A második tesztnapot is a Ferrari zárta az élen
2016. február 23. 08:54
Akárcsak tavaly, az idén is Sebastian Vettel és a Ferrari zárta az élen az előszezon első két tesztnapját, a Mercedes pedig kedden ismét maratoni távot teljesített:
Nico Rosberg még Lewis Hamilton hétfői teljesítményét is túlszárnyalva 172 kört húzott le,
ami kereken 800 km-t jelent. Az új autók egyébként is szokatlanul megbízhatóak voltak, hiszen míg a csapatok egy évvel ezelőtt mindössze 2068 km-t tettek meg a második tesztnapon, most 5516-ot. Ez autónként számolva majdnem kétszer jobb eredmény.
A fejlődés nem kis mértékben a McLarennek köszönhető. Ők a Hondával kapcsolatos műszaki problémák miatt tavaly végigszenvedték a teszteket, Fernando Alonso azonban ma 119 körig jutott – egy éve, amikor négy napig ült az autóban az előszezon során, összesen is csak 117 kört tudott vezetni. A nap végén azt mondta, büszke a csapatára.
A spanyol nem akart jóslatokba bocsátkozni a McLaren esélyeivel kapcsolatban, de úgy vélte, megfelelő választ adtak a tavaly vergődésükre. Szerinte a valódi erőviszonyokra majd csak az első két-három verseny után derül fény.
Az autónk minden szempontból jobb lett"
– tette hozzá. „Aerodinamikai téren pedig van pár kifejezetten innovatív része, amelyek számunkra legalábbis újak." Alonso igyekezett véget vetni a visszavonulásáról szóló kósza pletykáknak is, tréfásan megjegyezve, hogy a téli üresjáratban egyesek „kissé túl kreatívakká válnak" a hírszerkesztésben.
Habár a Ferrari tavaly a Barcelonához viszonyítva kevésbé tipikus Jerezben kezdett ilyen jól, a mostani eredményeik sem tekinthetőek igazán reprezentatívnak. Vettel ugyanis a Pirelli új, alapvetően egyes utcai pályákhoz tervezett
ultralágy gumiját kipróbálva futotta azt az 1:22.810-es kört,
amely csupán 18 ezreddel rosszabb a Mercedes 2015-ös legjobbjánál. Az sokkal biztatóbb, hogy 126 kört tett meg – az SF16-H ugyan 2 perccel a leintés előtt megállt alatta, de alighanem csak azért, mert szándékosan kifogyatták belőle a benzint.
A Ferrariról egyébként egyik ügyfele, Gene Haas elárulta, hogy már a melbourne-i idénynyitóra is új specifikációjú motorral készülnek. Vettel ismét pozitívan nyilatkozott az autójukról, viszont azt mondta, a motorok az új kipufogószabályok ellenére még mindig nem elég hangosak.
Igaz, azért sokat javult a helyzet, most már méltóbb a Forma-1-hez"
– tette hozzá.
Az ultralággyal végzett a 2. helyen, 7 tizedmásodperces hátránnyal Daniel Ricciardo is. A Red Bull délután elővigyázatosságból a tervezettnél hamarabb befejezte a tesztelést egy lehetséges technikai probléma miatt, de egyébként zökkenőmentesen zajlott a napjuk. Ricciardo délelőtt rövid, majd délután hosszú etapokat tett meg. „Lényegében a listán szereplő összes etapot teljesítettük, pedig az ütemterv általában igencsak optimista, úgyhogy ez ma jó nap volt" – mondta. „Több mint 100 körig jutottunk különösebb gond nélkül."
A 3. helyezett Sergio Pérez a Force Indiával már az egy fokozattal keményebb szuperlágy Pirellikkel érte el 1:23.650-es eredményét. Ő az autó aerodinamikai korrelációs elemzését és a rendszerellenőrzéseket végezte el, majd délután már a beállításokkal is elkezdett kísérletezni, és elégedett volt a VJM09-ben töltött első napjával. „Az autóban komoly potenciál rejlik, máris kényelmesen érzem magam benne" – jelentette ki.
A Mercedes nem villogott: Rosberg 2 másodperces lemaradással zárta negyedikként a napot, csakhogy ő a közepes keverékű Pirellikkel futotta a legjobb körét.
Amikor egyforma gumikat használtak, kétszer is üldözőbe vette, sőt egyszer meg is előzte Vettelt a pályán.
A Sauber továbbra is a tavalyi C34-gyel tesztelt, Marcus Ericsson a lágy gumikat használva az 5. helyen végzett. Miután hétfőn leszakadt az autójuk első szárnya, az új amerikai csapatnak, a Haasnak ma jobb napja volt: Esteban Gutiérrez 79 kört tett meg, és délután egyre feljebb kapaszkodva egészen a 6. pozícióig jutott. Igaz, ehhez be kellett vetnie a lágy gumikat.
A Mercedeshez hasonlóan a Williams sem feltűnősködött, Rosberg után azonban Valtteri Bottas töltötte a legtöbb, 134 kört a pályán.
Elismerte, hogy az FW38 potenciálja egyelőre kérdéses,
mert még meg sem próbáltak a jó köridőkre hajtani, a tervezett programjukat viszont befejezték. Ez a csapat vezető tesztmérnöke, Rod Nelson szerint meglehetősen sokrétű volt, egyaránt magába foglalt hosszú etapokat, megbízhatósági, valamint aerodinamikai és kasztniteszteket is.
Tűrhető napja volt a Manornak is, hiszen a csapatnál töltött második tesztnapján Pascal Wehrlein 71 kört húzott le az MRT05 volánjánál, és 2,3 másodpercet faragott a hétfői időeredményéből. A német versenyző azt mondta, az autó valójában még ennél is jelentősen gyorsabb, és már hétfőről keddre rengeteget fejlődött.
A hétfői problémák után, amikor a szoftverrel küszködtek, a Renault ma újabb gondokkal szembesült:
Jolyon Palmer autója délután füstölve megállt.
A brit újonc elismerte, hogy a motorral volt baj, amelyet ezért ki kellett cserélni, s bár azt mondta, a Mercedesről a Renault hajtásláncára való hirtelen áttérés óhatatlanul nehézségekkel jár, „katasztrofálisnak" nevezte a franciák gyári csapatának első lépéseit.
Palmer az első napon 37, majd a másodikon is mindössze 42 kört tudott megtenni az RS16-tal. „79 kör, és túl vagyok a tesztnapjaim felén. A jövő héten többre lesz szükségem" – jelentette ki a brit, akit szerdától már Kevin Magnussen vált a volánnál.
A tabella alján, 3,7 másodperces hátránnyal Max Verstappen végzett,
a Toro Rossóról azonban kiderült, hogy csak egy átmeneti autót hoztak el Barcelonába,
amellyel elsősorban a Ferrari motor beépítését és az új, karbonházas sebességválót tesztelik. A hírek szerint már a jövő hétre elkészül az STR11 következő, B-specifikációjú változata. A csapat technikai igazgatója, James Key elárulta, hogy délelőtt egy kisebb villamossági probléma hátráltatta őket, de biztatónak nevezte, hogy már a második napon 121 kört tudtak teljesíteni az új autóval.
„Az első körök nagyon izgalmasak voltak, már csak az új motor miatt is. Ezt örömteli volt felfedezni, és kapásból jónak éreztem" – tette hozzá Verstappen. „Elég sok kört mentünk, ami nemcsak a csapatnak, hanem nekem is fontos volt, hogy mielőbb otthonosan érezzem magam az autóban."
