Hamilton besétált Rosberg mögé, Vettelt kilökték
2016. május 01. 13:33
Az első három versenyhez képes kevésbé volt csavaros az Orosz Nagydíj, de a korábbiakhoz hasonlóan ezt is Nico Rosberg nyerte meg, Lewis Hamilton pedig minimalizálta a veszteségét a 10. helyről indulva, és különösebb megerőltetés nélkül 2.-ként futott be. Az izgalmak az első körökbe sűrűsödtek: a rajt után elszeparáltan két baleset is történt, amelyben hárman kiestek, s több másik autó megsérült. Emiatt 3 körön át a Safety Car vezette a mezőnyt.
A fő áldozat Sebastian Vettel volt, akit Danyiil Kvjat az első féktávon és a 3-as kanyar közepén is felöklelt, s a gumifalban kötött ki. „Őszintén, mi a **** történik?” - káromkodott feldúltan a rádióba, miután Sanghaj után ismét tönkretette a versenyét az orosz pilóta.
A nézők többet látták az egészből, mint én."
"A 2-es kanyarban meglöktek, de ott még szerencsém volt, hogy nem pördültem meg, a következő nagy ütéstől viszont már igen, és nem tudtam elkerülni a falat" - nyilatkozta a Sky Sportsnak. Kvjat 10 másodperces stop&go büntetést kapott a manőverért.
"Nem hittem, hogy ennyire belassul mindenki előttem" - magyarázta. "Beletapostam a fékbe, de a blokkoló hátsó kerekek miatt nem sok hatása volt, ezért történt az első ütközés. A második pedig azért, mert nem láttam, mi zajlik (Vettel) előtt, ő pedig hirtelen lelassított, amire sajnos már nem tudtam reagálni."
Hátrébb Esteban Gutiérrez rongyolt bele Nico Hülkenbergbe a féktávon, és a mezőny végi kalamajkában további autók koccantak. Hülkenberg, valamint Rio Haryanto nem tudta folytatni a versenyt; míg a két Red Bullnak, Sergio Péreznek, Marcus Ericsonnak és Gutiérreznek a depó felé kellett venni az irány kisebb-nagyobb szervizre. Utóbbit később áthajtásos büntetéssel sújtották a láncreakció előidézése miatt.
Vettel később maga vezetett vissza a garázsokhoz az érte küldött robogón, és
a Red Bull bokszutcai irányítóközpontjánál váltott néhány szót Christian Hornerrel is.
"Frusztrált volt, én pedig csak elnézést tudtam kérni tőle" - ismerte el a csapatfőnök.
Hamiltont ezúttal vízszivárgás lassította
A várakozásoknak megfelelően a mezőny nagy része egy bokszkiállással teljesítette a távot, a szuperlágy és a lágy gumik még a 40 fok környékére melegedő aszfalton is alig koptak. A Mercedes egész hétvégén dominált, így nem keltett különösebb meglepetést, hogy
Hamilton a szombati motorhiba után gyorsan menetelt előre.
Autójába új turbót, MGU-H-t, vezérlőelektronikát és akkumulátort szereltek, és a gyárból éjszaka egy különgéppel Szocsiba szállítottak egy példányt az új fejlesztésű üzemanyagrendszerből. Miután rendeződött a mezőny, Hamilton 5.-ként bukkant fel, és a Safety Car távozását követően egyből megelőzte Felipe Massát, majd a 7. körben a 4-es kanyarnál Kimi Räikkönent is.
"Szerintem nem számított rá, hogy előzni fogok" - vélte. A másik finn, Valtteri Bottas nehezebb falatnak bizonyult, ráadásul a Williams az elévágás veszélyét is sikeresen hárította. A Mercedest a 19. körig tudták maguk mögött tartani, a célegyenes végén Hamilton ekkor talált utat mellettük, hogy Rosberg nyomába eredjen. Hátrányát 13-14 másodperc környékéről 8 alá is levitte, de szivárogni kezdett a hűtővize, ami kútba ejtette minden győzelmi reményét.
Kétségem sem volt felőle, hogy ne nyerhetnék, megvolt hozzá a tempóm."
