Óriási előnnyel kezdtek a Mercedesek a Magyar Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén, és Lewis Hamilton a tavalyi pole pozíciós idejére is majdnem 7 tizedet vert az újraaszfaltozott pályán. Pedig a gyakorlás elején még nedves volt a pálya az éjjeli eső miatt, csak fél óra elteltével kezdődött az érdemi körözés.
A Mercedesek hamar az élre álltak, és az egyre jobb állapotú pályán szinte körről körre javítottak az idejükön. Először a lágy gumikon verték a mezőnyt, majd fél órával az edzés vége előtt előkerültek a szuperlágy abroncsok is. Hamilton ekkor futotta meg az 1:21.347-es körét, amellyel később Nico Rosberg sem tudott mit kezdeni, és több mint 2 tizedes hátránnyal végzett a 2. helyen a csapattársa mögött.
A Mercedeseket a két Ferrari követte, ők szintén a szuperlágy abroncsokat használták, de meg sem tudták közelíteni Hamiltonékat. Sebastian Vettel lemaradása már 1,6 másodperc volt a 3. helyen, Kimi Räikkönen pedig nála is lassabb volt 1 tizeddel. Utánuk a két Red Bull következett, ők lágy gumikon futották a legjobb idejüket, csakúgy, mint az autójuknak fekvő pályán jól kezdő McLarenek.
A folyamatosan száradó, de mindvégig csúszós pályán sokat hibáztak a versenyzők, főleg az 5-ös és a 12-es kanyar bukóterébe csúsztak ki, és számos megpördülést is láthattunk. A pilóták az új rázóköveken is gyakran áthajtottak - az időmérőn majd óvatosabbnak kell lenniük, a pályaelhagyásokat ugyanis egy új, elektronikus rendszer segítségével figyelik a sportfelügyelők.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük kedves olvasóinkat, hamarosan elkezdődik a Magyar Nagydíj első szabadedzése. A Hungaroringen hűvösebb van, mint tegnap, az ég is felhős, nem lenne meglepő, ha eleredne az eső az edzés közben.
Még nedves az aszfalt éjjeli eső után, a versenyzők intermediate gumikon hajtottak a pályára. Egyelőre szokás szerint 1-2 ellenőrző kört tesznek meg, a mért körökre valószínűleg még várnunk kell.
Már az összes pilóta megtett legalább egy kört, de most mindenki a garázsban várakozik. A levegő egyébként 22, az aszfalt 26 fokos.
Rosberg és a Renault tesztpilótája, Esteban Ocon unta meg a várakozást, továbbra is intermediate gumik vannak mindkét autón.
Rosberg és a Renault tesztpilótája, Esteban Ocon unta meg a várakozást, továbbra is intermediate gumik vannak mindkét autón.
Valtteri Bottas at első, aki kipróbálja a száraz pályára való gumikat. Az ideális ív többé-kevésbé felszáradt, de a pálya még sok helyen nedves.
Bottas egy óvatos 1:28.748-as körrel kezdett a lágy gumikon, közben már Alonso is ugyanilyen abroncsokkal köröz. A Ferrarik is készülődnek, ők rögtön a szuperlágy gumikkal fognak a pályára hajtani.
Hamilton az első mért körével máris az élre állt a lágy gumikon, 1:26.106-os idővel vezet a szuperlágyakat használó, mindössze 26 ezreddel lassabb Räikkönen előtt. Rosberg egy lassú, 1:27.9-es körrel kezdett.
Megtelt a pálya, Alonso és Nasr kivitelével mindenki köröz éppen. A legtöbben a lágy gumit használják, de néhányan a szuperlágyakkal próbálkoznak, a Haas autóját vezető Charles Leclerc pedig közepeseken van kint.
Gyorsan javulnak a köridők, a német most 1:24.088-cal vezet Räikkönen és Bottas előtt. A Mercedes továbbra is a lágy gumikat használja, a Ferrarik szuperlágyakat.
Már 1:23.464-re faragta a legjobb köridőt, 6 tizeddel vezet Rosberg előtt. Tavaly egyébként az összes szabadedzést és az időmérőt is Hamilton nyerte, a versenyen azonban csak 6. lett.