A csapatok Barcelonában csütörtökig folytatják a tesztelést.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük olvasóinkat az F1-es előszezon második tesztnapján. A csapatok Barcelonában folytatják a tegnap megkezdett munkát. Egyelőre igen hűvös van, a levegő 6, a pálya 7 fokos, de tegnap kellemes, tavaszi időjárás fogadta a csapatokat.
Legalábbis a köridő tekintetében. A német pilóta gyorsabb volt, mint a tavalyi első nap végén a legjobb időt elérő Pastor Maldonado, ráadásul Vettel még a közepes keverékű gumikon autózott. A Ferrari ígéretesen kezdett Barcelonában, de a Mercedest nagy hiba lenne leírni. Itt részleteztük, hogy miért.
Hétfőn mindössze egy alkalommal kellett piros zászlóval megszakítani a tesztet, nem sokkal az ebédszünet előtt Romain Grosjean autójáról leszakadt az első szárny, és törmelék szóródott az aszfaltra.
Ettől eltekintve zavartalanul körözhettek a csapatok, ha valakinek gondja is volt, sikeresen vissza tudott térni a bokszba. Érdekesség, hogy tavaly a jerezi első nap során is csak kétszer került elő a piros zászló.
Tegnap egyedül az új Haas-csapatnak akadtak gondjai az autó szerkezetével. A héten debütáló amerikai istálló autójáról 320 km/órás sebességnél levált az első szárny lapja, de Romain Grosjean sikeresen megúszta a nagy balesetet, és lábon visszatért az autóval a bokszba.
A Haast az interneten bírálni kezdték a veszélyes meghibásodás miatt, de érdemes emlékezni arra, hogy 2014-ben Lewis Hamilton is a gumifalba csapódott Jerezben, amikor az új - később simán világbajnokságot nyerő - Mercedesen ugyanilyen hiba lépett fel. A hétfői baleset után a Haas már csak kevés kilométert tett meg, de azt ígérték, hogy keddre átalakítják az alkatrészt.
Mercedes: Nico Rosberg
Ferrari: Sebastian Vettel
Williams: Valtteri Bottas
Red Bull: Daniel Ricciardo
Force India: Sergio Pérez
Renault: Jolyon Palmer**
Toro Rosso: Max Verstappen
Sauber: Marcus Ericsson*
McLaren: Fernando Alonso
Manor: Pascal Wehrlein**
Haas: Esteban Gutiérrez
*: A tavalyi autó módosított változatával tesztelnek
**: Versenyzőként az idén fog bemutatkozni
A Sky Sports értesülései szerint a Haas nem tervezi, hogy új fejlesztésekkel vértezik fel a VF-16-ot a héten, mert elsősorban azt szeretnék, ha megértenék az autó működését, és minél több kilométert gyűjtenének. Ők az egyedüliek, akik már mindkét filmforgatási napot elhasználták az autó bejáratására, mert az első alkalommal csak egy kört tudtak megtenni. Günther Steiner csapatfőnök szerint ez nem ideális, de nem látták értelmét, hogy tartogassák a második napot, mivel most nagyobb hasznát veszik a gyakorlásnak.
A német pilóta az F1 hivatalos weboldalának azt nyilatkozta, hogy a csapatok többsége nem fogja leplezni a valós versenyképességét, mert nincs idő erre. A maival együtt mindössze hét tesztnap áll az istállók rendelkezésére az idénynyitó Ausztrál Nagydíj előtt.
Vettel egyébként mindössze 0,3 másodperccel maradt el a tavaly májusi Spanyol Nagydíj pole pozíciós idejétől, és tegnapi körével befért volna az első sorba.
Ez a mai mérce, Daniel Ricciardo legjobb ideje a tavalyi barcelonai teszt második napjáról. A ferraris Kimi Räikkönen csupán századokkal volt lassabb. Az ausztrál pilóta lágy abroncsokkal futotta meg a legjobb körét, ezt várhatóan ma már közepes keverékű gumikkal is el tudják majd érni.
Éjjel nem esett az eső, így a pályára tegnap lerakódott gumiréteg is segíti majd a versenyzők munkáját. Tegnap reggel még nedves volt az aszfalt, ezért intermediate gumikon kellett kezdeni a kilométerek gyűjtését, de még kora délelőtt felkerültek a közepes keverékű slick abroncsok az autókra.
Meglepő hír érkezett a zöld lámpa megjelenésével szinte azonos időpontban: miközben a csapatok megkezdik a munkát a második tesztnapon, a Honda bejelentette, hogy leváltják Jaszuhisza Arait, az F1-es program eddigi vezetőjét. További részletek hamarosan!
Alonso, Rosberg, Pérez és Ericsson már a pályán, közülük csak a svéd pilóta vezetett tegnap is. Rosberg korábban már kipróbálta a Mercedest, egy silverstone-i forgatás alkalmával.
Rosberg rögtön kint is maradt a pályán, ahogy Ericsson is a tavalyi Sauberrel. Vettel még a felvezető körön tart, Pérez viszont a bokszba hajtott. A Force Indiára lágy gumikat raktak, talán tegnapi maradékot.
Hűvös van még, jelentette a Renault Twitter-csatornája, de az égbolt legalább napos. Vettel visszatért a bokszba.
A Mercedes német pilótája elkezdte gyártani a mért köröket, egyelőre 1:32.956-nál jár, ez a mai harmadik köre. Lewis Hamilton tegnap délelőtt 66-ig jutott, a nap végére pedig 156-ig.
1:35.044-gyel egyelőre a 2. helyen áll, közben Rosberg 1:30.023-ra gyorsult, mindketten a közepes keverékű gumival futnak. Közben Bottas is megtett egy ismerkedő kört a pályán.
A Honda bejelentése szerint Jaszuhisza "Arai távozása egy nagyobb átszervezés része" és ez "a Honda éves átszervezésének keretén belül történik meg, (Arai) jövő évi nyugdíjba vonulásának előkészületeként."
Tekintettel arra, hogy nincs sok értelme elkezdteni egy szezont felelős vezető nélkül, a japánok valószínűleg elégedetlenek a McLaren-Honda idei esélyeivel. Utódját egyelőre nem nevezték meg.
A Ferrari tegnapi programjához hasonlóan ma a McLaren végez aerodinamikai méréseket, ennek köszönhető, hogy teleaggatták az autót a műszerekkel.
Néhány pillanatig elcsendesült a pálya, mert egy ötkörös etap végén Nico Rosberg is visszatért a bokszba, de ez jó alkalomnak tűnt Max Verstappen és a Toro Rosso számára, hogy ők is megtegyenek egy kört.
A Toro Rosso tegnap váltóhiba miatt 55 kör után feladta a napot. Érdekes figyelni a mai teljesítményüket, mert a tavalyi Sauberhez hasonlóan ők is a 2015-ös Ferrari motort használják.
Sőt, Ericsson is csatlakozott hozzájuk. A spanyol pilóta lágy gumikat kapott. Élénkül a forgalom a pályán.
A sereghajtók, Pascal Wehrlein, Esteban Gutiérrez és Jolyon Palmer egyelőre a bokszban várakozik, hogy megkezdhessék a mai tesztnapot. Wehrlein tegnap viszonylag sok kört megtett, de mindhármukra ráfér a kilométerek gyűjtése.
A Ferrari pilótája is feliratkozott a listára, de az 1:57.194-es eredménye egyelőre jelképesnek tekinthető. Ez a tempó még felvezető körnek is kevés. A helyszíni beszámolók szerint a célegyenesben is csak lassan haladt, aztán ki is állt a bokszba.
