A Mercedesek ütköztek, Verstappen nyerte a Spanyol Nagydíjat
2016. május 15. 13:30
A Red Bullhoz csak a legutóbbi verseny után előléptetett, mindössze 18 éves Max Verstappen a Forma-1 történetének legfiatalabb futamgyőztese lett, amikor a Mercedesek ütközését és a két kiállásos stratégia előnyét kihasználva megnyerte a Spanyol Nagydíjat, maga mögött tartva Kimi Räikkönent, aki éppen kétszer annyi idős, mint ő. Habár előzőleg a csapattársaik voltak előrébb, Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo háromszor cseréltek kereket, így végül csak a 3-4. helyen értek célba a négy éllovas között páratlanul kiélezett stratégiai és kerék-kerék elleni harcot hozó barcelonai versenyen.
Egy ütközés jóvoltából végre kiderült, hogy a Forma-1 milyen izgalmas lehetne a Mercedes dominanciája nélkül.
Habár a pole-ból induló Lewis Hamilton nem rajtolt rosszul, Nico Rosberg a nyomában maradt, és a hosszú célegyenesben szélárnyékból ügyesen az első kanyar külső ívére helyezkedve simán megelőzte a csapattársát. Hamilton nem hagyta annyiban, és a 3-as kanyar belső ívén visszatámadott, de a keményen védekező Rosberg a fűre szorította, ahol az autója megcsúszott, és keresztbe állva lendületből kiütötte a másik Mercedest is.
A két csapattárs egymáshoz sem szólva, a sisakját is magán hagyva tért vissza a paddockba, ahol hamarosan az egész istálló válságértekezletet tartott. Niki Lauda, a Mercedes ügyvezetői jogkör nélküli elnöke Hamiltont tartotta hibásnak.
Túl agresszív volt. Nicónak miért kellett volna lehúzódnia előle?
Ő állt az élen. Lewis rosszul mérte fel a helyzetet" – mondta. A csapat főnöke, Toto Wolff diplomatikusabban fogalmazott. „Mindkét versenyzővel beszéltünk. Nem volt egyértelmű a szituáció, és nagyon nehéz a csapat számára, hogy az elmúlt hetek kemény munkája után eldobtunk 43 pontot" – mutatott rá. „Meglátjuk, mire jutnak a felügyelők, de szerintem egyikük sem volt kizárólagosan hibás."
A Sky Sports szakértőjeként dolgozó Anthony Davidson kiszúrta, hogy
Rosberg más motorprogrammal rajtolt, mint Hamilton (vagy mint Szocsiban ő maga),
és a 3-as kanyarnál azért lassult be kissé, mert a kormányon babrálva menet közben egy másik üzemmódba kapcsolt. A párosnak a futam után el kellett látogatnia az esetet kivizsgáló sportfelügyelőkhöz, akik végül versenybalesetnek minősítették az esetet.
Rosberg elismerte, hogy kisebb teljesítményt adó programon volt, de azt állította, ez nem vonta el a figyelmét „Észleltem a helyzetet" – jelentette ki.
Láttam, hogy Lewis közeledik, ezért olyan hamar lezártam a belső ívet, ahogy csak tudtam, ő ennek ellenére beszúrt a résbe.
A felügyelők szerint versenybaleset volt, ezt én is elfogadom. De le vagyok taglózva, a győzelem a kezünkben, a kezemben volt."
Hamilton úgy érezte, az autója első szárnya már Rosbergé mellett volt, nyíltan azonban nem hibáztatta a csapattársát. „A verseny előtt motorüzemmódot kell választani. Csak az egyik ad maximális teljesítményt, és ő nem arra kapcsolt. Ezért a motorja azon a ponton leszabályozott, amivel vesztett 180 lóerőt" – árulta el. „Emiatt értem utol. Akkor nem az ideális íven haladt, hanem attól kissé jobbra, úgyhogy a bal oldalán sokkal kisebb hely volt, mint a jobbon. Ezért választottam az utóbbit.
17 km/ó-s sebességkülönbségnél minden versenyző beszúrna a résbe."