A 9-es kanyarban hagyta el a pályát, egy kicsit a vizes fűre is kitette a Ferrarit, de gond nélkül folytatta a körözést.
A két Mercedes folyamatosan váltogatja egymást az élen, a német most 1:22.801-es idővel vezet, 277 ezreddel előzi meg a csapattársát. A két Red Bull követi őket, a lemaradásuk már több mint egy másodperc.
Szűk egy óra van hátra az edzésből, az állás: Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Button, Vettel, Räikkönen, Hülkenberg, Alonso, Pérez.
Mindenki a garázsba hajtott az első etapok után. A legtöbb kört eddig a két Mercedes tette meg, Rosberg 14, Hamilton 13 kört futott.
Lágy gumikon tért vissza a pályára a 16. helyen álló tesztpilóta. A sauberes Nasr az egyetlen, aki még egy mért kört sem futott.
Feljött a 11. helyre, most ez a legizgalmasabb, ami a pályán történik. Ez hamarosan megváltozhat, Rosberg is kimerészkedett a garázsból, méghozzá szuperlágy gumikon.
A szuperlágy gumikon 1:21.584 az ideje, ez már a tavalyi pole pozíciós időnél is majdnem fél másodperccel gyorsabb. Most másfél másodpercel előnnyel vezeti az edzést, de közben már Hamilton is pályára hajtott, szintén a leggyorsabb abroncsokkal.
1:21.347-es kört futott a szuperlágyakon, 237 ezreddel előzi Rosberget. Szétszakadt a mezőny, a 3. helyen Ricciardo lemaradása már 2,5 másodperc, de ő lágy gumikat használt.
Az utolsó kanyarból kijövet, a célegyenes elején forgatta meg a McLarent, de tovább tudott hajtani. Azóta javított az idején, és feljött a 8. helyre, Button elé.
Továbbra is a lágy gumikon köröznek, csak néhány tizeddel tudtak közelebb kerülni a Mercedesekhez a 3-4. helyen. A Ferrarik pedig a középmezőnyben, a 10-11. helyen tanyáznak.
Először ráhajtott a 11-es kanyar dupla rázóköveire, majd háttal érkezett meg a 12-es kanyar bukóterébe. Nem sokkal később Leclerc is megpördült, elég sok a hiba a csúszós pályán.
Megelőzte a Red Bullokat, az viszont nem túl biztató, hogy a szuperlágy gumikon is több mint másfél másodperccel lassabb Hamiltonnál. Alonso az előző körében kiszaladt az 5-ös kanyar bukóterébe, most viszont javított, a 9. helyen áll.
20 perc van hátra az edzésből, az állás: Hamilton, Rosberg, Vettel, Verstappen, Ricciardo, Grosjean, Pérez, Hülkenberg, Massa, Alonso.
Pedig a lassabb lágy abroncsokat használta. A McLarennek kifejezetten fekszik a lassú magyar pálya, tavaly a Hungaroringen érték el a legjobb eredményüket Alonso 5. helyével.
Az 5-ös kanyarban forgatta meg a McLarent. Räikkönen közben feljött a 6. helyre a szuperlágy gumikon, de több mint 2 másodperc a lemaradása.
A pilóták láthatóan küzdenek a csúszós pályával, most a német hagyta el a pályát rövid időre. Räikkönen tovább javított, a 4. helyre jött fel, és már csak 9 század a hátránya az előtte álló Vettel mögött.
Már a silverstone-i teszten is ezzel foglalkoztak, a szabadedzésen megint a különböző verziókat próbálgatják. Massa és Bottas jelenleg az eredménylista 12. és 13. helyén áll.
Az edzés elejéhez képest sokkal melegebb van, a levegő 26, a pálya már 41 fokos. Az eső nem zavarta meg a csapatok munkáját, de szinte az egész hétvégén lehet rövidebb záporokra, zivatarokra számítani.
Hamilton maradt az élen az 1:21.347-es idejével. A további sorrend: Rosberg, Vettel, Räikkönen, Ricciardo, Verstappen, Alonso, Button, Grosjean, Pérez.
Köszönjük a figyelmet, a második szabadedzésről délután 14 órától tudósítunk.