Ilyenkor kezdenek spekulálni az újságírók és a közönség is. A Sky Sportsnál azt fejtegetik, hogy Alonso vajon szabadságra megy-e az idén, ha az MP4-31 nem bizonyul látványosan versenyképesebbnek az elődjénél. Idézik saját szakértőjük, Martin Brundle korábbi nyilatkozatát. A korábbi versenyző szerint "ha Alonso nem találja sokkal gyorsabbnak az új autót, nem fogja érdekelni, hogy lehúzzon még egy évet." Alonso korábban tagadta, hogy szabadságra készül 2016-ban.
A Mercedes arra kérte a twitterezőket, hogy nevezzék meg, mi jut eszükbe az autó padlólemezéről, és az érdekes kialakítású légterelőkről. Ted Kravitz, a Sky Sports bokszutcai riportere a kombájnra gondolt...
Nico Rosberg 1:29.825-re javította a mai legjobb időt, és egy rövid etapra Vettel is visszatért a pályára. Pascal Wehrlein is futott egy installációs kört, de mért ideje még mindig csak Rosbergnek, Ricciardónak és Vettelnek van.
Nico Rosberg kezdi komolyan venni a mai napot, már 9 körnél jár, és 1:26.236 a legjobb ideje. Ha így halad, az első óra végére megdől a tavalyi rekord.
A Force India "mindenkinek" köszönetet mondott az új autó építésekor végzett munkájáért, mert túl sokan dolgoztak a VJM09-en ahhoz, hogy egyesével felsorolják a neveket.
A csapat épp a tegnap csődöt mondott orrkúp módosításán dolgozik, valószínűleg éjszaka vagy kora reggel érkeztek meg az új alkatrészek a pályára.
A Williams pilótája a 2. helyre ért oda 1:27.427-tel (+1.1), Pérez a 3. 1:28.706-tal. Rosberg közben újabb hosszú etapot megy, jelenleg a 14. körében jár, nemrég stabilan 1:28-as köröket teljesített.
A hétfői napot kénytelen volt kihagyni, mert a vasárnapi Daytona 500-on vett részt, de keddre már átrepült Európába, és jelenleg a bokszfalon várja, hogy új F1-es istállója ma is pályára lépjen. A Haas csapat tulajdonosa várhatóan az egész szezon során ingázni fog Európa és az USA között.
A finn pilóta 1:26.846-ra faragta az idejét, majd dolga végeztével visszatért a bokszba, így most csak Rosberg, Pérez, Vettel, és ma először Palmer közlekedik a pályán.
1:55.924-re javított, de ez még mindig komolytalan idő. A német pilóta valószínűleg adatokat gyűjt az új autóról.
Tegnap nem sokat láthattuk, úgyhogy mindenképpen érdemes egy pillantást vetni rá. Az orra még tavalyi, és a színe is más lesz, de alapvetően ezzel kell az idén boldogulniuk.
Az első óra végéhez közelítve Verstappen is feliratkozott a köridőtáblázatra. Először egy 1:30-as kört futott, majd 1:29.070-re javított, egyelőre Ricciardo előtt a 4. helyen áll. Rosberg közben már a 20. körét teljesíti.
A Mercedes új légterelőket és módosított padlólemezt szerelt fel ma az autóra, erről korábban mutattunk is egy képet. Ted Kravitz, a Sky Sports riportere szerint az új elemek egy kombájnra emlékeztetnek, de a csapat twitterese jóval prózaibb néven emlegeti az új alkatrészt. Úgy hívják, "W padlólemez"...
Egy óra alatt 23 kört megtett, úgyhogy egy kávé tényleg belefér. Közben a Mercedes junior pilótája, Pascal Wehrlein is megmérette magát, 1:33.299-cel kezdett, és az 5. helyen áll.
Szerk: Rosberg nem pihent, rögtön vissza is tért a pályára...
Felbolydult a méhkas, az első óra végén több pilóta is pályára lépett vagy javított korábbi eredményén, de a sorrend még eléggé szokatlan.
1. Rosberg (Mercedes W07), 1:26.236 (24 kör)
2. Bottas (Williams FW38), 1:26.846 (5 kör)
3. Palmer (Renault RS16), 1:27.806 (6 kör)
4. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:28.525 (13 kör)
5. Pérez (Force India VJM09), 1:28.706 (8 kör)
6. Wehrlein (Manor MRT05), 1:29.249 (6 kör)
7. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:35.044 (13 kör)
8. Alonso (McLaren MP4-31), 1:42.250 (10 kör)
9. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:55.924 (8 kör)
10. Ericsson (Sauber C34), idő nélkül (14 kör)
11. Gutiérrez (Haas VF-16), idő nélkül (0 kör)
Legalábbis a Twitter-csatornájuk szerint. Leszerelték az aerodinamikai mérésekhez használt eszközöket, így indult útnak Alonso. Egy sötét sikátorban valóban nem találkoznánk szívesen az fekete McLarennel!
Továbbra is Mercedes-motoros autó vezet, de ezúttal a Force India állt az élre Sergio Pérezzel a volán mögött. A mexikói pilóta 1:25.835-nél tart, 4 tizeddel vezet Rosberg előtt. Az Ezüstnyíl valószínűleg nem reagál erre, tegnap sem zavartatták magukat, amikor Vettel átvette a vezetést.
A Haas szerelői már összerakják a mexikói pilóta autóját, így nemsokára Gutiérrez is megteheti első köreit Barcelonában.
Írt tegnapi tapasztalatáról Carlos Sainz a Twitteren, aki hétfőn nagyon elfoglalt volt, ezért tudott csak most beszámolót írni. Sainz 55 kört tett meg hétfőn Barcelonában, de váltóhiba miatt kénytelen volt hamarabb befejezni a napot a tervezettnél.
Tegnap még szerdára ígérték, de a Sky Sports szerint az a hír járja, hogy a Mercedes már kedden délután kipróbálhat egy radikálisan új orrot az W07 Hybriden. A jelenleg használt tesztautó orra gyanúsan hasonlít a tavalyi modellen használt változatra, így elképzelhető, hogy ez csak átmeneti megoldás.
Csapattársa tegnapi eredményéhez hasonlóan 1:25.4-nél jár, pontosan 1:25.479-nél. Eddig 27 kört tett meg, a sorban következő Marcus Ericsson 18 körrel, de a svéd mért kört még nem futott. Talán bokszkiállást gyakorolnak?
Rosberg csak rója a köröket, ráadásul az Autosport szerint az 1:26.7-es tartományban halad, ami elég jó teljesítménynek tűnik. Wehlein közben feljött az 5. helyre a Manorral, 3 másodpercen belül van Rosberghez képest.
Majdnem percre pontosan másfél órával a keddi teszt kezdete után Esteban Gutiérrez is pályára lép a megjavított Haas VF-16-tal.
Ma már jó napja van a Renault twitteresének. Mi egy hazai Kimi Räikkönen-rajongó zenészről tudunk, ha Önök ismernek többet is, írják meg nekünk kommentben!
Hallgassa és nézze meg az új F1-es autókat a pályán! Ezt az egész jó minőségű videót egy néző készítette Barcelonában tegnap.
Sebastian Vettel is elkezdte az értelmezhető köridők teljesítését, két szektorban is a leggyorsabb volt, de végül 0.033 másodperccel lemaradt Rosbergtől, és a 2. helyen áll.
Erről az Autosport technikai szakírója, Craig Scarborough készített fényképet. Nagy baj valószínűleg nincs, Verstappen nemrég javított a körén, és egyelőre a 6. helyen tartózkodik 1:27.346-tal.