A Mercedes dupla kiesése révén Räikkönen megelőzte Hamiltont az összetettben, átvéve tőle a 2. helyet, és 13 pontra növelve az előnyét a csapattársával, Vettellel szemben, akinek öt forduló után ugyanannyi pontja van, mint Ricciardónak.
Az ütközés miatt pályára kellett küldeni a Safety Cart, és amikor a 3. kör végén a versenyirányítás újra elengedte a mezőnyt, a Red Bull és a Ferrari egymásnak feszülhetett. Az élen azonban Ricciardo és Verstappen állt, és szerencséjükre hátvédnek ott volt mögöttük a családtagnak számító Carlos Sainz. Mire őt Vettelnek – aki jól startolt, csak aztán megcsúszott, és hátrébb esett – a 7. körben sikerült megelőznie, Ricciardo már 6 másodperccel vezetett előtte. Räikkönen még 3 körrel később gyűrte le a Toro Rossót, úgyhogy ő a saját csapattársától is további 4 másodperccel lemaradt.
Ricciardo nem tudta lerázni Verstappent, és már korán, a 11. körben beállt a bokszba,
hogy lecserélje az első szett lágy gumiját. A fiatal holland, illetve az éllovasokhoz egyre közeledő Räikkönen 1 körrel később követte a példáját, míg Vettel további 4 körig várt a kiállásával. Ricciardo másodszor, még mindig az élről, a 28. körben cserélt kereket, de megint a lágy Pirellikre váltott, ami garantálta, hogy harmadszor is be kell majd mennie a bokszba. A Ferrari Vettellel lemásolta az ausztrál stratégiáját, Räikkönent viszont kint hagyta a pályán, akárcsak a Red Bull Verstappent.
Ez hozta el a döntő fordulatot a párosok között,
a bokszba másodszor csak a 34-35. körben beálló Verstappen és Räikkönen ugyanis kibírta a célig újabb kerékcsere nélkül.
Ricciardo nem értette, hogy miért nem ő kapta az előnyösebb stratégiát, amikor pedig ő állt az élen. „A Mercedesek ütközése miatt a kezünkben volt a győzelem, de aztán három kiállásra váltottunk. Ráadásul túl későn, mert addigra Seb átugrott minket" – magyarázta. „Három autót kellett volna megelőznünk a pályán, holott tudtuk, hogy nem vagyunk elég gyorsak az egyenesben. Szerintem ennek nem volt értelme."
Vettel egy rövid, alig 8 körös etap végén sort kerített harmadik kiállására, és ezzel megelőzte Ricciardót, akit a Red Bull csak 6 körrel később, a 43. körben hívott be utoljára a bokszba. Így visszaesett az 1. helyről a 4.-re, s bár a frissebb gumikon utolérte, majd keményen támadta Vettelt, egy hihetetlenül rövid féktávot követően majdnem össze is ütközve vele, 2 körrel a leintés előtt defektet kapott. Szerencséjére olyan nagy volt az előnye az 5. helyezett Valtteri Bottashoz képest, hogy egy negyedik kerékcsere után is meg tudta tartani a pozícióját.
Vettel, aki a harmadik kiállásáig magabiztosan Räikkönen előtt haladt, úgy érezte, a Ferrari a vereség ellenére szépen magára talált az időmérős szenvedés után. „Ez azonban Max napja volt" – ismerte el. „A közepes gumikon küszködtünk ma, egész délután az volt számunkra a rosszabb keverék. Az igazat megvallva szerintem
a lágyakon úgy fél másodperccel gyorsabbak voltunk a Red Bullnál,
a közepeseken viszont azonos volt a tempónk. Megpróbálkoztunk a három kerékcserével, nem jött be."
A kérdésre, hogy két kiállással nyerhetett-e volna, Vettel egyértelmű igennel válaszolt.
