Hamilton kicsúszott, Rosberg nyerte az edzést a Hungaroringen
2016. július 22. 13:41
A Mercedes végzett az élen a Magyar Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén is, ám ezúttal csak egyetlen autóval, ugyanis Lewis Hamilton megrongálta a futóművét egy balesetben, és
számára negyedóra és 4 kör után véget ért a gyakorlás.
A brit versenyző a 11-es kanyarba befordulva érintette a külső kerékvetőt, amitől keresztbe állt a Mercedese, és bal oldalával párhuzamosan nekiütközött a gumibáláknak. Bár a becsapódás szerencsés szögének köszönhetően vissza tudott poroszkálni a garázsba, a futóműve túlságosan megsérült ahhoz, hogy folytatni tudja a vezetést. Hamiltonnak át kellett esnie egy orvosi vizsgálaton is, de ez csupán formalitás volt, szemmel láthatóan nem lett baja.
Rosberg így a szuperlágy gumikon kényelmesen megkaparintotta az 1. helyet. Mögé 6 tized hátránnyal Daniel Ricciardo zárkózott fel – aki mindenkinél gyorsabb volt a kanyargós középső szektorban –, és
Max Verstappen is beférkőzhetett volna Sebastian Vettel elé, ha nem követ el hibát az egyik kanyarnál.
A Ricciardónál több mint 7 tizeddel lassabb holland így csak az egyik Ferrarit, a 6. helyen végző Kimi Räikkönenét utasította maga mögé. Vettel az edzés elején arra panaszkodott, hogy nem működik rendesen a váltója.
A pénteki eredményeket illik fenntartásokkal kezelni, de a McLaren a várakozásoknak megfelelően relatíve erősen szerepelt, a három élcsapat autói mögött egymáshoz képest kis különbséggel Fernando Alonso és Jenson Button végzett, megelőzve a Force Indiákat. Alonso azután ugrott a 7. helyre, hogy hosszabb ideig szerelték autóját a megsérült padlólemez miatt.
Rosszabbul járt nála Jolyon Palmer: a brit csupán az edzés legelején, valamint körülbelül az utolsó 10 percben tudott pályára hajtani. Ezzel nem ért véget a műszaki hibát szenvedett pilóták névsora, Felipe Nasr és Carlos Sainz autója sem húzta ki a tréning végéig, bár ők nem vesztettek sok időt.
A középmezőnyben jól szerepelt Esteban Gutiérrez, aki a 11. helyre hozta be a Haast, megelőzve a Williamseket és a Toro Rossókat. Az edzésen Hamilton hibáján kívül Magnussennek és Haryantónak volt egy-egy megforgása, illetve elvétve láthattunk egy-két kicsúszást az 1-es kanyarnál.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük kedves Olvasóinkat a Magyar Nagydíj péntek délutáni edzéséről készített tudósításunkban! A Mercedes még nem nyert az új turbókorszakban a Hungaroringen, de az első edzés eredménye alapján egyelőre jól áll a szénájuk. A Ferrarikra több mint másfél másodpercet vertek a szuperlágy gumikon.
Csütörtök este aláírt a csapathoz 2018 végéig, a puskaporos hordó tehát még két évig megmarad. Toto Wolff tudja, hogy lesznek még rázós helyzeteik a versenyzőkkel.
Az éjszakai eső miatt vizes pályán indult a hétvége, de aztán előkerültek a slick gumik. Az égbolt felhős, de esőre egyelőre nem számítunk.
A 14 órakor kezdődő edzés előtt nem sokkal az alábbiak a hőmérsékleti paraméterek: a levegő 27, az aszfalt 50 fokos. A Ferrarinál valószínűleg örülnek, hogy melegszik az idő.
A szuperlágy, a lágy és a közepes, a hétvégére ennyit rendeltek belőlük a versenyzők:
Gutiérrez és Magnussen helyett a Haas, illetve a Renault tesztpilótája vezetett a délelőtti tréningen, ők ketten most fognak először autóba ülni a hétvégén.