"A motorral azonban probléma lépett fel, ezért vissza kellett vennem" - mondta. Ugyanakkor köszönetet mondott a szerelőknek, hogy éjszaka összerakták az autót. "A garázs ezen oldalán kemény időket élünk, de abszolút bízom és hiszek mindenkiben" - nyilatkozta. "Nem azért vannak gondjaink, mert az én autómon dolgozó szerelők korábban 3 évig Nicóén dolgoztak. A háttérben alaposan utána kell járnunk a problémáknak."
Rosberg így gyakorlatilag sétakocsikázva jutott el a célig, bár kiderült, hogy az ő autójában is rakoncátlankodott a hajtáslánc. Úgy tűnik, a kinetikus motorgenerátorral volt a ludas. "Arra kértek, változtassak a beállításokon, amivel sok teljesítményt vesztettem" - közölte. "A vetélytársaimat balszerencse sújtotta hétvégén, én azonban próbálok kiélvezni a pillanatot, mivel imádok nyerni."
Rosberg zsinórban a hetedik győzelmét szerezte, amire korábban csupán Vettel, Alberto Ascari és Michael Schumacher volt képes.
Alonso és a Renault is megszerezte idei első pontjait
Räikkönen és a Williamsek nem tudtak profitálni Hamilton problémájából, nem tudták eléggé megközelíteni. A Ferrari finn pilótája a célban 7 másodpercre volt a Mercedestől, és a futam első felében még honfitársával is meg kellett küzdenie. A rajtnál ugyan sikerült megelőznie Bottast, de a Safety Car utáni újraindításnál elaludt, és újra mögé csúszott, hogy aztán a kerékcserék során kerüljön végérvényesen elé. Räikkönen a 20. körben állt ki friss gumikért, és azzal sem került hátrányba, hogy Bottas 4 körrel korábban váltott nála.
Az 5. helyre Massa jött be, aki a táv vége felé nagy előnye birtokában beiktatott egy második, biztonsági kerékcserét is. Max Verstappen magabiztosan őrizte a 6. helyet a motorhibájáig - aminek már a rajtrácsra menet volt előjele -, kiesésével azonban Fernando Alonso foglalta el a pozíciót. "Szerencsések voltunk a második és a harmadik kanyarban a balesetek miatt, ajándékba kaptunk pozíciókat" - mondta a spanyol.
Jó tempót diktáltunk, az autó működött. Innentől folyamatosan kitűzhetjük célnak a pontszerzést."
Alonso először szerzett 2016-ban pontot, ahogy 10.-ként befutó csapattársa, Jenson Button, valamint a 7. helyen végző Kevin Magnussen is. A Renault először zárt a legjobb tíz között idén. "Nagyon elégedett vagyok. Mázlink volt a balesetet szenvedő autók miatt, de elvégeztük a feladatunkat" - nyilatkozta Magnussen. "Remélhetőleg hasonlóan fog folytatódni a szezonunk."
A verseny első felében még Jolyon Palmer is a legjobb tíz között autózott, de neki nem sikerült benne maradnia. Romain Grosjean 2 másodperccel Magnussen mögött befutva újfent pontokat szerzett a Haasszal, őt nagyjából ugyanennyivel követte a rajt utáni defektből felálló Pérez.
Egy darabig Sainz is harcban állt a pontokért, de Palmer leszorításáért 10 másodperces időbüntetést kapott, így kiszállt a küzdelemből, hiába tartotta maga mögött sokáig Buttont. A brit néhány körrel a cél előtt ment el mellette. A sportfelügyelők Felipe Nasr-ra szintén kiszabtak 5 másodperc büntetést, amiért levágta a 2-es kanyart, bár ez a végeredményt nem befolyásolta.
A világbajnokság két hét múlva a Spanyol Nagydíjjal folytatódik.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Szocsiban sem alakult eddig úgy a forgatókönyv, ahogy az esélyesek szerették volna: bár Rosberg a pole-ból rajtol, Vettel és Hamilton is visszaesett, Räikkönennek pedig nem ment az Orosz Nagydíj időmérő edzésén. Ez történt tegnap:
1994. május 1-je az egyik legsötétebb nap volt az autósport történetében. A San Marinó-i Nagydíjon életét vesztette a háromszoros világbajnok Ayrton Senna, akit minden idők egyik, ha nem a legnagyobb F1-es versenyzőjének tartottak. Senna egy nappal versenytársa, Roland Ratzenberger után hunyt el a fekete hétvégeként elhíresült imolai fordulón.