Miután Ricciardo és Vettel bement előlük a bokszba, Verstappen és Räikkönen állt az élre – a kérdés csak az volt, hogy kibírják-e a gumijaik a fennmaradó 31-32 kört. A finn versenyző hamar, már a 43. körben DRS-távolságra ért a fiatal hollandhoz képest, akinek azonban nem remegett meg a keze, és végig maga mögött tartotta az ellenfelét, kihasználva, hogy a pálya utolsó szektorának lassú kanyarjaiban a Red Bull jobban tapadt a Ferrarinál.
A tempónk megvolt a győzelemhez,
de eleve rosszul rajtoltam, a kerekeim kipörögtek, amikor felengedtem a kuplungot" – emlékezett Räikkönen, aki az idén már harmadszor állhatott fel a dobogóra. „Maxet könnyedén utolértem, megelőzni viszont nem tudtam. Soha nem sikerült eléggé felzárkóznom hozzá az utolsó kanyarban, ahol nagyon jól tapadt az autója. Én a szélárnyékában össze-vissza csúszkáltam, ezt jobban megszenvedték a gumijaim."
Miután szombaton megkaparintotta a 4. rajtkockát, Verstappen azt mondta, nem álmodozik a dobogóról, ma mégis történelmet írt. Nem tagadta, hogy odafent ízlett neki a pezsgő. „Hihetetlen érzés, egyáltalán nem számítottam rá, nem találok szavakat. A dobogón igazán jó társaságban voltam" – lelkendezett. „Az első két etapban kicsit beragadtam Daniel mögé, nem tudtam előzni, de mivel a gumikkal jól bántam, eszemben sem volt háromszor kereket cserélni. Egyébként is két kiállást terveztünk."
Verstappen hozzátette, hogy csak 5 körrel a leintés előtt élte bele magát a győzelembe,
amikor úgy érezte, Räikkönen kezd lelassulni mögötte. „Az igazán félelmetes az, hogy már az apja ellen is versenyeztem!" – viccelődött a mezőny legidősebb tagjának számító finn.
A Red Bull örömét az tette teljessé, hogy Carlos Sainz a 6. helyen ért célba, megismételve Verstappen bahreini eredményét, a verseny leggyorsabb körét pedig a Toro Rossóhoz száműzött Danyiil Kvjat futotta meg. Az utoljára későn kereket cserélő orosz a friss gumikkal hosszú körökön át közvetlen közelről üldözte az egymással csatázó Vettelt és Ricciardót a verseny végén, sőt gyorsabbnak is tűnt náluk, csak nem akart belezavarni a párharcukba.
Sainz azt állította, nem irigy Verstappen sikerére. „Gratulálok Maxnek, nagyszerű hír a győzelme a Red Bull-család számára. Remélhetőleg hamarosan én is megmutathatom, mire vagyok képes" – mondta. „Az edzésektől kezdve jó volt a tempónk, és ez a versenyen is így maradt. Csak idő kérdése volt, hogy összerakjunk egy hibátlan hétvégét végre."
A Williams hozta a kötelezőt a Red Bullok és a Ferrarik mögött, bár a csapat számára lehangoló lehetett, hogy Ricciardo még négy kerékcserével is Bottas előtt tudott végezni.
„Ezt elfogadjuk. Ma nem volt elég többre a tempónk, szerintem kihoztunk belőle mindent, amit lehetett" – vélte a finn. „Az autónk nem volt igazán gyors, de ettől eltekintve szép munkát végeztünk. A Mercedesek ütközésével kicsit szerencsénk volt, nyertünk vele két helyet. Utána csendes versenyem volt, alig történt valami."
A másik Williamst vezető Felipe Massa nem unatkozott ennyire: az elrontott időmérő miatt a 18. kockából kellett indulnia, ahonnan felkapaszkodott a 8. helyre, és ő volt az utolsó, akit nem köröztek le.
Mögötte Jenson Button ért célba az egyetlen talpon maradt McLarennel,
Fernando Alonso ugyanis hajtáshiba miatt a 46. körben kiesett a hazai versenyéről.
„A két Mercedes incidenséből normális esetben profitálhattunk volna, ez végül nem sikerült" – kesergett. „Néhány szenzor már a kiállásunk előtt pár körrel megadta magát, ezt a problémát egy ideig még menedzselni tudtuk."
