A Mercedes visszatért az élre a szuzukai időmérő előtt
2015. szeptember 26. 05:01
Szombatra elhagyták az esőfelhők Szuzuka térségét, így a Japán Nagydíj utolsó szabadedzésén végre kipróbálhatták a csapatok a száraz pályás gumikat. Minden jel arra utal, hogy a Mercedes szingapúri visszaesése nem lesz tartós, ugyanis Nico Rosberg és Lewis Hamilton kényelmesen foglalta el az első két helyet a tabellán, bár előnyük nem volt tetemes. A német pilóta 3 tizeddel előtte meg csapattársát, és 5-tel Daniel Ricciardo Red Bullját.
A Ferrari kicsit rejtőzködőnek tűnt, mivel a közepes gumikon nem egyből időmérő szimulációt hajtottak végre. Kimi Räikkönen az utolsó percekben jött fel a 6. helyre a Williamsek mögé - pontosabban szólva először közéjük, csak Felipe Massa később visszaelőzte -, Sebastian Vettel pedig 8. lett.
A Red Bull és a Toro Rosso ütőképesnek tűnt a lendületes kanyarokkal teli pályán,
bár Danyiil Kvjat sokat hibázott, és az egyik szett gumiját tönkre is tette, amikor a sikánnál kockásra fékezte a jobbelső abroncsát. 14. lett, de az egyik kicsúszása pont akkor történt, amikor a puhább gumikkal javíthatott volna az idején.
Jenson Button McLarenjében elromlott a hajtáslánc, ezért a brit az edzés végén már nem tudott pályára hajtani.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Jó reggelt kívánunk mindenkinek, aki velünk tart e hajnali órán a Japán Nagydíj harmadik edzéséről készített tudósításunkban! A helyszín Szuzuka, ahol a borongós péntek után végre kisütött a Nap, így végre előkerülhetnek a száraz pályás gumik. A csapatoknak ebbe az egy órába kell belesűríteni a tegnapra szánt program egy részét is.
Most igazolhatják, hogy a szingapúri fiaskó egyszeri kisiklás volt-e, vagy komolyabb problémákba ütköztek. A szuzukai pálya a jellegéből adódóan egyértelmű választ adhat a kérdésre az időeredmények alapján.
A meteorológia száraz időt jósol a versenyhétvégére, de szép számmal vannak felhők a pálya fölött, némelyik sötétebb is. Nem kizárt, hogy némi csapadék hullhat belőlük. A levegő 26, az aszfalt 34 fokos.
Már a zöld lámpa előtt néhányan felsorakoztak a bokszutca kijáratához, és azonnal birtokba veszi a mezőny a pályát.
Mind a 20 pilóta köröz, a kemény gumikat használják egyelőre. Ricciardóé az első mért kör, 1:36.392.
Vettel és Räikkönen visszatért a bokszba, a Ferrarinál még kivárnak. Pedig mint tudjuk, tegnap alig volt módjuk gyakorolni.
Ricciardo 1:36.010-re szorította le a lécet, Bottas, Verstappen, Kvjat, Sainz, Massa, Hamilton, Hülkenberg, Pérez, Rosberg a pillanatnyi sorrend.
"Erősen alulkormányzott az autó" - panaszolja letörten rádión a McLarennek. A válasz annyi, hogy látják az adatokon...hát, nagy segítség. A Ferrarik kivételével továbbra is minden autó a pályán tartózkodik.
Több mérnök is megpróbálta felvenni vele a kapcsolatot rádión, aminek az lett az eredménye, hogy az orosz semmit sem értett meg. Szólt is a csapatnak, hogy egyszerre csak egy személy beszéljen hozzá.
Ricciardo 1:34.755-re javított, most Verstappen, Sainz és Kvjat követi a tabellán, több mint egy másodperc lemaradással. A Red Bull négyesfogata van tehát az első négy helyen, de mindannyian betértek az előbb a bokszba. Ez azért még nem mérvadó.
Massa, Bottas, Hamilton, Rosberg, Pérez, Hülkenberg követi az előbb említett négyest a kemény gumikon. A másik bevethető keverék a közepes, nemsokára azok is előkerülnek.
A jobbelső abroncsát kockásra fékezte a sikánnál, ez a szett már nem igazán lesz használható. Räikkönen és Vettel kidugta az orrát a garázsból, a finn a 9. helyre jött fel, és mindjárt Vettelnek is lesz mért köre.
A fehér csíkos, közepes keménységű Pirelliket rakták fel az autójára. De ez nem időmérő szimulációnak tűnik, a német csak 8. az első kísérletével.
Ricciardo egyébként a közepes gumikkal érte el a legjobb idejét, ahogy most Verstappen is. A holland 4 tized hátránnyal erősítette meg a 2. helyét.
A puhább abroncsokon jött fel előkelő helyre, a 2. Verstappenhez képest egy másodperc a hátránya.
Kipréselt még egy erős kört a közepes gumikból, 1:34.497-tel vezeti a tabellát. Bottas (1:35.128) közben megelőzte Verstappent, és átvette a 2. helyet, míg Kvjat lecsúszott a pályáról az egyik kanyarnál.
Az egyik köre végén alaposan megközelítette a Williamst, de nem tudta megelőzni. Massa jobb időt futott Bottasnál, már ő a 2. Hülkenberg a 6. pozícióba jött előre.
A Spoon kanyarnál hibázott, de tovább tudott menni. Rosberg közben azt mondta, furcsának érezte a motort, amikor legutóbb elhagyta a garázst...
A Mercedes demonstrált: a német fél másodpercet vert Ricciardóra, akit Hamilton is megelőzött. Rosberg 1:33.995-tel áll az élen.
Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Massa, Bottas, Verstappen, Sainz, Hülkenberg, Button, Ericsson. A Ferrarik? Nos, Vettel 16., Räikkönen 17., és negyedórával az edzés vége előtt egyikük sincs a pályán. Bizonyára egyedi ütemtervet követnek.
Ricciardo az egyikük, aki a közepes gumikat nyúzza. Rajta kívül Verstappen, Sainz és Hülkenberg köröz most.
Már nem tér vissza a pályára ezen az edzésen. A tabella végén álló Stevens és Rossi legjobb ideje kívül esik a 107%-os szabályon, holott már ők is felrakták a puhább gumikat.
A finn most futott egy sprintet, és a Williamsek közé ékelődött be. A Toro Rosso fiataljai közben arról számoltak be, hogy a hátsó abroncsaik nagyon hamar tönkremennek.
Megint a brazil az 5. Az egyik visszajátszás azt mutatta, hogy Hülkenberg majdnem eldobta az autóját a Spoon kanyar rázókövén, és ugyanitt Alonso is szélesen fordult el.
A legtöbben a közepes keverékkel köröznek az edzés utolsó perceiben, vélhetően ez a típus lesz népszerűbb a futamon. Már persze ha nem fog esni.
Vége az edzésnek, Rosberg végzett az élen Hamiltont és Ricciardót megelőzve, majd Bottas, Massa, Räikkönen, Verstappen és Vettel következik. Köszönjük a figyelmet, az időmérő magyar idő szerint 8 órától lesz.