A Honda előszezonja az idén sokkal jobban indult, mint egy éve, de Jaszuhisza Arai végül mégiscsak belebukott a kudarcokba. Hogy miért? Erről részletesen itt írtunk.
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere korábban kombájnnal nevezte a Mercedes padlólemezén látható új légterelőket, de a közönségnek sem kell messzire mennie egy kis mókázásért. Az újabb megfejtések között fűnyíró (bár inkább sövényvágó) és markoló is szerepel. Vajon miért akar mindenki földet művelni?
Nem csak új példányt, új változatot is egyben. Az orrkúp változatlan, de maga a légterelő eltér az előzőtől. Felül az új, alul a "régi" látható.
1:26.394-re javította idejét, ezzel az 5. helyen szerepel, de körülötte mindenki a közepes keverékkel futott eddig. Ma egyelőre jobban áll a Renault szénája, de Ericsson és Gutiérrez még nem futott mért köröket, és Alonso is csak lassan ment eddig körbe.
A tavalyi második nap leggyorsabbja 2 tizedet adott Rosbergnek a közepes gumival, és 1:25.223-mal az élre állt a Red Bull RB12-vel.
A McLaren egyelőre nem fut versenyképes időket, de bizonyára csak a programjuk tér el a többiekétől. Kavarodás és szoros verseny az élen, feltámadó Haas és Renault a sűrűjében.
1. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:25.223 (25 kör)
2. Rosberg (Mercedes W07), 1:25.479 (43 kör)
3. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:25.512 (17 kör)
4. Pérez (Force India VJM09), 1:25.835 (22 kör)
5. Palmer (Renault RS16), 1:26.394 (26 kör)
6. Bottas (Williams FW38), 1:26.501 (18 kör)
7. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:27.346 (25 kör)
8. Wehrlein (Manor MRT05), 1:28.442 (18 kör)
9. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:28.996 (6 kör)
10. Ericsson (Sauber C34), 1:30.351 (23 kör)
11. Alonso (McLaren MP4-31), 1:38.411 (22 kör)
A Ferrari pilótája rácáfolt a nemrég frissített címünkre ("Vettel és Rosberg fej fej mellett"), és átvette a vezetést. A német versenyző 1:24.940-nél jár, 0,283 másodperccel Ricciardo, és további fél másodperccel Rosberg előtt.
Vettel egyelőre 1 ezredmásodperccel elmarad a tegnapi legjobbjától, és majdnem 4 tizeddel lassabb még, mint Daniel Ricciardo tavalyi legjobb ideje. Most viszont még majdnem 6 óra hátra van a mai napból.
Tudósítónk, az F+1 blog szerzője, Mészáros Sándor jelenti, hogy bár reggel lemondott, Jaszuhisze Arai továbbra is Barcelonában van. A BBC megtudta, hogy Arai a szakurai F1-es motorfejlesztő üzem vezetője lesz, de az F1-es program helyére új ember kerül, és mindketten kapnak egy további felettest is.
A német pilóta 1:25.295-öt ért el, de ez még mindig csak a 3. helyre elég. A megtett körök terén viszont toronymagasan vezet, már 49-nél jár. Lewis Hamilton tegnap 13 óra előtt 66-ig jutott.
Most az amerikaiak emelték a tétet: Esteban Gutiérrez 1:27.405-tel majdnem 9 tizedet vert Pascal Wehrlein korábbi idejére, és átvette a 8. helyet. Valtteri Bottas szintén javított, az ő 1:25.872-es ideje egyelőre az 5. helyre jó.
A német pilóta korábbi csapattársa 0,025 másodpercre megközelítette Vettel idejét, de egyelőre nem tudott gyorsabb lenni nála. Az viszont érdekes, hogy egyelőre a Ferrari és a Red Bull is gyorsabb a Mercedesnél, persze, nagyon korai még bármire is gondolni.
A kétszeres bajnok futott egy szerény 1:27.462-t, és ezzel legyűrte Pascal Wehrleint, aki így az utolsó helyre csúszott vissza. A McLaren 32 körnél tart ma, a tegnap délelőtti problémák után ez újabb biztató fejlemény.
A 2013-as bajnokságot újoncként megnyerő Marco Wittmann az idén a Red Bull színeit viselő BMW-t vezetheti a sorozatban. Wittmann még nagyon fiatal, és egy jutalomteszten már részt is vehetett a Toro Rosso színeiben. Vajon a tavalyi bajnok Pascal Wehrleinhez hasonlóan ő is az F1 felé kacsingat?
Később viszont 3 tizedes hátrányt szedett össze, így nem tudott javítani az eddigi legjobbján. Továbbra is ő áll az élen, de Ricciardo nagyon közel jár hozzá.
Egyelőre nem tudni, hogy mi történt. Esteban Gutiérrez nemrég kezdte tesztelni a Haas új első szárnyát, remélhetőleg nem ezzel akadt megint probléma.
Max Verstappen autója a Sky Sports szerint megállt a pályán. Nem tudni, hogy műszaki hiba vagy baleset történt, de az olaszok sebességváltója tegnap is megadta magát.
A Toro Rosso a 13-as kanyar belső ívénél áll, de a zárt láncú kamerarendszer képe szerint a sportbírók már elindultak a megsegítésére.
Csaknem 11 órát kibírt a mezőny anélkül, hogy műszaki hibás autót le kellett volna vontatni a pályáról. Ez az F1 világában igen jó értéknek számít. Tegnap is akadtak technikai problémák, de mindenki eljutott lábon a bokszig.
Ez nem sok jót jelent, talán ismét a sebességváltóval van gond? Elképzelhető, hiszen Verstappennek nem maradt ideje, hogy rendesen félreálljon. A szerelők ventilátorokkal felvértezve indultak el a bajba jutott autóért, és az Autosport szerint James Key, a csapat technikai igazgatója is gondterhelten figyelte az eseményeket. Verstappen ma csak 35 kört tett meg.
Bár csak holnaptól ül autóba, Felipe Massa is Barcelonában figyeli az új Williams, valamint az ellenfelek szereplését. Ez természetesen a többi istálló esetében is így van, a teljes mezőny és a tesztpilóták is a helyszínen vannak.
1 óra 9 perc maradt az ebédszünetig, akár még egy jó hosszú etap is belefér. Vettel, Ricciardo, Rosberg és Bottas máris a pályán.
Interjút adott a Sky Sportsnak az F1-be az idén visszatérő Kevin Magnussen. A Renault pilótája holnap kezdi a tesztelést, de előtte elmondta:
"Kidolgoztunk egy tervet, és valódi jövő áll előttünk. Fontos viszont, hogy versenyről versenyre kell haladnunk. Lépésről lépésre fogunk javulni, ez a helyes hozzáállás. Jó lenne, ha ütemesen tudnánk fejlődni."