Button, aki végig a csapattársa előtt haladt, ugyanakkor elismerte, hogy a McLaren a tapadás általános hiányával küszködött. „Fernando az etapok elején próbált spórolni, hogy a végén jobban nyomhassa. Én másképp taktikáztam, de sehogy nem volt jó" – árulta el.
A verseny egyik legbizarrabb jelenete az volt, amikor a 21. körben
Nico Hülkenberg a beavatkozó bírótól elvett poroltóval saját kezűleg próbálta megfékezni a Force Indiájából előcsapó lángokat.
A tűzeset miatt neki nem sikerült pontot szereznie, Sergio Pérez viszont a 7. helyen ért célba, aminek köszönhetően a Force India megelőzte a McLarent a konstruktőri összetettben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat! Szép az idő Barcelonában, a Spanyol Nagydíj helyszínén, még fél óra választ el minket a rajttól.
Bizonyára izgult, hogy az időmérőn megint beüt-e a ménkű, de végre nem állította félre idő előtt a technika, és le tudta győzni Rosberget. Meglepetésre azonban nem a Ferrarik, hanem a Red Bullok rajtolhatnak a Mercedesek mögül.
Nyamm, jól néz ki! Persze a hazai pályán versenyző spanyol csak mértékkel élvezheti majd a finomságot, nehogy sok plusz deka felszaladjon rá.
A csapatnak kifejezetten rosszkor jött az időmérős baki, mert az ambiciózus Sergio Marchionne nagyon várja, hogy végre felvegyék a harcot a Mercedesszel. Az elnök ugyanakkor egész békés hangnemben értékelte a szombati napot, amikor a Ferrarin a jelek szerint kifogtak a néhány óra alatt megváltozó körülmények.
"Volt egy érdekes beszélgetésem Toto (Wolffal): a Mercedes hasonló problémát tapasztalt tavaly Szingapúrban. A gumik csak egy bizonyos hőmérsékleti tartományban működnek jól, mi pedig nem készültünk fel arra, hogy felmelegedett a pálya. Ez váratlanul ért bennünket" - nyilatkozta Marchionne. "Úgy vélem, a csapat mostani a formája a legjobb, amit hosszú ideje láttam. Szorgalmasan kell dolgozniuk, hogy kijavítsák a hibákat."
Maurizio Arrivabene csapatfőnökről azt mondta, töretlen a bizalma benne.
Úgy tűnik, az év eleji problémákon átlendültek, de Kínában Ricciardo le tudta rajtolni Rosberget, úgyhogy a németnek és Hamiltonnak nem árt vigyáznia. Főleg azért, mert Barcelonában nagyon hosszú az út az első kanyarig. A versenyzők most foglalják el helyüket a rajtrácson.
A brazil csak a 18. helyről rajtolhat, mert a Q1-ben a Williams elszámolta magát, és az első, nem túl jó köre után nem maradt ideje még egy próbálkozásra egy friss szett gumin. A csapat kivizsgálja a történteket, de úgy vélték, nem hibáztak nagyot, mert a Q1-ből egy szett gumival is illett volna továbbjutni. Massának nehéz napja lesz, mert Barcelonában kemény dió előzni.
Pénteken még szenvedett a beállításokkal, de szombaton rátalált a helyes útra, részben csapattársa adatainak köszönhetően. Égető szüksége van győzelemre váltani a pole pozíciót, hogy megkezdje a felzárkózást Rosberghez a pontversenyben. A mai nap után még biztos a német fogja vezetni a tabellát.
A Pirelli szerint a háromkiállásos stratégia ugyan gyorsabb, de akkor nagyobb a forgalom kockázata. A gumigyártó szerint két kiállás esetén a 20. és 40. körök az optimálisak a váltásra, három esetén a 16., 33. és 49. Mindkét forgatókönyvnél csak az utolsó etapra célszerű feltenni a közepes gumikat, a többire a lágyat érdemes választani.
A Sauber brazil pilótája a 20. helyről várja a bő tíz 10 perc múlva esedékes rajtot.