A Mercedes visszaszerelte Hamilton autójába a Kínában elromlott erőforrást, de ehhez különgéppel (!) éjszaka kellett elszállítaniuk az üzemanyag-ellátó rendszer azóta továbbfejlesztett alkatrészeit. Hamilton új turbót, MGU-H-t is kapott (ezek már a harmadik elemek a büntetés nélkül engedélyezett ötből), és kicserélték az akkumulátort és a vezérlő elektronikát is. Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója azt mondta, nem foglalkozik az "őrültekkel", akik összeesküvést sejtenek Hamilton problémái mögött.
A Sky Sports adásában az osztrák legenda azt mondta, hogy Hamiltonnak azt javasolta, próbáljon meg kimaradni a bajból az első körben, aztán nyomja tovább, és felérhet a dobogóra.
Az ideális taktika, ha a szuperlágy gumikon induló versenyzők a 18. körben kiállnak, majd egészen a verseny végéig nyomják tovább. Ez Hamilton kapcsán érdekes lehet, hiszen 2014-ben Rosberg állóra fékezte az abroncsait, és már az első kör végén kereket kellett cserélnie, majd simán felzárkózott a 2. helyre.
A zsinórban aratott futamgyőzelmek száma terén egyelőre Sebastian Vettel áll a legjobban, a Red Bull versenyzőjeként 9 alkalommal is nyerni tudott egymás után. Alberto Ascari és Michael Schumacher 7-ig jutott, de Nico Rosberg felzárkózhat melléjük, ha ma is nyerni tud. A Mercedes versenyzője tavaly október óta nem szorult le a dobogó legfelső fokáról.
Nico Hülkenberg és Sergio Pérez is F1-es pályafutása 100. futamára készül, Lewis Hamilton pedig 172-nél tart, ezzel beérte a Mercedes ügyvezetői jogkör nélküli elnökét, Niki Laudát.
Zenei fesztivált rendeztek tegnap éjjel Szocsiban, és ennek több F1-es személyiség, köztük Jenson Button is kárát látta. Jenson Button szerint az ablakok is remegtek az Eurovíziós Dalfesztiválra nem kijutó daloktól, és a Sky Sports szakértője, Martin Brundle is sokáig morgott a zaj miatt tegnap éjjel a Twitteren.
"Nekem nem tetszik a szélvédő, nem hiszem, hogy bárkit is megmentene" - nyilatkozta az F1 ügyvezetője a Sky Sports műsorában. Jobb lesz, ha megbarátkozik vele, mert az FIA jövőre bevezeti vagy a Red Bull megoldását, vagy a Ferrari által korábban tesztelt glóriát.
Nem ment simán a rajtgyakorlata, ezt jelentette is a mérnökének. Odaért a rajtrácsra, egyelőre nem tudni, hogy megoldódtak-e a nehézségei.
Hamilton az egyetlen versenyző, aki mindkét eddigi Orosz Nagydíjon dobogóra állhatott, ráadásul mindkettőt meg is nyerte. Bottas és Pérez is igazi specialistái a Szocsiban kiépített pályának, mindketten sokkal gyorsabbak voltak csapattársaiknál. A finn pilóta 2014-ben, a mexikói tavaly ért oda a 3. helyre, miután Bottast az utolsó körben kiütötte honfitársa, Räikkönen, aki most a 3. helyről, Bottas mellől indul.
A mezőny gond nélkül elhagyta a rajtrácsot, Hülkenberg, Gutiérrez és Ericsson a lágy abroncsokat választotta.
Először defektet kapott, majd nagy sebességgel a falnak csapódott. A négyszeres világbajnok kiesett a versenyből, és Hülkenberg is feladta a futamot.
Vettel saját kezével kezdte összepakolni a Ferrari roncsait, köztük az új első szárnyának darabjait.
Kvjat, Ericsson, Ricciardo, Pérez, Gutiérrez is kiállt a bokszba. Megint Kvjat ment neki Vettel autójának, orrkúpot kellett cserélni a Red Bullon.
Továbbra is Safety Car mögött halad a mezőny, a pontszerzők sorrendje a következő: Rosberg, Räikkönen, Bottas, Massa, Hamilton, Verstappen, Alonso, Grosjean, Magnussen, Palmer.