Verstappen rajongói elhelyeztek egy méretes holland lobogót az Alesi-kanyar fölötti domboldalon. Mindjárt zöldre vált a lámpa.
A Haas versenyzője a lágy gumikon gurult ki. Mások nem sietnek annyira, Alonso az előbb még overall nélkül volt látható a garázsban.
Gutiérrez túl nagy ívben fordult ki a garázsból, kis híján leborotválta a szemközti falat a légterelőjével. Egyik kollégája mutatta neki, hogy pár centivel el tudja kerülni a betonemelvényt. Még fel kell vennie a ritmust.
Többen túlvannak már az első mért körükön, közülük Räikkönen a leggyorsabb 1:23.218-cal. A finn a lágy gumikon köröz.
A fokozatok szinkronizálása nem stimmel, bizonyára bőszen imádkozik magában, hogy ezt a hétvégét megússza váltócsere miatti rajtbüntetés nélkül. Ebből a szempontból még Rosbergre kell figyelni, akinek lehet, hogy sérült a váltója a silverstone-i futamon.
A lágy gumikon keményen támadta a pályát, túlságosan is: a Mansell kijáratánál négy kerékkel az aszfaltozott bukótérbe sodródott. Grosjean a 12-es fordulónál csúszott ki.
A lágy keveréken csupán 4 tizedre van a délelőtti szuperlágyas idejétől, 1:21.961-nél tart. Räikkönen, Grosjean, Massa, Sainz, Kvjat, Gutiérrez, Ericcson, Magnussen, Haryanto követi. Hamilton most érkezik első gyors körére.
Annyi a különbség köztük ezredmásodpercben mérve, mint a vb-tabellán pontban: 1. Itt Hamilton van előrébb.
Az 5-ös számú jobbosban elvesztette a Manor hátulját, és némi bűvészkedéssel el tudta érni, hogy csak megpördüljön, és ne csússzon bele az előtte haladó Williamsbe.
Méghozzá elég nagy tempóval a 11-es kanyarnál, az Alesinél - utána mégis vissza tudott döcögni a bokszba, csodával határos módon. A Mercedes a kanyarra fordulva, a külső kerékvetőre hajtva tört ki a brit alól, és a bal oldalával párhuzamosan ütődött a gumibáláknak.
Bár Hamilton elvonszolta a sérült Mercedest a bukótérből, a gumibálák rendberakásáig megszakítják az edzést. A Mercedes szerencsés szögben csapódott a pálya szélének, így lehet, hogy csak a futóművet kell hosszabb ideig szerelni.
Sorra jönnek a versenyzők, hogy folytassák a munkát. A megszakítás előtt a Mercedesek mögé a Red Bullok férkőztek be a 3-4. helyre.
A becsapódás ereje a meghatározott érték feletti volt, kötelezően át kell esnie egy orvosi vizsgálaton a pályán. A Sky Sports szerint az érték 10,4 G volt.
Pedig már a szuperlágy gumikat használja, másfél tizeddel (1:22.117) azonban így is elmarad Rosbergék idejétől. Vettel pillanatnyilag 6.
Ez nem meglepő, az autója elég nagyot kapott. A brit közönyösen most sétál vissza az orvosi központból, szemmel láthatóan nincs baja, és még integet is kicsit a szurkolóknak.
1 tizeden belül kerül az élen álló Hamiltonhoz képest, de marad 3. Hülkenberg, szintén a szuperlágyakon, az 5. helyre jön fel.
1:20.435-öt futott a legpuhább hétvégi keveréken, Hamilton hiányában valószínűleg most biztosította be a mai 1. helyet. Megnézzük, hogy tud-e még javítani az idején egy hűtőkört követően.
Legalábbis átmenetileg. A sorrend: Rosberg, Hamilton, Räikkönen, Ricciardo, Hülkenberg, Pérez, Gutiérrez, Verstappen, Grosjean, Vettel.
Már délelőtt is problémái voltak, és egyelőre mért kör nélkül áll délután is. A csapattársával, Magnussennel csütörtökön készült interjúnkat itt olvashatják.
