Vettel tisztes távolságból üldözte a Mercedeseket
2015. szeptember 04. 13:51
Az első edzéshez hasonlóan péntek délután is Lewis Hamilton végzett az élen Monzában, de előnye 21 ezredmásodpercre fogyatkozott Nico Rosberg előtt. A lágy gumis sprinteknél a németnek megvolt az esélye, hogy 1. legyen, ám a kör utolsó szektorában nem tudott mit kezdeni csapattársával, és addig hiába diktált jobb tempót, be kellett érnie a 2. pozícióval. Hamilton napjára az vet árnyékot, hogy
a hosszú etapját meg kellett szakítania az első fékek meghibásodása miatt.
A hétvégén új motorváltozattal támadó Mercedesek változatlanul külön ligában versenyeznek, a 3. Sebastian Vettelre 7,5 tizedet vertek. A Ferrarikat megosztották a Force Indiák, Kimi Räikkönen elé Sergio Pérez és Nico Hülkenberg is beférkőzött. Vettel és Pérez azok közé tartozott, akik a második lágy gumis gyorskörükben gyorsultak, több pilótának azonban nem sikerült elérni ezt.
A másik négy Mercedes-motoros autó különben egy bolyt alkotott, a 7. Romain Grosjeant és a 10. Felipe Massát négy tized választotta el.
Ahogy várni lehetett, a Red Bull csapatai nem brillíroztak, és Danyiil Kvjat például azért lett utolsó, mert az edzés zömét a közepes keménységű Pirelliken teljesítette, és klasszikus gyorskört sem futott. A 13. Daniel Ricciardo edzésidőt vesztett hidraulikai hibából kifolyólag, ám még mindig jobban járt, mint Jenson Button, akinek az autójában szivárgást fedeztek fel, így a brit délután sovány 3 körig jutott.
Sokáig viszonylag kevés vezetői hiba történt, de a tréning vége felé Pérez és Rosberg is többször kilátogatott a menekülőutakra. A leglátványosabb eset Max Verstappenhez fűződik, aki nagy sebességnél megforgott az Ascari sikán bejáratánál, de elkerülte a falat, és a kavicságyból is sikerült kikecmeregnie.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat! Perceken belül kezdetét veszi az Olasz Nagydíj második szabadedzése. A délelőtti tréning nyugodt mederben zajlott, beszámolónkat itt olvashatják róla.
Új motorral érkeztek, aminek fejlesztéséhez mind a 7 megmaradt zsetonjukat ellőtték, és mindenki másra legalább másfél másodpercet vertek. Hamilton következetesen gyorsabbnak tűnt Rosbergnél.
Szép kora őszi idő fogadta a csapatokat, az edzés előtt a levegő 23, az aszfalt 35 fokos. A következő napokban azonban kisebb lehűlés várható, ezért a péntek délutáni adatok nem feltétlenül lesznek reprezentatívak vasárnapra.
A német versenyző öltözködik, berakja rádiója fülhallgatóját, aztán a maszkot is felhúzza. Kicsit komornak tűnik - érthető annak tükrében, hogy délelőtt úgy lett 3., hogy 1,5 másodpercet kapott Hamiltontól a Ferrari hazai pályáján.
Néhány másodperccel a lámpák zöldre váltása után ők ketten jönnek ki először a garázsból. Alonso végrehajtott egy próbarajtot is - ne feledjük, hogy Belgium óta nehezítettek a rajtprocedúrán. Az autókon most még a közepes keverékek vannak, a lágyakat később láthatjuk.
Versenymérnökével, Peter Bonningtonnal vált még néhány szót, mielőtt volán mögé ül. Eddig 8 versenyző hajtott pályára, köztük a két ferraris.
Vettel ideje (1:26.548) három tizeddel lassabb a délelőtti legjobbjánál, Räikkönen 1 tized lemaradással jön utána. A két Force India szintén párban követi őket.
Az egyik beállítás nem működött megfelelően, rádión kért segítséget a megoldásra. Az 1. helyet közben elvesztette, Hülkenberg állt az élre 1:26.439-cel.
A Red Bull-lal gond van, Ricciardo 1-es fokozatban gurul körbe, miután csapata azt üzente neki, hogy ne váltson sebességi fokozatot. Az istálló nem számít emlékezetes hétvégére Monzában, hiszen a motorerő nem az erősségük, és pont emiatt bevállalnak büntetéseket is hajtáslánc-egységek cseréjével.
A Ferrarik és a Force Indiák pedig visszahúzódtak a depóba. Vettel közben visszavette az 1. helyet, 1:26.252-t futott.
25.617 vs. 25.683, nem sok választja el most Rosberget és Hamiltont. Pedig a három szektorból kettőben a brit volt gyorsabb (a középsőben és az utolsóban). Változatlanul a keményebb abroncsoké a főszerep.
Döntöttek: az első gumikban 21 psi, a hátsókban 19,5 psi minimális nyomást ajánlanak a csapatoknak. Az értékek nagyobbak mind a Spában, mind a tavalyi itteni versenyen használtaknál. Az később, az edzésnap után dől el, hogy az FIA pontosan milyen határértékeket ír elő a paraméterekre.