Nem hagyta, hogy egy sportbíró fuvarozza el, inkább ő ült a nyeregbe.
A 2-es kanyarban Kvjat egyszerűen kiütötte a német pilótát, miközben Vettel Ricciardót próbálta megelőzni, majd Vettel egy újabb ütést is kapott, ezért csapódott a falba. Nem győzték kisípolni a káromkodását.
Ismét versenyezhetnek a pilóták, Bottas rögtön meg is előzte Räikkönent, és Hamilton is azonnal lenyomta Massát. A világbajnoki címvédő már üldözőbe is vette a Ferrarit.
Kihasználva a mögötte kialakuló csatározásokat, Nico Rosberg 1:42.015-ös leggyorsabb körének is köszönhetően 2,9 másodpercre növelte az előnyét. Räikkönen beragadt Bottas mögé, és már a sarkában lohol Hamilton is.
Ez nagyon jól jöhet Räikkönennek és Hamiltonnak is, mindketten Bottast üldözik, bár az előző körben a finn pilóta gyorsabb volt náluk.
Kvjatnak fél körre volt szüksége, hogy legyűrje a Saubert, és megszerezze tőle a 15. helyet. Az élmezőnyben nincs változás, Räikkönen tapad Bottasra, de csak árnyalatnyival tud gyorsabb lenni.
A finn pilóta próbált honfitársa, Bottas nyomában maradni, de hibázott, és Hamilton kíméletlenül kifékezte. A világbajnoki címvédő így már a harmadik, és mérnöke is buzdítja.
A német pilóta 1:41.884-et futott, egy kör alatt másfél másodpercet vert Bottasra, akit már nagyon üldöz Hamilton is.
Mintha büntetést kapott volna, de erről nem kaptunk tájékoztatást. Ez nem lenne meglepő, mert a visszajátszások szerint kétszer is nekiment Vettelnek, másodszor szó szerint lelökte maga elől az útból, bár a német pilótának akkor már defektje volt. Gutiérrez is áthajtásos büntetést kapott baleset okozásáért.
Most nincs támadási pozícióban Bottas mögött, de továbbra is üldözi finn ellenfelét. Rosberg előnye 5,7 másodperc.
A szektoridők alapján még így is gyorsabb tud lenni Rosbergnél az 1-es szektorban. A Mercedesnél közben kerékcserére készülnek.
A Toro Rosso pilótája a 11. helyről állt ki, így Button egy helyet előreléphet. Rosberg előnye közben 6,8 másodperce nőtt, Bottas jó szolgálatot tesz az élen álló versenyzőnek.
Újabb leggyorsabb kör Nico Rosbergtől, már 1:41.624-nél jár, és az előző körben kereken egy másodpercet vert Bottasra. Közben Nasr kiállt a bokszba, lassú defekt miatt hívták be.
1:41.454 az aktuális leggyorsabb köre, az előnye már 9 másodperc fölött van. Hamilton most leszakadt Bottasról, és félúton helyezkedik el Räikkönen előtt. Most valószínűleg mindenki kivárja a kerékcseréket.
A Renault pilótája ezzel visszaesik a 14. helyre, miután a rajtnál történt kavarodásból hasznot tudott húzni.
Valószínűleg csak hűtötte az abroncsait az előző körökben, mert most megint a Williams mögött igyekszik, de az is lehet, hogy a Williams kezd elfogyni, mert már körönként 2 másodperccel lassabb a folyamatosan a leggyorsabb köröket futó Rosbergnél.
Hamilton és Räikkönen fellélegezhetnek, mert eltűnt előlük a Williams. Bottas lágy keveréket kapott, 2,7 másodperc alatt végeztek a munkával, és pont Grosjean elé ért vissza. Vajon Hamilton használt gumikon elé tud kerülni?
A Mercedes szerelői fél másodperccel lassabbak voltak a Williams embereinél, Hamilton pont ennyivel csúszott le arról, hogy megelőzze Bottast. Az Ezüstnyíl ismét beragadt Bottas mögé, közben Räikkönent sürgetik a rádión.
Felzárkózott ellenfele mögé, és a DRS-t is segítségül hívva beszúrt mellé a 2-es kanyarban. Bottas mindent megpróbált, de sportszerű eszközökkel már nem lehetett feltartani a Mercedest. Néhány kanyarral később Hamilton átlépte Alonso McLarenjét is, így jelenleg a 4. helyen halad, de Räikkönen és Verstappen még nem állt ki a bokszba. Räikkönen előnye 24 másodperc, de Hamilton 1:41.260-nal megfutotta a leggyorsabb kört.