1. Rosberg (Mercedes W07), 1:24.867 (68 kör)
2. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:24.940 (31 kör)
3. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:24.965 (40 kör)
4. Pérez (Force India VJM09), 1:25.692 (33 kör)
5. Bottas (Williams FW38), 1:25.872 (41 kör)
6. Palmer (Renault RS16), 1:26.189 (39 kör)
7. Ericsson (Sauber C34), 1:27.290 (37 kör)
8. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:27.346 (35 kör)
9. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:27.405 (14 kör)
10. Alonso (McLaren MP4-31), 1:27.462 (39 kör)
11. Wehrlein (Manor MRT05), 1:28.442 (21 kör)
1. Rosberg (Mercedes W07), 1:24.867 (68 kör)
2. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:24.940 (31 kör)
3. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:24.965 (40 kör)
4. Pérez (Force India VJM09), 1:25.692 (33 kör)
5. Bottas (Williams FW38), 1:25.872 (41 kör)
6. Palmer (Renault RS16), 1:26.189 (39 kör)
7. Ericsson (Sauber C34), 1:27.290 (37 kör)
8. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:27.346 (35 kör)
9. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:27.405 (14 kör)
10. Alonso (McLaren MP4-31), 1:27.462 (39 kör)
11. Wehrlein (Manor MRT05), 1:28.442 (21 kör)
A német pilóta nemrég kezdett meg egy hosszabb etapot, rögtön az élre is állt, és már a 69. körében jár. Még majdnem egy óra van hátra a délelőttből, de már többet vezetett, mint tegnap Hamilton, aki 66 körig jutott. Persze, az autó akkor még vadonatúj volt, de a lényeg az, hogy a Mercedes egyelőre tényleg golyóállónak tűnik.
...éppen elmaradt az eddigi legjobbjától, csupán 0,018 másodperc hiányzott. A német pilóta gyorsan, megbízhatóan és konzisztensen közlekedik, többet nem nagyon remélhet egy csapat az F1-ben.
...éppen elmaradt az eddigi legjobbjától, csupán 0,018 másodperc hiányzott. A német pilóta gyorsan, megbízhatóan és konzisztensen közlekedik, többet nem nagyon remélhet egy csapat az F1-ben.
Az Autosport tudósítása szerint felbőgött a Toro Rossóba szerelt Ferrari motor, és úgy tűnt, hogy az erőforrásnak nem esett baja. Az alábbi kép még korábban készült Max Verstappenről.
Bár még nincs itt a második nap félideje, a Sky Sports összesítette az eddigi eredményeket. Mindenki a közepes keverékkel érte el az eddigi legjobb idejét.
1. Rosberg (Mercedes W07), 1:24.867, 2. nap
2. Vettel (Ferrari SF-16H), 1:24.939, 1. nap
3. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:24.965, 2. nap
4. Hamilton (Mercedes W07), 1:25.409, 1. nap
5. Pérez (Force India VJM09), 1:25.692, 2. nap
6. Valtteri Bottas (Williams FW38), 1:25.872, 2. nap
Sokáig mért köre sem volt a tavalyi Saubert vezető svédnek, de most 1:25.734-gyel felzárkózott Pérez mögé az 5. helyre,
lágy gumikon.
Közben Rosberg már a 81. körét tapossa a délelőtt során.
Ez még persze nem végeredmény, és ha az lenne, akkor sem számítana semmit, de figyelemre méltó, hogy az újonc Haas-csapat pilótája, Esteban Gutiérrez jelenleg 2,064 másodpercre van csupán lemaradva a listavezető Nico Rosberg mögött, és kevesebb mint 2 másodpercre van nagy testvérétől, a Ferraritól. Az alábbi képen a tulajdonos, Gene Haas és munkatársai láthatók a bokszban.
Az ausztrál pilóta 1:24.298-cal 569 ezredet vert Rosberg eddigi legjobb idejére, pont, amikor a német pilóta 81 kör megtétele után kiszállt az autójából, és valószínűleg korán megkezdi az ebédszünetet.
Lényeges infó, hogy
Ricciardo a szuperlágy abroncsot használta.
Jaszuhisza Arai kijelentette, az őt váltó Juszuke Haszegava kezében biztos jövő vár a Honda F1-es programjára. A jobb oldalon látható utód március 1-jén lép hivatalba.
...és nagy pofont adott Daniel Ricciardo eddigi idejének. A Ferrari pilótája szintén a szuperlágy gumival 1:23.658-ra javította a legjobb időt, így 0,64 másodperccel vezet a Red Bull előtt.
A szuperlágy gumik után a kérdés már csak az, hogy melyik csapat vállalja be először a vadonatúj ultralágy keveréket, ami nagyon rövid etapokon minden bizonnyal messze a leggyorsabb választás lesz. Az új változat lila színnel a sor végén látható, a piros szuperlágy mellett.
Jó hír, hogy még az ebéd előtt sikerült megjavítani a Toro Rossót, amivel Max Verstappen most próbál elmozdulni az utolsó helyről. Közben Pascal Wehrlein a 7. helyre lépett előre a Manorral és lágy gumival, és érkezett egy új videó a Red Bull RB12-ről.
Az ausztrál pilóta továbbra is a szuperlágy gumikon fut, 1:23.525-re javította a legjobb időt, és 133 ezredmásodpercet vert Vettelre. A német pilóta egyelőre a bokszban várakozik, de egy rövid etapra még lehet ideje.
Időmérő szimulációt futtat a két éllovas (bár az egyik bika), és mindkét csapat felszerelte az autókra az új, ultralágy gumikat.Egyelőre Vettel tudott javítani, 1:22.810-es ideje már most iszonyú gyors. Ricciardo visszatért a bokszba, nem futott mért kört az új fejlesztésű abronccsal.
Rosberg néhány perce a bokszba hajtott, és máris 2 másodperces hátrányba került. Igaz, hogy ő a három (!) fokozattal keményebb, közepes keverékű gumival érte el az eddigi eredményét.
Ma Genfben eldőlhet, hogy megvalósulnak-e az F1 2017-re tervezett reformjai, amelyekkel 4-5 másodpercet szeretnének gyorsítani az autókon. A Red Bull mellettük áll, a Mercedes támogatja is őket, meg nem is. Az ellentétről bővebben itt írtunk.
Ebéd előtt megkezdtek még egy rövid etapot, de Vettel a lágy, Ricciardo pedig a közepes keveréket kapta az autójára, így kizárt, hogy javítani tudjanak. Délután sem lesz változás, hacsak nem teszik vissza a szuperlágy gumikat, mert a keményebb keverékeken teljesített köreiket csak a helyszínen lehet majd követni, így kicsit leplezni tudják a délutáni formájukat.
A Ferrari pilótája a nagyon gyors, ultralágy gumival tartotta magát az élen, és bár Ricciardo is kipróbálta a lila jelű abroncsot, a leggyosabb a szuperlággyal volt. A többiek nagyrészt a közepessel folytatták a munkát, Ericsson ugrott csupán előre a lágynak köszönhetően.
1. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:22.810 (45 kör)
2. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:23.525 (58 kör)
3. Rosberg (Mercedes W07), 1:24.867 (81 kör)
4. Pérez (Force India VJM09), 1:25.692 (48 kör)
5. Ericsson (Sauber C34), 1:25.734 (49 kör)
6. Bottas (Williams FW38), 1:25.872 (41 kör)
7. Wehrlein (Manor MRT05), 1:25.925 (36 kör)
8. Palmer (Renault RS16), 1:26.189 (41 kör)
9. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:26.931 (31 kör)
10. Alonso (McLaren MP4-31), 1:27.198 (69 kör)
11. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:27.346 (59 kör)
Hétfői adatok szerint az idei autók 12%-kal hangosabbak a tavalyiaknál, adta hírül a Sky Sports. Ez nem nagyságrendi változás, de lépés annak érdekében, hogy a rajongók tetszését jobban elnyerjék a pályán közlekedő autók.
