Hamilton villámgyors volt, Massa autót tört
2016. május 26. 10:10
Lewis Hamilton futotta meg a legjobb köridőt a Monacói Nagydíj első szabadedzésén, de csapattársa, Nico Rosberg is gyors volt az új ultralágy gumikon, csupán 1 tizedes lemaradással végzett a 2. helyen. Sebastian Vettel 4 tizedes hátránnyal követte a Mercedeseket, mögötte a két Red Bull végzett.
A Mercedesek az első percektől kezdve uralták a mezőnyt, a most debütáló ultralágy gumikon egymást váltogatták az élen. Hamilton végül 1:15.537-es körrel nyerte az edzést, ez csak fél másodperccel lassabb, mint a tavalyi pole pozíciós ideje. Az ultralágy gumik ráadásul meglehetősen tartósnak is bizonyultak, Hamilton az edzés első felében több mint tíz kört teljesített rajtuk egyhuzamban, és szinte végig javulni tudott.
A Ferrarik az edzés nagy részében nem a gyors köridőkre helyezték a hangsúlyt, ezért sokáig a Red Bullok álltak a 3-4. helyen, és Danyiil Kvjat is jó időket futott a Toro Rossóval. Vettel végül fél órával az edzés vége előtt tudott bemenni 1:16 alá, ami a Mercedesek ellen ugyan nem volt elég, de Daniel Ricciardót és Max Verstappent sikerült megelőznie. A Force India versenyzői elégedettek lehetnek, Nico Hülkenberg és Sergio Pérez is befért a legjobb tíz közé, és Kimi Räikkönent is sikerült megelőzniük. A hétvégét nagy reményekkel váró McLaren egyelőre nem villogott, a 13. és 15. helyen végeztek.
Az edzést számos incidens zavarta meg, gyakran érvénybe lépett a virtuális Safety Car-szabály. Alig fél óra után Felipe Massa törte össze a Williamst a St. Dévote kanyarban, ahol később többen is kicsúsztak a bukótérbe. A másik Williamsszel Valtteri Bottas az alagútban csúszott meg látványosan, de sikerült elkerülnie az ütközést. Jolyon Palmer viszont találkozott a korláttal, Esteban Gutiérrez autója pedig leállt motorhiba miatt. A legfurcsább incidens az edzés végén történt, és a piros zászlót is meglengették miatta: Rosberg ráhajtott egy csatornafedélre, ezért defektet kapott, majd a fedő Jenson Button autóját is eltalálta. A McLarennek megsérült az első szárnya, és a brit sem úszta meg a defektet. Az edzést leállították, és a hátralévő néhány percre már nem is indították újra.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük kedves olvasóinkat, perceken belül kezdődik a Monacói Nagydíj első szabadedzése. Monacóban egyelőre szép idő van, süt a nap, a levegő 22 fokos.
Mindenki a pályára hajt az első percekben az ellenőrző körökre. Néhányan rögtön az ultralágy gumikat készítik elő, a lila jelzésű abroncsokat most használhatják először versenyhétvégén.
Ő is az ultralágy gumikat használja, 1:23.758 az első köridő. Most csak a két Mercedes van a pályán, Hamilton most kezdte meg az első mért körét.
Percek óta csak a két Mercedes van a pályán, ők váltogatják egymást az élen. Hamilton is az ultralágy gumikon köröz, 1:18.302 az ideje.
Hamiltonék eddig élvezhették, hogy csak az övék a pálya, valószínűleg egyre több autó hajt majd ki a garázsból. A címvédő közben elindult egy újabb gyors körre, esélyes, hogy tovább javít.
Majdnem egy másodpercet faragott le a korábbi idejéből, most 1:17.381-es idővel áll az élen, 1,2 másodperccel előzi meg Rosberget. Kvjat lassan kezdett, egyelőre több mint 6 másodperccel elmarad a legjobb időtől.
Már a 9. körét futja zsinórban, ez is mutatja, hogy az ultralágy gumik nem csak egy-két gyors kör teljesítésére alkalmasak. Most ráadásul megint javítani tudott, már 1:16.588-as körre volt képes.
Az utóbbi percekben a mezőny nagy része a pályára hajtott, és már 16 pilótának van mért köre. A Mercedesek állnak az élen, őket Massa, Kvjat és Sainz követi. A brazil lemaradása 2,4 másodperc Hamilton mögött.
