A vizes pálya keretbe foglalta a Mexikói Nagydíj nyitónapját, ugyanis a délelőtti edzés első perceihez hasonlóan a második tréning végén is nedves aszfalton kellett körözniük a versenyzőknek, intermediate gumikon. Délután nem volt komoly zuhé, sokáig csak csepergett az eső, így a csapatok nagyjából el tudták végezni a péntekre tervezett teendőiket.
Ez alól kivétel lehet Max Verstappen és Romain Grosjean, akik miatt néhány percre meg kellett szakítani az edzést egy-egy alkalommal: a holland szinte azonnal összetörte Toro Rossója bal elejét a célegyenesre fordító kanyar palánkjában, miután keresztbe állt, a francia viszont nem tehetett a korai kiállásról – neki egyszerűen elromlott az autója az első órát követően.
A lágy gumikkal az első próbálkozások után még Lewis Hamilton vezette a tabellát, de ő nem tudott javítani később, ellenben Nico Rosberggel, aki 1:21.531-re szorította le a lécet. Hamiltont végül a két Red Bull is megelőzte Danyiil Kvjat- Daniel Ricciardo sorrendben.
A Ferrarik az 5. és a 6. helyet foglalták el, Sebastian Vettel közel fél másodperccel, Kimi Räikkönen közel 9 tizeddel kapott ki Rosbergtől. A McLarenek a köridőket tekintve ügyesen halásztak a zavarosban, Fernando Alonso 8., Jenson Button 9. lett az új Honda-motorral, megelőzve például a Force Indiákat és Felipe Massa Williamsét is.
Valtteri Bottas szerencsésnek mondhatja magát, hogy nem jutott Verstappenhez hasonló sorsra. A finn az edzés elején az autó orrával végighúzta a falat, miután a célegyenes végi féktávon kikapcsolt a hátsó szárnya, és megpördült – szerencséjére csupán az első szárnya rongálódott meg.
A vezetői hibák egyébként az S-kanyarokból áttevődtek a pálya többi részére. Sokan rontották el az 1-es kanyar féktávját, de Hamilton például a 4-es, Räikkönen a 12-es kanyarnál hibázott. Vettel a bokszutcába hajtva forgott meg kis híján.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat a mai második mexikói F1-es edzésről készített tudósításunkban! Az előző két versenyhétvégén lényegében elmosta az eső a péntek délutáni tréninget, de ezúttal végre szép az idő. A világbajnokságba idén visszatérő pályán komoly gondot is okozna a csapatoknak, ha megint esne az eső.
Délelőtt sok kisebb megcsúszást láthattunk a versenyzőktől – a pálya új aszfaltja még nem igazán tapad, s néhol szivároghat még belőle a bitumen. A helyzet vélhetően javulni fog, a kérdés, mennyire. A legtöbben a középső szektor gyors kanyarjaiban sodródtak le az aszfaltról.
362 km/ó-t regisztráltak Hamiltonnál, és esélyes, hogy a délutáni időmérő-szimulációk során tovább emelkedik a 2015-ös rekord. Ez azért lehetséges, mert a 2250 méter magasan fekvő mexikói pályán sokkal ritkább a levegő, ezáltal az autók légellenállása, mint az átlagos helyszíneken.
Azért kapta, mert az első gyakorláson áthajtott a bokszutcába vezető fehér vonalon. A Force India német pilótája azzal védekezett, hogy megcsúszott egy nedves folton.
Pompás a hangulat Mexikóban, ahogy várni lehetett: a szurkolók ujjongással fogadják, ahogy az első autók pályára gördülnek. Merthogy elkezdődött az edzés.
A helyi hős most száll be az autóba, de tízen, köztük Räikkönen is, már kint vannak a pályán. A finn mért körre indult a közepes keverékű Pirelliken.
Korábban esett kicsit, vizes is volt a pálya az első edzés elején, és a hétvége későbbi szakaszában sem kizárt a csapadék. Sainznak azt mondták, a mostani edzésre 30% az eső valószínűsége.
A célegyenesre fordító kanyarnál, a Mansellben (a korábbi Peraltadában) állt bele a falba, emiatt megszakították az edzést. Peche volt a délelőtt (kanyarlevágással) leggyorsabb hollandnak, hogy itt semennyi bukótér sincs.
Verstappen nem tudta megfogni a jobbkanyar közepén kitörő Toro Rossót, amelynek lebontotta a balelső részét. Hét pilóta futott eddig mért kört, Räikkönen vezeti a rangsort 1:25.820-szal.
Folytatódhat az edzés, az eső fenyegetése miatt nem árt bepakolni néhány kört az autókba az adatok miatt. Sokan élnek a lehetőséggel, többek között a Mercedesek és a Red Bullok is.
Neki véget ért a munka mára, a garázsban álldogál. A Toro Rosso újoncai mostanában sok feladatot adnak a szerelőknek. Csak Button és Räikkönen nincs kint a pályán - előbbit egy tervezett motorcsere foghatja vissza.
1:25.189-cel áll az élen, már gyorsabb, mint délelőtt bárki. Pérez, Bottas, Ricciardo, Kvjat, Alonso, Räikkönen, Hamilton, Hülkenberg, Sainz a további sorrend a gyorsan változó tabellán.
A célegyenes végi féktávon keresztbe állt alatta a Williams, és az orrával végigszánkázott a palánkon. "Nem tudom, mi történt a féktávon" - jelentette tanácstalanul rádión. Bottas tovább tudott menni, szerencséje volt, hogy csak a légterelő elem szakadt le, és látszólag nem történt egyéb sérülés.