Miközben a mezőny a jól megérdemelt ebédet fogyasztja, vessünk egy pillantást a pilóták és csapatok versenyére a közösségi médiában! Az F1 Broadcasting blog összeszedte, hogy kinek hány követője van a Twitteren, és meglepetésre az újonc Rio Haryanto simán legyőzi Max Verstappent, és feltűnő, hogy a Red Bull érdekeltségei egyik rangsorban sem állnak az élen, sőt a Toro Rosso kifejezetten szerényen szerepel. Elsőre talán azt sem gondolnánk, hogy a McLaren és versenyzői ilyen jól állnak a rangsorban, amelyet valószínűleg erősen befolyásol, hogy az adott pilóta hazájában mennyire szabadon lehet internetet használni.
Nico Hülkenberg nem rajong az ötletért, hogy az F1-es autók pilótafülkéje is bizonyos mértékben zárt legyen. A versenyzők szakszervezete (GPDA) támogatja a bukókeret bevezetését, de a német versenyző magánemberként nem szimpatizál az ötlettel. "Szerintem a Forma-1-es autóknak nyitottnak kellene maradniuk" - nyilatkozta, és hozzátette, nem a bukókerettel van gondja, hanem általában pilótafülke lezárásával. "Semmi ilyesmit sem szeretnék. Az együléses autók maradjanak nyitottak."
A német pilóta tavaly egy zárt fülkéjű Porschéval megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, de szerinte az teljesen más helyzet volt. "A prototípusok mindig is ilyenek voltak" - érvelt Hülkenberg. "Az együlésesek meg nem, és ez így van rendjén" - közölte. Az FIA már 2017-től szeretne valamilyen megoldást bevezetni, amely révén hatékonyabban védhetnék a pilóták sisakjait.
A Mercedes junior pilótája elsőbbséget élvezhet csapattársával, Rio Haryantóval szemben.
„Őt bízzuk meg, hogy legyen a csapat vezéralakja,
és biztos vagyok abban, hogy jó munkát fog végezni” – nyilatkozta Dave Ryan, az istálló sportigazgatója.
„Pascal kitűnően felkészült a Forma-1-re, és már valós tapasztalatokat is gyűjtött a Mercedesszel. A megszokott versenyzők mellett is jó köröket futott” – mondta a McLaren egykori tagja. Ryan azt is kijelentette, hogy ha a Manor „komolyan veszi magát”, akkor
nem lehet más cél, mint a bajnoki pontok megszerzése.”
Michael Schumacher egykori munkatársa, Luca Baldisserri megerősítette, hogy a hétszeres világbajnok fia, Mick pályafutását is egyengetni fogja. Baldisserri korábban a Ferrari tehetségkutató programját vezette, de a Williamshez igazoló Lance Stroll kedvéért elhagyta Maranellót, és a kanadai fiatal munkáját fogja segíteni. Stroll korábban a Prema csapatnál versenyzett az F3-ban. Mick is az olasz istállóhoz szerződött, de még nem döntötték el, hogy az olasz vagy a német F4-ben folytatja karrierjét.
„Mick még csak egy tinédzser, de máris az apjához hasonlítják, bármit is tesz. Ez egy fiatal fiúnak nem könnyű, de meg kell szoknia” – idézte Baldisserrit a La Gazzetta dello Sport. Az olasz szakember jól ismerte a hétszeres bajnokot, de hiába dolgozik most a fiával, ő sem tud többet a bajnok állapotáról. „A szabályok világosak: Mick semmit sem mond az édesapjáról, és én nem is kérdezem őt erről. Tiszteletben tartom a család magánéletét.”
Baldisserri hozzátette, hogy az ominózus síbaleset előtt Schumacher támogatta fia ambícióit, mert a német legenda úgy látta, hogy Mick is örömét leli a versenyzésben.
A Sun című brit bulvárlap arról számolt be, hogy letartóztatták Tamara Ecclestone 34 esztendős férjét, Jay Rutlandet. Bernie Ecclestone lánya állítólag „belebetegszik az aggodalomba”, mert Rutland a jövő héten kénytelen bíróság elé állni. Azzal vádolják, hogy segítette a drogbáró James Tarrant menekülését az igazságszolgáltatás elől, amikor 2010-ben őt is megvádolták.
„A vádak nagyon súlyosak, és Jay tudja, hogy ha elítélik, börtönbe kerül” – idézett a lap egy névtelen forrást. „Nincs olyan, amit Bernie ne tenne meg a lányaiért, és erős oszlopként áll Jay és Tamara mellett” – folytatta az informátor. A lap szerint Rutland ügyvédje kijelentette, ügyfele „tagadja a vádat, és határozottan védekezni fog.”
Az eredeti terv az volt, hogy a Manornál délután az újonc Rio Haryanto váltja a tegnap és ma délelőtt vezető Wehrleint, de a csapat a Twitteren most arról számol be, hogy változott a terv. Így Haryantónak holnapig várnia kell az autóval való első találkozására.
Az ebédszünetnek vége, de egyelőre senki nem igyekszik ki a pályára. Egyébként a barcelonai lelátók annak ellenére sincsenek tömve, hogy ma Alonso ül a McLarenben, és szép az idő.
És igen: Ericsson megjelent a pályán a tavalyi Sauberrel! Addig is érdemes felidézni, hogy az egy évvel ezelőtti második barcelonai tesztnapon Daniel Ricciardo 1:24.574-es idővel végzett az élen. Akkor a lágy Pirelliket használta, míg Vettel most az új ultralágyakat, viszont az már az előszezon hatodik napja volt, mert a csapatok addigra túl voltak a négy napos jerezi teszten.
Ecclestone a hírek szerint támogatja, hogy az első tíz a Q3 eredményéhez képest fordított sorrendben rajtoljon - vigaszíjként az időmérő után is osztanának pontokat, hogy senki ne menjen szándékosan lassan. Más sorozatokban megszokott ez a rendszer, de Christian Horner úgy véli, túlságosan ellenkezik az F1 hagyományaival. Önöknek mi a véleménye?
---- separator ----voting-content-type:6b1a80dc-6928-4747-8f0b-7ac5aa464d5b---- separator ----Továbbra is csak ő van a pályán a tavalyi Sauberrel. A Force India azt írja, az utolsó simításokat végzi a délutáni etap előtt.
Most hirtelen Vettel, Ricciardo és Pérez is csatlakozott Ericssonhoz, az utóbbi két versenyző a közepes gumikon. Még nem tudjuk, a Ferrarin milyenek vannak - illetve voltak, mert Vettel rögtön vissza is tért a bokszba.
Egy újabb érdekes adat: a Red Bull 22-szer járt ma a pályán, ezzel szemben a Mercedes csak 7-szer. Ennek ellenére pont ők tették meg a legtöbb kört, Rosberg konkrétan 81-et teljesített a nap folyamán. A Mercedes nem vesztegeti az idejét túl rövid etapokra.
Carlos Sainz elismeri, hogy mind az aerodinamika, mind az alkatrészellátás terén sokba került a Toro Rossónak, hogy csak december elején derült ki: a Ferrari motorját fogják használni az idén. Szerinte a csapat büszke lehet rá, hogy pár hét alatt sikerült átterveznie az autóját az új hajtáslánchoz. Sainz elárulta, hogy
a tavalyi Ferrari érezhetően erősebb a Renault-nál,
„miközben a szoftvere egyszerűbben kezelhető – kevesebb gombot kell nyomogatni az akkumulátor töltöttségi szintjének rögzítéséhez. A motor kompenzálja az idei rádiós szigorításokat."
A Mercedes megkezdi a délutáni műszakot. Vettel szorgosan rója tovább a köröket, a lágy gumikon 1:29-es időket fut. Ricciaro is a pályán van, míg Ericsson visszatért a bokszba, miután a lágy Pirellik kezdték megadni magukat a Sauberen. És hopp, Alonso is kihajtott a garázsból!