A levegő 21, az aszfalt 39 fokos. Az előző kilenc spanyol versenyen kilenc különböző győztes volt, de valószínű, hogy ma megszakad a rotáció, hiszen Hamilton Rosberg is nyert itt az elmúlt években.
Dietrich Mateschitz először jelent meg F1-es nagydíjon a tavalyi osztrák futam óta. 4 perc múlva rajt!
Az utolsó pozícióból induló Haryanto kivételével mindenki a lágy gumikon kezdi meg a versenyt.
Mindenki gond nélkül eljött, a mezőny most jár a pálya felénél. Az élről tehát Hamilton indul, aztán jön Rosberg, Ricciardo, Verstappen, Räikkönen, Vettel.
Meg tudta előzni a hosszú célegyenesben, a 3. helyen Ricciardo fordult el. Úgy tűnik, sima az első kanyar.
Aztamindenit! A 3-as kanyarból kijövet Hamilton megpróbált bebújni Rosberg mellé, aki kifelé szorította, és a füvön megcsúszó brit megpördült, kiütve csapattársát is. Safety Car a pályán.
Mögötte Verstappen jön, aztán Sainz, Vettel, Räikkönen, Bottas, Pérez, Button, Alonso, Grosjean. Sainz tehát bevágott a Ferrarik elé.
Ricciardo utolérte a biztonsági autót, de úgy tűnik, a kör végén újra szabad lesz a verseny. Lesz mit megbeszélni a Mercedesnél, a konszern elnöke, Dieter Zetsche hitetlenkedve néz maga elé. Rosberget már elvitték robogón, Hamilton kicsit később fog visszatérni a garázsba.
A sportfelügyelők a verseny után foglalkoznak az üggyel, de a Mercedesnél már bizonyára javában értekeznek róla...a verseny folytatódik közben.
A Red Bullok az élen, a 2. Verstappentől 2 másodperc választja el Sainzot. A Toro Rossóban a tavalyi Ferrari motor dobog, de Vettelnek így sem lesz könnyű fogást találni a spanyolon.
"Teljesen felesleges volt" - mondta a versenyzők ütközéséről. "Elfogadhatatlan, hogy két kanyar után ez történt." Hamiltont jobban hibáztatja érte, mint Rosberget, szerinte a brit túl agresszív volt, és elszámolta magát.
Így a Red Bullok után eredhet. A célegyenes végén hajtotta végre a manővert, és most Räikkönen a sor.
A Safety Car mögött megelőzte Hülkenberget és Magnussent, ezért vissza kell adnia nekik a pozíciót. Az orosz feldúltan vette tudomásul az üzenetet.
A finn a célegyenes végén a külső íven próbált elmenni Sainz mellett, de a spanyol kiszorította a bukótérbe, a Ferrari a fekvőrendőrökön átbuckázva tért vissza a pályára.
A célegyenes végén ezúttal belülről próbálkozott, sikerrel, most már ő a 4. Grosjean Palmerrel vív nagy csatát.
Az előbb Massa váltott a közepes keverékre, most Button, Hülkenberg, Kvjat is követte a példát. És a többi csapatnál is készülődnek...
Ő is a közepes keveréket kapta meg. 1 körön át így Verstappen állt az élen, de a következő körben neki is jelenése lesz a Red Bull szervizcsapatánál. Räikkönen, Bottas és Sainz szintén átesett az első kerékcserén, most ebben a sorrendben haladnak egymás mögött.
Most Vettel vezet, a 2. pedig Grosjean, aki még szintén nem járt a bokszban, így feltartotta egy ideig Ricciardót. Az ausztrál most előzte meg a célegyenesben, a hátránya 16 másodperc Vettel mögött.
A használt gumikon nem sok ellenállást mutatnak, Verstappen Grosjeant, Räikkönen Gutiérrezt hagyta faképnél könnyedén. Lehet, hogy megint eltérő taktikát választottak a mezőny nagy részéhez képest.
3-4 körrel később jött a Red Bulloknál, ez később még jól jöhet neki. A 3. helyen folytatja, Ricciardótól 4, Verstappentől 2 másodperc a hátránya. A németet 4 másodperccel követi Räikkönen.
