Nézők és versenyzők egyaránt szívták a fogukat a hosszas Safety Car-felvezetés miatt azon a két idei versenyen, amelyen a vizes pálya miatt elmaradt a hagyományos állórajt. Monacóban és Silverstone-ban bosszantóan sokáig vezette Bernd Mayländer a sort, utóbbi helyszínen olyan sokáig, hogy mire a versenyirányítás útjára engedte a mezőnyt, a többség azonnal kiment lecserélni az extrém esőgumikat.
A biztonság nagyon fontos szempont, a Safety Car-rajtok azonban sok izgalomtól megfosztják a közönséget. Ennek kiküszöbölésére jövőre bevezethetnek egy szabálymódosítást, hogy a kecske is jóllakjon, meg a káposzta is megmaradjon: az Auto Motor und Sport értesülése szerint Charlie Whiting versenyigazgató és a csapatok menedzserei jövő héten szerdán összeülnek, hogy megvitassanak egy alternatívát.
A módosítás az lenne, hogy amíg rosszak az időjárási viszonyok, ugyanúgy a Safety Car mögött menne a mezőny, mind eddig – és ezen körök beleszámítanának a távba –,
csakhogy utána nem repülő-, hanem állórajt következne, mintha a biztonsági autós fázis felvezető körök sorozata lenne.
A kerékcserét csupán az állórajt utáni első körben engedélyeznék.
Ha nem lesz ellenvetés a módosításra, a Stratégiai Munkacsoport és a Forma-1 Commission jóváhagyása után már jövőre életbe léphet.
Legelőször az 1997-es Belga Nagydíjon rajtoltatták el a mezőnyt a biztonsági autóval.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!