Vettel és Ricciardo egymáshoz hasonló, 1:29/1:30-as időket lő sorozatban. Alonso még mindig a pályán van, és már 74 kört teljesített, vagyis a McLaren most távolról sem annyira megbízhatatlan, mint tavaly. Rosberg a közepes gumikon körözget.
Jolyon Palmer Renault-ja megállt a 2. és 3. kanyar között. Palmer nem lesz boldog: már tegnap is elégedetlenkedett amiatt, hogy szoftverproblémák miatt csak 37 kört tudott megtenni. Most 42-nél jár.
Az Auto Motor und Sport szerint így alakultak:
Ricciardo (közepes gumi):
1: 30.2 - 1: 30.1 - 1: 29.8 - 1: 29.8 - 1: 29.9 - 1: 29.9 - 1: 30.1 - 1: 30.2 - 1: 30.4
Vettel (lágy gumi):
1: 29.1 - 1: 29.1 - 1: 29.4 - 1: 29.8 - 1: 29.7 - 1: 30.0 - 1: 30.5 - 1: 30.6 - 1: 30.9
Mindkettejük etapjának a piros zászló vetett véget.
Mondhatni, hogy Vettel iránt van némi érdeklődés... Milyen lehet farkasszemet nézni ennyi kamerával? :-)
És máris többen gázt adnak: Alonso, Vettel, Bottas és Pérez is kihajtott a pályára, sőt Ericsson is. A Ferrarin a szuperlágy gumik voltak, de most visszatért a bokszba.
Egy néző felvette Palmer műszaki hibáját. Itt bizony nem a szoftver a ludas:
A lágy gumikon 1:24.626-ra javított, 1,816 mp-re csökkentve a hátrányát Vettelhez képest, aki az ultralágy Pirelliken érte el az eredményét, és az imént átlépte a 60 körös határt. Rajtuk kívül Rosberg, Ericsson, Bottas, Alonso és Verstappen is kint van.
A versenyigazgatójuk, Dave Ryan, aki 2009-ben távozott a McLarentől Hamilton elhíresült melbourne-i hazugságbotránya miatt, azt mondja, a Manor nagy különbséggel a mezőny legkisebb csapata, és „életszerűtlen" lenne arról álmodozni, hogy valaha felveheti a versenyt a Mercedesszel. A céljuk idővel a legjobb független istállóvá válni.
Soha nem leszünk nagy csapat, nem is akarunk az lenni,
ezt most kijelenthetjük" – mondta Ryan. „Kicsik maradunk, de hatékonyak szeretnénk lenni, sokat akarunk kihozni abból, ami a rendelkezésünkre áll. Ez a célunk."
Nos, az autójukkal, amely szerintük az eddigi legjobb a történetük során, Wehrlein pillanatnyilag a 7. helyen áll.
A Twitteren azt írják, az elemzésük szerint "az autó tweetelni próbált, rájött, hogy nem képes rá, ezért inkább füstjeleket adott." A fő, hogy ne veszítsék el a humorérzéküket! Palmer is biztos félholtra röhögi magát...
Most épp négyen vannak a pályán, öt órányi tesztelés után így fest a tabella:
1. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:22.810 (67 kör)
2. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:23.525 (78 kör)
3. Pérez (Force India VJM09), 1:24.626 (59 kör)
4. Rosberg (Mercedes W07), 1:24.867 (95 kör)
5. Ericsson (Sauber C34), 1:25.734 (70 kör)
6. Bottas (Williams FW38), 1:25.872 (68 kör)
7. Wehrlein (Manor MRT05), 1:25.925 (36 kör)
8. Palmer (Renault RS16), 1:26.189 (42 kör)
9. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:26.931 (32 kör)
10. Alonso (McLaren MP4-31), 1:27.198 (86 kör)
11. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:27.211 (73 kör)
A szuperlágy keveréken így alakult:
1: 28.7 - 1: 29.3 - 1: 30.4 - 1: 30.6 - 1: 31.2 - 1: 31.6
Na jó, nem is! De az alábbi tweet szerint beült a két évvel ezelőtti Mercibe, csak Hamilton szerint nem érte el a pedálokat...
Na, megdönti Hamilton tegnapi, 156 körös csúcsát? Lehet tippelni... A Mercedes legyűgözően megbízható.
Két hellyel feljebb ugrott, konkrétan a 8.-ra. A lágy gumikon 1:26.082-es időt ért el, ezzel 1 tizedre közelítette meg Wehrleint, bár Vetteltől még 3,272 mp-re van. Viszont csodák csodája, a Mercedes után a McLaren tetette meg a legtöbb, 90 kört.
Megint az egyes utcai pályákra szánt új keveréken ment ki, de most csak 1:29.018-as kört ment vele. A Ferrari padlólemezének hátulján megjelent egy érdekes "fűrész":
Annak rendje és módja szerint lebonyolítottak egy boszkiállást Rosberggel. A jelöletlen, valójában közepes keverékű gumikat kapta meg.
Csoda történt! A McLaren tavaly a jerezi teszt 4 napja alatt tett meg összesen 350 km-t, de már csak ma 466-nál tartanak. Azért ez óriási változás. Közben Pérez tovább faragott az idejéből, megerősítve a 3. helyét: 1,4 mp-re van Vetteltől.
Manapság mire nem jó egy mobiltelefon? Nem árt rajta tartani a szemünket az ellenfélen...
A megérzésünk helyes volt, az a füstcsík (kékes füst, ugyebár...) nem jelentett jót. Palmer azzal a számtani összefüggéssel vigasztalódik, hogy a 42 nagyobb a 37-nél...
Az új csapat tulajdonosa, Gene Haas szokatlanul részletes magyarázatot adott rá, hogy Grosjean autójáról tegnap miért esett le az első szárny. Azt mondja, valószínűleg a karbon sütése során engedett el az alumíniumtartó ragasztása, vélhetően akkor, amikor kivették az autóklávból, és lehűlt. „A pályán a leszorítóerő és a rázkódás miatt az alumíniumtartó egyszerűen kicsúszott az orrból, így a szárny leesett, és az autó alatt ripityára tört" – világított rá Haas. A csapat ezért szükségmegoldásként két, a pillérekre merőleges csavarral rögzítette a szárnyat, de kedd reggelre kaptak egy teljesen újat a Dallarától.
Majd megoldást kell találnunk rá, hogy az alumíniumot rendesen a karbonhoz rögzítsük"
– ismerte el Haas.
Haas egyébként elégedett volt a VF-16 teljesítményével. „Az autó nagyon kiegyensúlyozottan viselkedik" – árulta el. „Aerodinamikailag jó, a balansz megfelelő. Nem produkál rendellenes jelenségeket."
Esteban Gutiérrez ma egyelőre 44 kört tett meg vele, 4,1 másodperces hátránnyal az utolsó előtti helyen áll. Épp az imént tette meg az eddigi leghosszabb, 12 körös etapjukat.
Ricciardo, Rosberg, Bottas és Verstappen. A Mercedes már csak 30 körre van a tegnapi etalonjától. Itt az előbbi kerékcseréjük:
A szuperlágy Pirelliken 8 tizedre közelítette meg Vettel ultralágyas idejét, az első szektorban abszolút legjobb részidőt érve el. Ericsson is lefaragott az idejéből a Sauberrel. Közben Ricciardo és a Red Bull is elérte a 100 körös határt, Verstappen pedig közelít hozzá.
