Rutinszerű szabadedzéssel tért vissza az F1 mezőnye a Hockenheimringre, ahol utoljára 2014-ben lépett pályára a mezőny. Tavaly egyáltalán nem rendeztek Német Nagydíjat, és az érdeklődés az idén is meglehetősen visszafogottnak tűnik. A célegyenes végén öt szektornyi lelátót reklámokkal borítottak be, és a többi részen is csak lézengtek a nézők.
Az eredményekre nem igazán lehet panaszuk, az eddigi színvonalra viszont annál igen. Zsinórban hetedik alkalommal is a két Mercedes zárta az élen az első szabadedzést, ezúttal Nico Rosberggel az 1. helyen. A két Ezüstnyíl lágy gumikkal kezdett, de már akkor is csak alig voltak lassabbak a szuperlágy gumikkal kezdő Ferrariknál.
Nem sokkal később ők is szuperlágyakra váltottak, és letaglózó előnyt autóztak ki. Rosberg sokáig 1,8 másodperccel gyorsabb volt a 3. helyezett Sebastian Vettelnél, de a Ferrari pilótája 1,1 másodpercre csökkenteni tudta a különbséget. Ez F1-es szinten ég és föld, így ezúttal sem lehet kétségünk afelől, hogy a Mercedesek a hétvége toronymagas esélyesei.
A versenyzők helyezései az élmezőnyben egyelőre egyértelmű sormintát rajzolnak ki: a két Mercedest a két Ferrari és a két Red Bull követi, majd a két McLaren és a két Toro Rosso jött a sorban. A csapattársak közötti különbségek ráadásul általában elhanyagolhatók, így az eredmények egyelőre hűen tükrözik az autók kezdeti teljesítményét.
Javításra természetesen van még tér: Max Verstappen az edzés elején az alacsony hasmagasságra és a hátsó tapadás hiányára panaszkodott, Jenson Buttonnak az energia-visszanyerő rendszerrel, majd az alulkormányzottsággal és a kigyorsításokkal gyűlt meg a baja, Valtteri Bottas többször kicsúszott, Kevin Magnussen is elhagyta a pályát, a Jolyon Palmert helyettesítő Esteban Ocón autóján pedig a szervokormány romlott el.
A leglátványosabb kicsúszást Romain Grosjean követte el, mivel a francia versenyző megtalálta a pálya szélén lévő kevés kavicságy egyikét. Grosjean korábban majdnem nekiment Vettel autójának is, amikor az arénában utolérte az araszoló Ferrarit, mielőtt az kiállt a bokszba. A Ferrarikra Alonso is panaszkodott a rádión, ingerülten azt mondta, külön pályát kellene építeni nekik.
Bár csütörtökön a felvezető kör kivételével teljesen eltörölték a rádiótilalmat, egyelőre nem hallottunk sokkal több és érdekesebb üzenetet, mint a közelmúlt során, de elképzelhető, hogy nem is nagyon volt miről beszélgetni, mert a kisebb technikai hibák, és átlagos forgalmi helyzetek mellett igazán váratlan esemény nem történt az első szabadedzés során.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük olvasóinkat a Német Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! A mezőny máris átért Németországba, és hamarosan kezdődik a nyári szünet előtti utolsó versenyhétvége.
Sikerült néhány népszerűtlen szabálytól megszabadulni, és a glóriát sem vezetik be, legalábbis jövőre.
Csütörtökön több újságíró is kiszúrta Ross Brawnt egy Londonból Frankfurtba tartó repülőn, mindössze egy nappal azután, hogy James Allison, a Ferrari volt technikai igazgatója távozott Maranellóból. Kiderült, hogy Brawn csupán Michael Schumacher jótékonysági alapítványa miatt látogatott Németországba, nem F1-es meghívás okán.
Jövőre nem vezetik be, de 2018-ban továbbra is ez a cél. Martin Brundle, a Sky Sports szakértője szerint Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója azt szeretné, hogy az idén minden versenyző próbálja ki a fejvédő szerkezetet. Ezt eddig csak a Ferrari és a Red Bull pilótái tették meg.