Egymás után Ricciardo, majd Verstappen is hátrébb taszította Hamiltont, így az ausztrál a 2., a holland a 3. helyet foglalja el. Ami viszont fontosabb nekik, hogy megelőzték a Ferrarikat.
A szuperlágy gumikat használja. Silverstone-ban délután nem tudott pályára hajtani műszaki hiba folytán, most azonban fordult a kocka, és neki kell adatokkal segítenie Hamiltont szombatra.
Verstappen ugyanakkor ennél is nagyobb lemaradással követi, összességében 1,335 másodperccel lassabb Rosbergnél. A holland egy kemény fékezés után az előbb feltérképezte az 1-es kanyar bukóterét.
Ezzel magyarázható, hogy csupán 15. jelenleg. Délelőtt egyébként már ismerkedett a legpuhább keverékkel.
A spanyol McLarenjét most szerelik, egyelőre nem fog visszatérni. Rosberghez hasonlóan Hülkenberg is a szuperlágy keveréket nyüstöli, és pályán tartózkodik Räikkönen is.
A legkanyargósabb részen érvényesült a Red Bull aerohatékonysága, összességében azonban nem tudta felvenni a versenyt Rosberggel.
Ricciardótól bő 3 tizeddel elmaradva a 3. helyre jött be. A sorrend így az első tíz helyen: Rosberg, Ricciardo, Vettel, Verstappen, Hamilton, Räikkönen, Button, Hülkenberg, Pérez, Gutiérrez. Figyeljünk Button helyezésére!
A Williams borításáról leesett egy kisebb elem a pálya első felén. A brazil 11. helyen áll, Bottas 13.
Az új tulaj egyik első kifizetéseinek egyike egy büntetés lehet: a garázsból veszélyesen engedték ki az egyik autót, majdnem nekiment az egyik Williamsnek a bokszutcában.
Akik lemaradtak volna az edzés elejéről, elmondjuk, hogy falnak csapódott a 11-es kanyarnál, és a futóművet ért sérülések miatt befejeződött számára a mai felkészülés.
Hamiltonon kívül Palmer nem köröz perpillanat, aki az előbb a Renault bokszutcai irányítóközpontjában beszélgetett a mérnökökkel. Alonso ellenben folytathatja a munkát.
Relatíve erősnek tűnik a McLaren, a Hungaroringen számítani is lehetett rá. Alonso a 7. helyre futott be a szuperlágy gumin, kevéssel megelőzve csapattársát.
A 2-es kanyarnál érintette a külső rázókövet, valószínűleg emiatt pörgött meg. Utána tovább tudott menni.
Legalábbis többek közt Rosberg, Räikkönen és Hülkenberg is átváltott a szuperlágy keverékről. Negyedóra van hátra az edzésből.
A williamses kifékezte Gutiérrezt az 1-es kanyarnál, bár a tabellán mögötte tanyázik.
Elromlott alatta a Sauber, lehúzódott az egyik megnyitásnál. Sainzot ezzel kicsit megzavarta, a spanyol ijedtében beletaposott a fékbe, és megforgott a 2-es kanyarnál.
Sainz Toro Rossója az 1-es forduló bukóterében állt meg, a beavatkozó bíróknak kellett félretolni onnan. Közben életet leheltek Palmer Renault-jába - jobb későn, mint soha.
Hivatalosan is elfoglalta a 22. helyet egy lassabb, lágy gumis körrel. Próbálja kihasználni a maradék edzésidőt, talán jobban megtankolták az autóját erre a pár percre.
1:26.518-cal ért körbe legutóbb a lágy keverékén, az aktuális etapjában ez a 21. köre volt. Kérdés, hogy a futamon ki vállal be több etapot a szuperlágy abroncsokkal.
Méghozzá kényelmes előnnyel. A lágy gumikon 17 körös etapot nyomott le, mielőtt visszatért a bokszba.
Leng a kockás zászló, ennyi volt mára. Köszönjük a a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval, később pedig kielemezzük a hosszú etapos köridőket, hogy felvázoljuk az esélyeket.