Szűk két órával a leintés előtt így állunk:
1. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:22.810 (84 kör)
2. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:23.525 (103 kör)
3. Pérez (Force India VJM09), 1:23.650 (68 kör)
4. Rosberg (Mercedes W07), 1:24.867 (135 kör)
5. Ericsson (Sauber C34), 1:25.237 (85 kör)
6. Bottas (Williams FW38), 1:25.872 (94 kör)
7. Wehrlein (Manor MRT05), 1:25.925 (46 kör)
8. Alonso (McLaren MP4-31), 1:26.082 (102 kör)
9. Palmer (Renault RS16), 1:26.189 (42 kör)
10. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:26.931 (44 kör)
11. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:27.211 (98 kör)
Verstappen egész konkrétan már 102-nél jár. Bottasnak és Vettelnek is jó esélye van rá, hogy elérje ma a lélektani határt, míg Rosbergnek szinte biztosan meglesz Hamilton tegnapi rekordja.
Gutiérrez 1:26.685-re javít a közepőes gumikon. Rosberg ugyanezeken érte el az idejét, és csak 1,8 másodperccel volt gyorsabb, bár ez még nem feltétlenül jelent bármit is. A Haas állítólag a Ferrari tesztmotorjait használja, a melbourne-i specifikáció kicsit más lesz. Ez nyilván a gyári csapatra is érvényes.
Mindketten a közepes gumikat használják, de a Mercedes - amely az utóbbi órában egy versenyszimuláció-félét teljesít - jóval gyorsabb, így a pályán fokozatosan zárkózik fel a Ferrarihoz. Persze az üzemanyagszinteket nem ismerjük.
Egyértelmű, hogy az idei autók egyelőre megbízhatóbbak, mint a tavalyiak a tesztelésnek ebben a fázisában: a Ferrari mellett már a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a McLaren és a Toro Rosso is tagja a 100-asok klubjának.
152-nél tartott, amikor behívták a bokszba. Már csak 5-öt kell megtennie a következő 80 percben, hogy túlszárnyalja Hamiltont.
Közben feltöltöttünk pár mai fotót, íme:
A lágy gumikon elért 1:25.873-as idejével feltornázza a 7. helyre a Haas autóját, megelőzve a Manort. Az előbb Alonso is javított az első szektorban az egyéni legjobbján, de a köridején nem. Rajtuk kívül most Ericsson és Bottas van a pályán. Vajon a Mercedes az utolsó órában megpróbálkozik egy időmérő szimulációval?
A Motorsport.com úgy tudja, a csapat ezen a héten csak az idej autójának egy "alapkivitelét" használja, amely arra szolgál, hogy a Ferrari motor beépítését és az új, karbonházas váltót kipróbálják - az utóbbival hétfőn akadtak is gondok. A Red Bull fiókcsapata állítólag már a jövő hétre megépíti az STR11 B-specifikációját: ez új szárnyakat, padlólemezt és oldaldobozokat kaphat, és lehetnek rajta a lap által "érdekesnek" minősített mechanikai megoldások is. Ez az oka annak is, hogy a Toro Rosso hivatalosan csak a második barcelonai teszten fogja leleplezni az autóját.
A tesztnap utolsó órájához érkeztünk, most Pérez és Wehrlein van a pályán. Íme a tabella:
1. Vettel (Ferrari SF16-H), 1:22.810 (102 kör)
2. Ricciardo (Red Bull RB12), 1:23.525 (112 kör)
3. Pérez (Force India VJM09), 1:23.650 (82 kör)
4. Rosberg (Mercedes W07), 1:24.867 (152 kör)
5. Ericsson (Sauber C34), 1:25.237 (96 kör)
6. Bottas (Williams FW38), 1:25.872 (121 kör)
7. Gutiérrez (Haas VF-16), 1:25.873 (68 kör)
8. Wehrlein (Manor MRT05), 1:25.925 (51 kör)
9. Alonso (McLaren MP4-31), 1:26.082 (117 kör)
10. Palmer (Renault RS16), 1:26.189 (42 kör)
11. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:26.755 (109 kör)
Mármint az első, 1991-es Jordan a Mercedes mostani festésével. Szép, nem?
Már 154 körnél tart, de úgy tűnik, a közepes gumik vannak a Mercedesén. Vettel a rajtprocedúrát gyakorolja a Ferrarival. Alonso 117 kört teljesített: ez óriási lépés a McLaren számára.
Még mindig 15 fok van, de a pálya már csak 25 fokos, míg kora délután volt sokkal kellemesebb, 34 is.
Az imént befejezte a 157. körét, ezzel már túlszárnyalta Hamiltont tegnapi, két és fél versenytávos futásteljesítményét. Megint Vettelt üldözi, már a Ferrari szélárnyékában van. Mindkét autón a közepes Pirellik vannak. Hopp, Rosberg már meg us előzte a Ferrarit..
Egy újabb érdekes adat: Alonso tavaly az egész előszezonban 117 kört tett meg, most egyetlen nap alatt már 119-nél tart. Igaz, tavaly a balesete miatt csak négy napot töltött az autóban a tesztek során, de a különbség így is mellbevágó.
Délelőtt a Stratégiai Munkacsoport, délután pedig az F1 Commission ülésezett. A Forma-1 2017-re tervezett reformcsomagja a tét, de Ecclestone a fordított rajtrács és a sprintfutamok ötletét is szeretné keresztülvinni. Nem tudni, az eredményt mikor hozzák nyilvánosságra, az ügy hátteréről azonban itt írtunk.
---- separator ----voting-content-type:453b7497-8fec-4f01-9599-605282cca9e7---- separator ----25 perccel a leintés előtt a Ferrari, a Mercedes, a Sauber és a Haas köröz. Rosberg már 171 kört teljesített. Durva! Ez még a mostani F1-es autókkal is igencsak fárasztó.
A lágy gumikon 1:25.524-re faragta le az idejét. Nem rossz, ezzel már a 6. helyen áll - és ami még biztatóbb, megtett 74 kört. Egy új csapattól tiszteletreméltó eredmény.
A McLaren tartalékja a helyszínről követi figyelemmel a csapat ténykedését. Az aszfalt közben tovább hűlt, már csak 19 fokos.
Jól elcsípett jelenet: erről írtunk nemrég.
Pérez, Bottas, Wehrlein és Verstappen még kitartóan köröz. Rosbergnek viszont 172 kör elég volt, mára kiszállt a Mercedesből.
Ma szokatlanul sok csapat érte el a bűvös határt: a Ferrari, a Mercedes, a Red Bull, a Force India, a Sauber, a Williams, a McLaren és a Toro Rosso. Nem rossz.
Mivel ennyire közel vagyunk a nap végéhez, erős a gyanú, hogy a szolásos trükkel szándékosan kifogyatták belőle a benzint. A 3-as kanyarnál állt meg.
Már csak 2 perc van hátra, vagyis aligha indítják újra a tesztet. A sorrend az elmúlt egy órában csak annyit változott, hogy Gutiérrez megelőzte Bottast.
Igen, ennyi volt. Köszönjük a figyelmet, de ne menjenek messzire! Hamarosan jelentkezünk a teljes eredménylistával, aztán a csapatok reakcióival. Addig a mai etapok számával búcsúzunk:
Vettel - 23
Ricciardo - 27
Pérez - 19
Rosberg - 17
Ericsson - 26
Gutiérrez - 13
Bottas - 14
Wehrlein - 13
Alonso - 24
Palmer - 6
Verstappen - 16