Sejthető volt, hogy nem ússzuk meg az edzést baleset nélkül. Massa a St. Dévote kanyarnál találta el a falat a balhátsó kerekével, a virtuális Safety Car-szabály lép érvénybe, amíg elviszik onnan az autóját.
Ismét megcsodáltuk, Monacóban milyen hatékonyan működik az autómentés. Újra lengetik a zöld zászlókat, a versenyzők többsége a pályán van.
Ricciardo csupán 176 ezreddel marad el a Mercedes idejétől. A sorrend fél óra után: Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Hülkenberg, Kvjat, Pérez, Alonso, Vettel, Rosberg, Sainz.
Az alagútból kifelé csúszott meg az autója, de sikerült elkerülnie a korlátot, megúszta azzal, hogy átvágta a sikánt. Bottas közben a mezőny hátsó feléből feljött a 4. helyre.
A bokszba visszatérve bemutatott valakinek, de egyelőre nem tudjuk, kire haragszik. Monacóban nagyon gyakori, hogy feltartás miatt szidják egymást a versenyzők, meglehetősen szűk és rövid ez a pálya 22 autónak.
1:16.097-es kört futott, így már majdnem 7 tizedes előnnyel vezet Ricciardo előtt.
A Mercedes megint kihasználja, hogy alig van autó a pályán, elkezdtek gyors köröket futni. Rosberg 1:15.835-ös idővel állt az élre.
Nem sokáig hagyta, hogy a csapattársa neve álljon a tabella élén, 1:15.537-es idővel megfutotta az eddigi leggyorsabb kört. 3 tizeddel vezet Rosberg előtt.
A St. Dévote-ot nem tudta bevenni, de Massával ellentétben nem törte össze az autóját az első kanyarban, csak kifutott a bukótérbe. Rosberg közben javított, már csak 1 tized a hátránya.
Verstappent előzte meg, Ricciardo mögött 3 tized a hátránya. A Ferrarik egyelőre nem villognak, Vettel 2 másodperces hátránnyal a 6., Räikkönen pedig csak a 12. helyen áll.
Visszaelőzte Kvjatot, és a csapattársánál is gyorsabb volt. Hamilton mögött azonban így is 1,8 másodperc a hátrána.
Sikerült megelőznie a Red Bullokat, de a Mercedesekhez nem tud közel kerülni, több mint 8 tizedes hátránnyal követi őket. Räikkönen a 10. helyre jött fel.
A motorra panaszkodott, miután a Portier előtt le kellett parkolnia a Haast. Újra a virtuális Safety Car-szabály lépett érvénybe, de a mexikói autóját is gyorsan eltávolították a pályáról.
25 perc van hátra az első edzésből, az állás: Hamilton, Rosberg, Vettel, Ricciardo, Verstappen, Hülkenberg, Pérez, Kvjat, Räikkönen, Sainz.
A Tabacnál vesztette el az uralmát a Renault felett, és nem tudta elkerülni a koccanást. Pár kanyart még teljesített, mielőtt kénytelen volt leállítani az autóját. Megint szükség van a virtuális Safety Carra.
A mezőny második felében lévő versenyzők tudnak gyorsulni, Sainz, Bottas és a két Sauber is megfutotta az eddigi legjobb körét.
A 6. helyre jött fel a Toro Rossóval, 1:16.4-es idővel. Nasr közben kifutott a bukótérbe a St. Dévote-nál, de gyorsan tovább tudott hajtani.
Button a sikánt vágta át, Bottas pedig az alagútban csúszott meg, de mindketten megúszták nagyobb baj nélkül. Kvjat pedig a St. Dévote bukóterét látogatta meg.
Óvatosan hajt vissza a boksz felé, közben virtuális Safety Car van az 1-es kanyarnál lévő törmelékek miatt. Lehet, hogy Rosberg ment neki valaminek?
Button is defektet kapott, ráadásul az első szárnya is megsérült, miután eltalálta valami a McLarent. A visszajátszásokból nem látszott tisztán, mi volt az, de a helyszínen azt találgatják, hogy egy csatornafedél lehetett. Az edzést néhány perccel korábban leállították piros zászlóval, és nem is fogják újraindítani.
A furcsán véget ért gyakorlás leggyorsabb versenyzői: Hamilton, Rosberg, Vettel, Ricciardo, Verstappen, Kvjat, Hülkenberg, Pérez, Räikkönen, Sainz.
Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk a részletes eredménylistával és az összefoglalóval, 14 órától pedig a második szabadedzésről tudósítunk.