A kamera mutatta, hogy az elmúlt percekben külön-külön szép sorban Rosberg, Hamilton és Lauda is felgyalogolt a helyi központba. Hát, biztos fagyos a hangulat...
Több tizedet tudott hozni rajtuk, nemsokára támadhatja őket. A 4. Räikkönen, az 5. Bottas, a 6. Sainz, a 7. Pérez, a 8. Button, a 9. Alonso, a 10. Massa. Sainz tehát bukott, Massa ellenben sokat nyert a kerékcserék első fordulójában.
Nagyon megközelítette Verstappent, és Ricciardo sem lehet nyugodt. A Ferrarinak jó esélye van, hogy feledtessék a szombati bakit.
A 9. helyen haladó spanyolt Massa és Grosjean támadja, főleg a francia lehet veszélyes, mivel frissebbek a gumijai.
Ő az első kieső a Mercedesek csattanása óta, a Force Indiából kis füst tört fel. Hülkenberg leparkolt az utasításnak megfelelően a bukótérben, egy beavatkozó bíró pedig eloltotta a kocsit.
Az első hármas összegyűlt, nagy csata alakulhat ki. Räikkönen több mint 5 másodperccel követi őket.
Szóval, egyben van az élboly, de mivel a gyors kanyarok megnehezítik az előzést, valószínűleg a bokszban fog eldőlni a küzdelem.
Ricciardo, Verstappen, Vettel, Räikkönen, Bottas, Sainz, Pérez, Button, Alonso, Grosjean. Massa megejtette második kerékcseréjét.
A lágy gumikat kapta meg a következő etapra, újra Verstappen az élen. Ricciardo a 4. helyre tért vissza.
Ő is a lágy keveréken folytatja, Ricciardo mögött. Vettelnek mázlija volt, hogy pont vissza tudott jönni Bottas elé, így nem teszi tönkre a vadászatát a forgalom.
Mármint Vettel előtt, hiszen az első két helyet továbbra is Verstappen és Räikkönen foglalja el. Verstappen a legfiatalabb, aki valaha F1-es nagydíjon élen állt, és amúgy a dobogón is a legfiatalabb lehet, ha eljut oda.
2 másodpercre van az éllovas hollandtól, mögötte 9 másodperccel érkezik Ricciardo. A pontszerző helyeken nincs szoros küzdelem, a 8-9. McLarenek között van még 2 másodpercnél kisebb differencia.
Az 5-ös számú hajtűnél beesett Grosjean mellé, és átvette tőle a 11. helyet. A két Haas talán össze is ért.
Lehet, hogy a Red Bull vele már megpróbál végigmenni kerékcsere nélkül. Egy kör múlva Räikkönen szintén a közepes keverékű Pirelliket kapja meg.
Ez érdekes: a közepes gumikat kapja meg. Úgy tűnik, megpróbál tiszta pályán előnyt szerezni, de furcsa, hogy csak 8 körös etapot nyomott le lágy gumikkal.
A 7/8-as kombinációban lesodródott a kavicságyba, de tovább tudott menni. A Renault-k egyébként a kemény gumikon köröznek, Magnussen 14., Palmer 15.
Ricciardo vezet Verstappen és Räikkönen előtt, utánuk jön a német. Bottas, Massa, Sainz, Pérez, Gutiérrez és Kvjat a további sorrend e pillanatban, de nincs mindenki szinkronban a stratégiával.
Ezzel megint kicsúszott a pontszerző helyekről átmenetileg, de Alonsót például megelőzte.
Nem futott jó köröket mostanában, így a frissebb abroncsokon haladó Vettel megelőzte - most viszont a Red Bull élhet ugyanezzel az előnnyel. Verstappen és Räikkönen ismét az első két helyen, kettejüket alig 1 másodperc választja el.
A célegyenes végén ütközött majdnem a két pilóta, már csak ez hiányzott volna a Mercedes tragédiája után. Ericsson és Nasr persze nem veszített volna jó sok pontot emiatt.