A Ferrari bokszfalán egyeztetett a munkatársaival, majd átsétált Christian Hornerhez. Komor ábrázattal magyarázott volt főnökének, majd vállveregetéssel távozott.
Hamilton közben 1:41.170-nel újabb leggyorsabb kört futott, így Räikkönennek esélye sem volt, hogy akár csak a közelében is maradjon, de Bottast meg tudta előzni a bokszban.
Problémamentes kerékcsere 2,5 másodperc alatt (ez 0,7 másodperccel jobb Hamiltonénál), és visszatér az élre. Már csak Max Verstappen várat magára az élmezőnyből.
A holland tinédzser is kiállt a bokszba, így pont jókor tűnt el Hamilton útjából, aki 12 másodperces hátránnyal feljött a 2. helyre Rosberg mögé. A továbbiak sorrendje: Räikkönen (3.), Bottas, Massa, Pérez, Verstappen, Ericsson, Alonso, Ricciardo.
Lehet, hogy az időmérés viccel meg minket, de mindkét Mercedes 1:41.540-et futott az előző körben. Mindenkinél gyorsabbak jelenleg (is).
A tavalyi Orosz Nagydíj győztese 1:40.922-re szorította le a legjobb időt, de alig tudott faragni a hátrányán, mert Rosberg is erős tempót diktál magának. Hamiltonnak Safety Car kellene, hogy utolérje csapattársát, ráadásul az abroncsai is használtabbak már.
Kiszorította egy ellenfelét a pályáról. Visszajátszást egyelőre nem láttunk.
10 másodpercet hozzáírnak majd az idejéhez, mert leszorította Jolyon Palmert a pályáról. Ha nem áll ki, akkor a végeredményhez adják hozzá a büntetést.
Hamilton előtt 12 másodperccel halad, Räikkönent 17-tel, Bottast pedig 22-vel veri. Hacsak nem jön a Safety Car, tempóból nehéz lesz őt utolérni, főleg, hogy Hamilton a legutóbb lassabb volt nála.
A Manor újonca hősiesen próbálta tartani magát, de Kvjat Red Bullja ellen nem volt fegyvere. Hamilton közben 1:40.648-cal újabb leggyorsabb kört futott, de csak 3 tizedet faragott le a hátrányából.
A Renault dán pilótája utolérte a közepes gumikon haladó Ricciardót, és át is vette tőle a 8. helyet. Ezzel az ausztrál ritmust vesztett, és Grosjean is elment mellette, majd a kör végén inkább kiállt a bokszba lágy gumikért.
Jelenleg Sainz a 10., de ő 10 másodperces büntetést kap a futam végén, Nasr pedig 5 másodpercet, mert levágta a 2-es kanyart.
A mexikói pilóta a később büntetésben részesülő Sainzot előzte meg, és vette át a 10. helyet. A pontszerzők sorrendje jelenleg a következő:
Rosberg, Hamilton, Räikkönen, Bottas, Massa, Verstappen, Alonso, Magnussen, Grosjean, Pérez.
11,1 másodpercre csökkentette a hátrányát, részben annak köszönhetően, hogy az előző körben 1 kerek másodpercet vert ellenfelére. Rosberg előnye azonban még így is megnyugtató.
8,4 másodpercre csökkent a különbség az élen álló versenyzők között, holott nemrég még 12 volt. Ennek oka, hogy Rosberg kénytelen áthámozni magát a lekörözötteken, köztük a 16. helyezett Kvjaton.
Kék füst szállt fel a tavalyi fejlesztésű, eddig megbízhatónak tartott Ferrari-motorból, így a holland tehetség kiesett. Stabilan a 6. helyen haladt egy jó eredmény felé, Alonso örökölte meg a pozícióját.
Okosan az egyik megnyitás mellett állt meg a Toro Rossóval, így a sportbírók ki tudták tolni az autót, és nem kell beküldeni érte munkagépet. Ennek köszönhetően csak a DRS használatát tiltották meg egy rövid időszakra, virtuális vagy igazi Safety Carra nem volt szükség.
