredményt elérve 1:43.1-et tudott. Így is sokat hozott Vettelen, aki beragadt a forgalomban, és csak 1:44.225-öt tudott. 10 körrel a vége előtt 11,4 másodperccel vezet.
Egyéni legjobb időt futott Vettel, Hamiltonnak pedig nem volt jó köre, 2 tizedmásodperccel 11,7 másodpercre nőtt a különbség az élen álló páros között. Rosberg 10,7-re van Hamiltontól.
A jelenlegi pontszerzők: Vettel, Hamilton, Rosberg, Räikkönen, Massa, Bottas, Sainz, Verstappen, Ricciardo, Kvjat.
A holland tinédzser abroncsai sokkal újabbak csapattársáénál, és elé is tud kerülni. A Toro Rosso párosa a 7-8. helyen halad.
A bokszban kiszáll a Lotusból a venezuelai versenyző, közben Bottas közelít Massához. Az élen továbbra is Vettel vezet bő 11 másodperc előnnyel Hamilton előtt.
Hamilton csupán néhány tizedet tud hozni rajta körönként, így Vettel továbbra is halad a győzelem felé. Nemrég rádión is megnyugtatták, hogy jó tempót megy. Mindjárt lekörözi volt csapata, a Red Bull mindkét autóját.
Házon belüli csata alakul ki a Williamsnél, Bottas az 5. helyen haladó Massát kezdi támadni. Vettel közben lekörözte a Red Bullokat, és még mindig 9,9 másodperccel vezeti a versenyt.
Ausztráliában még nem volt a csapattal, de Malajziában már a Ferrari munkáját segíti a Ferrari új stratégája, akit James Allison csábított át a Lotustól. Korábban már dolgoztak együtt, amikor még Räikkönen is ott versenyzett.
Átveszi csapattársától az 5. helyet, Vettel közben halad a győzelem felé. Előnye 10 másodperc.
Sebastian Vettel nyerte a Malajziai Nagydíjat a Ferrarival a két Mercedes, Lewis Hamilton és Nico Rosberg előtt. Mögöttük Räikkönen, Bottas, Massa, Verstappen, Sainz, Kvjat és Ricciardo szerzett pontokat.
A Ferrari és Vettel is úgy ünnepel, mintha világbajnokságot nyertek volna, mindkét félnek óriási megkönnyebbülés a győzelem, miután 2014-ben elkerülték őket a sikerek.