1:25.133 a címvédőtől, már 318 ezreddel áll Rosberg előtt, a 3. Vettelre pedig több mint 1 másodpercet vert. Hülkenberg, Massa, Maldonado, Bottas, Räikkönen, Grosjean, Ricciardo a további sorrend.
Ma a Toro Rosso pakolta fel elsőnek a lágyabb gumikat. A Mercedesek visszatértek a garázsba, hamarosan ők is követik a példát.
Sainz csak a 9. időt érte el a lágy keveréken, Hülkenberg viszont feljött a 3. helyre (1:25.720) ugyanezen a típuson. A célegyenesben az egyik Manortól szélárnyékot kapó német hátránya így is több mint fél másodperc.
Räikkönen hátrébb taszítja Hülkenberget, miután másfél tizedet adott neki, de Vettel még többet javított, és - vélhetően - átmenetileg feljött a 2. helyre. Vettel 1:25.136-ot jegyzett.
1:25.038-ig faragta az etalont a lágy Pirellin, ezzel Hamiltont is megelőzte. Verstappen a 6. helyet foglalta el.
Az Ascarinál forgott meg, miután hátsó kereke féktávon hozzáért a kerékvetőhöz, de mázlija volt: nem találta el a falat, és a kavicságy fogságában sem ragadt. Grosjean előtte elvette tőle a 6. helyet.
Gonosz játékot űzött az operatőr pár perce: miután a McLaren közölte Buttonnal, hogy problémát fedeztek fel, a kamera átváltott Jessicára, aki épp felnevetett valamin a garázsban álldogálva. A McLarent most szerelik, ahogy Ricciardo Red Bullját is.
A közvetítő helikopterből megtettek egy kört a régi monzai oválrész fölött, nagyszerű rendezői húzás! A '60-as évekig használták ezt a szakaszt a vonalvezetésben.
Na de ki javára? Megsúgjuk: Hamilton volt a gyorsabb a lágy gumis sprinten, 1:24.279-es idejével 21 ezredet vert Rosbergre. A 3. Vettel lemaradása így 1 másodperc alá csökkent, bár így is tetemes. Hülkenberg, Räikkönen, Grosjean, Maldonado, Bottas, Massa, Nasr az első tíz sorrendje.
A 6. és 10. hely között így csupa Mercedes-motoros autó található, 4 tizeden belül egymáshoz képest. Többen próbálkoztak két gyors körrel a lágy gumin, de Rosbergnek és Maldonadónak például nem sikerült javítani.
Megoldották a hidraulikai problémát, az ausztrál újra a pályán. Az említett Mercedes-motoros bolyt a Sauberek követik Nasr-Ericsson sorrendben, a svéd az imént foglalta el a 12. pozíciót.
A mexikói kipréselt egy még jobb kört, így már 4. Pont csapattársát, Hülkenberget előzi meg.
A német megkérdezte, hogy milyen a hosszú etapos tempója, de a Force India nem tud támpontot adni, mert a többség még nem tett meg elég kört a viszonyításhoz. Hülkenberg a lágy gumit használja, ahogy Hamilton is, Grosjean ellenben a közepes keveréken vágott neki az etapnak.
A hosszú etapos 1:27-es körei egyelőre neki a legjobbak. Négyen nincsenek most pályán: a két McLaren, valamint Merhi és Kvjat.
Az Ascarinál és a Parabolicánál is rontott, de csak kicsit hagyta el a pályát. A délelőtti edzéshez képest kevesebb a vezetői hiba.
A német 1:28, a brit 1:29-es időt jegyzett az előbb, bár ennek az lehet az oka, hogy Hamilton korábban kezdte az etapját. Hülkenberg a lágy keverékről átváltott a közepesre.
Ő a közepes Pirellin vágott neki a késő délutáni munkának, most viszont a puhább keveréket használja. Vettel, Pérez és Hülkenberg 1:28-as időket fut.
Meg kellett szakítania a körözést, mert az első fékjeivel probléma van. Bő tíz perc van hátra a tréningből.
Pérez rontotta el a féktávot a célegyenes végi kanyarnál, ezért a menekülőúton, a táblákat kerülgetve tért vissza a pályára.
A német a második sikánnál csúszott le az ívről. Pérez az előbbi szlalom során a hátsó kerekével feldöntötte az egyik táblát.
Emlékeztetőül: Hamilton, Rosberg, Vettel, Pérez, Hülkenberg, Räikkönen, Grosjean, Maldonado, Bottas, Massa.
Az edzés elején Sainz, most pedig Bottas feszegette a határokat a sebességhatáros zóna előtt, és a Williams majdnem keresztbe állt, gazdája annyira keményen taposott a fékbe. Rosberg is szlalomozott egyet a célegyenes végi menekülőút táblái között.
Köszönjük a figyelmet, a délutáni edzésen Hamilton volt a leggyorsabb Monzában, bár előnye csupán 21 ezred Rosberg előtt. Vettel közelebb férkőzött a Mercedeshez, de úgy tűnik, nyers tempója nincs meg a legyőzésükhöz. Hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval, este pedig jelentkezünk szokásos esélylatolgató elemzésünkkel.