A brit pilóta 1:40.260-nal a leggyorsabb kört futotta, de mérnöke figyelmeztette, hogy gond van a vízpumpájával.
1:39.616-tal Rosberg új körrekordot futott, Hamilton 1 másodperccel visszavette a tempót, és csak 1:40.756-ot ért el, de így is gyorsabb volt a többieknél. A különbség 9,4 másodperc az élen.
Az előző körben már csak 1:41.394-et futott, de Räikkönen továbbra sem veszélyes rá. A Mercedesnek 15 kört kell kibírnia.
Magnussen némi előnnyel őrzi a nemrég megszerzett 7. helyét, mögötte viszont Pérez üldözi Grosjeant, és a Sainz mögött haladó Button helyzete sem kilátástalan. Főleg azért nem, mert a spanyol büntetést fog kapni, így lehet, hogy ma mindkét McLaren pontot szerezhet, mivel Alonso a biztos 6. helyen közlekedik.
Az elmúlt két kör során a Ferrari már közelíteni kezdett a tempót mérséklő Hamiltonhoz, de úgy tűnik, a Mercedes versenyzője ellenőrzése alatt tartja a helyzetet.
Visszakapott egy szuperlágy szettet az utolsó etapra, de a bal hátsó kerék sehogy sem akart lejönni a helyéről, ezért a német újonc rengeteg időt vesztett. Az utolsó, 18. helyre jött vissza, csapattársa, Rio Haryanto már a rajtnál kiesett.
A helyzet "stabilizálódott", mondta mérnöke a rádión. Räikkönen még mindig közelít hozzá, és a futamgyőzelem biztosan elúszott (hacsak Rosberg nem esik ki), de az előnye továbbra is 12 másodperc Räikkönen előtt.
Az elmúlt körökben kissé szétszakadt a 7. helyezett Magnussennel induló vonat, így Rosbergnek kicsit könnyebb dolga lesz a lekörözésekkel. Először a 11. helyezett Buttonnal bánt el, és már Sainzot vette üldözőbe.
Rosberg előnye 13 másodperc Hamilton előtt, aki 10 másodperccel van Räikkönen előtt. Hacsak valaki ki nem esik, ez így is marad.
A Sky Sports megtudta, hogy Alonso egy kör erejéig feltekerte a motorját, és futott egy 1:41-es kört, mielőtt 1:42.4-re tért vissza. A rádión azt mondta, hogy "csak jól akarta érezni magát".
Látszólag nem tervezett kerékcserén vett részt Felipe Massa, de Valtteri Bottas haladt előtte, és így is visszaért a 6. helyezett Fernando Alonso elé, így valószínűleg a Williamsnél biztosra akartak menni.
Nagyon csalódottnak tűnik a kiesése miatt, de egy szolid mosollyal elköszönt Franz Tosttól, aki a vállára tette a kezét.
Már csak az első 6 versenyző van körön belül az élen álló Rosberghez képest. Hamilton előnye 9 másodpercre olvadt Räikkönenhez képest, de már csak 5 kör van hátra.
Ennek nincs sok praktikus jelentősége, mert Sainz egyébként is büntetést kap a verseny végén, de így legalább nem kell majd újraszámolnunk a pontszerzőket a verseny végén.
Odaért Grosjean szélárnyékába, és megpróbál támadást indítani a 8. helyért. Ricciardo közben megelőzte Palmert, és feljött a 12. helyre.
Az elmúlt évek egyik emblematikus képévé vált, ahogy az F1 ügyvezetője helyet foglal az általa nagyra becsült, a nyugati világban viszont nem éppen közkedvelt Vlagyimir Putyin mellett. Ez az idén sem maradt el, a páholyban egymás mellett figyelik a verseny végét.
1:39.004-et futott az utolsó előtti körében, ez körrekord, és az utolsó forduló alkalmával már nem fogja megdönteni, mert az 1-es szektorban visszavett a tempóból.
A német pilóta zsinórban a 7. győzelmét aratta, ezzel feljött Alberto Ascari és Michael Schumacher mellé az örökranglista 2. helyére az egymás után megnyert versenyek terén. Hamilton a betegeskedő Mercedesét behozta a 2. helyre, Räikkönen is dobogós lett. A továbbiak sorrendje: Bottas, Massa, Alonso, Magnussen, Grosjean, Pérez, Button.