De neki több szerencséje volt, a füves bukótéren át gond nélkül visszatért a pályára a célegyenes végi kanyarkombinációnál. Sainz arra gyanakszik, hogy valami kifolyt az aszfaltra.
Hamilton 1:24.016-ot jegyzett, 2 tizeddel előzi meg Kvjatot, és 6-tal Vettelt. Aztán megpördült a 4-es kanyarnál, miután keményen támadta a kerékvetőt.
Mint David Coulthard 1995-ben, Adelaide-ben: a bokszutcába fordulva megcsúszott, és közel járt hozzá, hogy az elválasztó rázókövön megforogjon, rosszabb esetben a falnak koccanjon. A német sikeresen megfogta a kitörő Ferrarit.
Hamilton, Kvjat, Vettel, Rosberg, Ricciardo, Pérez, Bottas, Maldonado, Grosjean, Alonso az első tíz sorrendje, miközben a többség visszacsordogált a garázsokba. Räikkönen szélesre vette a 12-es kanyart, Hamilton szintén a stadionban rontott újra. Csak a rend kedvéért: eddig mindenki a keményebb, azaz a közepes abroncsokat használta.
Nagyon panaszkodik az autójára, vezethetetlennek tartja, a fékekkel és a gumikkal is baja van. Jelenleg öten köröznek, közülük Massa feltérképezte az egyik aszfaltozott bukóteret a gyors S-kanyaroknál.
Pérez 1:24.429-es idővel ér körbe, ami csak 4. helyet ér neki a célegyenesre vezető kanyar elrontása után, miközben csapattársa, Hülkenberg az élre áll 1:23.290-cel.
Mielőtt esetleg rákezdene a zuhé, többen felrakták a lágy gumikat. A Force Indiáké most az első két hely, miután Pérez a második kísérletével 6 tizedre megközelítetet Hülkenberget. Maldonado elfékezte magát az 1-es kanyarnál.
Sainz és Grosjean sem tudja letaszítani onnét, de hamarosan változhat a helyzet, ugyanis érkeznek a Mercedesek is a lágy gumin.
311 ezreddel gyorsabb kört futott csapattársánál, 1:21.961 az etalon a brittől. A 3. Raikkönen hátránya már több mint egy másodperc.
Az edzés pont féltávhoz érkezett, a sorrend: Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Bottas, Hülkenberg, Maldonado, Sainz, Alonso, Nasr. Hát, elég vegyes a kép a Mercedesek és a Ferrarik mögött!
Az eső ugyan nem esik, de a kezdeti 42 fokhoz képest most csak 33 fokos az aszfalt. Ez is hozzájárulhat a sok csúszkáláshoz; az imént például mindkét Red Bull megcsúszott kicsit.
Az eső ugyan nem esik, de a kezdeti 42 fokhoz képest most csak 33 fokos az aszfalt. Ez is hozzájárulhat a sok csúszkáláshoz; az imént például mindkét Red Bull megcsúszott kicsit.
1:21.531-gyel vágott vissza, Kvjat a 2., Ricciardo pedig a 3. helyre jött fel, Hamilton csak 4. 1.21.961-gyel.
Néhány már javában teljesítik. Egyébként a Red Bull aerohatékonyságát mutatja Kvjat 2. és Ricciardo 3. helye.
A francia félrehúzódott, de nem jó parkolóhelyet talált, mert piros zászlóval másodjára is megszakították az edzést. Az S-kanyarok egyikénél állt meg a bukótérben - itt tényleg sokan hibáznak, nem árt az óvatosság.
A bokszutca bejáratánál lévő bóját trafálta telibe, amikor visszatért a bokszba. A letarolt narancssárga elemet azóta felkapta egy beavatkozó bíró.
Zöld zászló, mehet tovább a körözés. Bő 20 perc van még hátra.
Kvjaton és Ricciardón kívül mindenki pályán van, aki ezt még megteheti. Grosjean és Verstappen az a két illető, aki nem tartozik közéjük.
A többség szintén a puhább keveréket választotta a hosszú etaphoz. Alonso első szárnyát bekenték áramlásjelző festékkel, úgy tűnik, a spanyollal tesztelik az elemet.
Nem esik látványosan, de néhol egyre vizesebb a pálya, és a hőmérséklete is 29 fokra csökkent. Az autókon még slick gumik vannak.
A kanyarokban rengeteget kell küzdenie az autóval, ahogy egyre jobban csúszik az aszfalt. A Pirelli szerint viszont az edzés végéig jók lehetnek a slick abroncsok.
Az 1-es kanyart nem tudta bevenni, és ahelyett, hogy a füvön hajtott volna tovább, inkább megfordult az aszfaltozott bukótérben. Most sokan visszatérnek a bokszba intermediate gumikért.
A közvetítésben bejátszották egy autentikus mexikói zenekar előadását a paddockban. A mezőny közben tehát interekre váltott.
A mezőnynek körülbelül a fele tért vissza, jellemzően a tabella első felében tanáyzó versenyzők. A 9. Button ugyanakkor arra panaszkodik, hogy máris tönkrementek az inter gumik.
Még az eső előtt sikerült kipróbálnia a mezőnynek a lágy gumikat, Rosberg végzett az élen a Red Bullok és Hamilton előtt. Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval, később pedig jelentkezünk szokásos elemzésünkkel. Szombaton magyar idő szerint 17-től folytatódik a program a 3. edzéssel.