Ugyanott, ahol tavaly a rejtélyes balesetet elszenvedte, a 3-as kanyar kijáratának belső oldalán. Kár érte, a McLarennek ma is esélye volt a kettős pontszerzésre.
De nagyon nehéz lesz előznie. Vettel lemaradása 7 másodperc a csapattárstól, Ricciardo pedig 3-ra van tőle.
Nem hisszük, hogy gondolták volna, hogy 17 körrel a cél előtt Verstappen áll majd az élen a Spanyol Nagydíjon, pedig ez a helyzet. És még nem remegett meg a keze.
Dupla Red Bull-Ferrari csata van, hátrébb egyelőre a piros autó áll jobb pozícióban - de Ricciardo csak 2 másodpercre van Vetteltől. Az ausztrál gumijai a legfrissebbek az első négyesben.
Az 5. helytől így néz ki: Bottas, Sainz, Pérez, Gutiérrez, Massa, Button. Gutiérrez szép eredmény elé néz, ha nem áll ki többször a bokszba.
Minden eddiginél jobban ráesett Verstappenre a célegyenes végén, ám még ez sem elég a támadási kísérlethez.
Csak jelezzük, így 12 körrel a leintés előtt. Hihetetlen, amit Verstappen művel 18 évesen.
A német konkrétan alig közeledett Räikkönenhez, ellenben megkapta a nyakába Ricciardót. Az ausztrálnak sem lesz egyszerű feladata.
Nemrég kapott friss lágy gumikat, a leggyorsabb kört is megfutotta az előbb, és arra készül, hogy visszavegye a körét Ricciardótól és Vetteltől. Räikkönen most ismét nagyon közel került Verstappenhez a célegyenes végén, de megint nem bújt ki a szélárnyékból.
A rendező nyilván az élbollyal van elfoglalva, de beszámolunk róla, hogy Massa megelőzte a Haast, átvéve a 8. pozíciót.
A célegyenes végén váratlanul beesett a belső ívre a Ferrari mellé, centik választották el a két autót. Ricciardo azonban kicsit túlcsúszott a kanyaron, így Vettel épphogy, de megmentette a 3. helyet.
Rádión tajtékzott Ricciardo manővere miatt, szerinte nagyon veszélyes volt, és csak saját figyelmén múlt, hogy nem ütköztek össze.
Ismét próbálkozott a célegyenes végén, de ezúttal nem ért Vettel mellé, és füstölős fékezését követően picit leszakadt tőle. Verstappen továbbra is tartja Räikkönent, ez amúgy a mezőny legfiatalabb és legidősebb tagja közti csata.
Konkrétan ez, meg még 4. Verstappen, Räikkönen, Vettel, Ricciardo, Bottas, Sainz, Pérez, Massa, Gutiérrez, Button áll pontszerző helyen.
A sikánnál megingott, de szerencséjére az egyik lekörözött Haas jóvoltából nyithatta a DRS-t, amely utána ráadásul feltartotta Ricciardót.
Pár körrel ezelőtt még 8. volt, de Button és Kvjat is megelőzte rövid idő alatt. Kvjat egyébként kitartóan testközelből figyeli a Vettel-Ricciardo csatát maga előtt.
Még másfél kör van hátra, a Forma-1 egyik legnagyobb csodáját láthatjuk, ha minden így marad az élen. Räikkönen nem tudja támadni Verstappent.
A balhátsó gumija robbant szét, biztos nem lesz dobogós. Viszont akkora előnye volt, hogy a 4. helyre jött vissza a kései kerékcsere után.
Nincsenek jelzők a teljesítményére, még ha a Mercedesek ütközése is kellett azért hozzá. Most már a holland tini az F1 legfiatalabb futamgyőztese.
Räikkönen 2., Vettel 3. lett, de a választott stratégia miatt biztos kell még magyarázkodniuk. Ricciardo, Bottas, Sainz, Pérez, Massa, Button, Kvjat a befutó mögöttük.
Kapott valakitől egy spanyol lobogót, ezt lobogtatva teljesíti a levezető kört. Ő is szép teljesítményt nyújtott ma.