Gyönyörű az idő a Hockenheimringen, de nincs nagy tömeg.
Jeremy Cliff, egy amerikai autós fotós készített látványos sorozatot történelmi McLaren versenyautókról. További képek itt találhatók.
Charles Leclerc az első, aki pályára lép a Haas színeiben. A Ferrari protezsáltja ezúttal Esteban Gutiérrezt váltja az első szabadedzés erejéig.
A várhatóan gyenge nézőszámról árulkodik, hogy a helyiek hatalmas felületen reklámmal borították be a célegyenes végi lelátót, vagyis oda egyetlen jegyet sem adtak el.
A McLaren versenyzője 1:18.817 alatt ért körbe a hockenheimi pályán. Nemrég még tortával, lufikkal és fejdíszekkel köszöntötték Alonsót a McLaren bokszában.
Magyarországon betiltották, Berlinben meg társadalmi üzenetet közvetítenek az Uber segítségével. A korábbi kétszeres világbajnok Mika Häkkinen is beállt Uberezni, és az ittas vezetés ellen kampányol.
Parabolica Hockenheimben is van a hajtűkanyar előtt, bár kevésbé ismert, mint Monzában. Max Verstappen autója hosszan és látványosan szikrázott, mielőtt elért a kanyarhoz. Nem futott jó kört, majdnem 6 tizeddel elmarad Alonsótól.
Rádión jelentette, hogy nem látja rendesen, hogy merre megy, túlságosan ráz az autó. Így is csak 2 tizeddel volt lassabb csapattársánál.
Az övé az első Mercedes a pályán, 1:17.947-tel átvette a vezetést, mögötte jelenleg Ricciardo a 2. helyezett 1:18.509-el, Alonso továbbra is a 3. helyen áll, de ő kiszállt az autóból.
A Ferrari versenyzője 1:17.863-mal az élre állt, és Vettel is kilátogatott a pályára. Mindketten szuperlágy gumikat használnak.
A 2007-es világbajnok legjobb köre eddig 1:17.627, csapattársa 1:18.624-nél tart a 4. helyen. Ricciardo megelőzte Hamiltont és feljött a 2. helyre, de a Mercedesen lágy gumik voltak.
Lágy gumival elsőre lassabb volt Hamiltonnál, majd újabb körével átvette a vezetést. 1:17.136-ot futott, Vettel 409-cel a 2. helezett, szuperlágy gumival.
Azóta csak kisebb incidensek történtek, Grosjean és Pérez csúszott ki, de semmi veszélyes nem volt a pályán.
Bő fél óra eltelt az első szabadedzésből, és papíron már szabadon rádiózhatnak a csapatok a versenyzőikkel, ebből mégsem hallunk semmit. Mindössze Verstappentől játszottak be 1-1 üzenetet. Kár érte.
Lágy abroncsok vannak az autóján, de azt mondta, hogy hátul már gyenge a tapadás. Bottas megpördült a hajtűkanyarban, pont Rosberg előtt.
A kétszeres világbajnok ma ünnepli 35. születésnapját.
A légifelvételek szerint máshol is alig ülnek. Persze, még csak a pénteki első szabadedzésnél tartunk, de a németek láthatóan nem estek ismét szerelembe az F1-gyel.
A pálya egyébként kong az ürességtől. Féltáv van, pont 45 perc telt el az első szabadedzésből.
A Mercedesre is feltették a hétvégén használható leggyorsabb abroncsot, Rosberg 1:15.517-tel meg is erősítette a vezetést Vettel előtt. A Ferrari versenyzője szintén szuperlággyal ment 1,8 másodperccel lassabb kört.
Szuperlágy gumival csak 0,3 másodpercre tudta megközelíteni csapattársát. Vettel is a pályán van, Räikkönen egyelőre nem.
Meglepő részeredmény a McLarentől, miközben Bottas többször is elfékezte magát, Magnussen pedig kicsúszott a pályáról, de folytatni tudta az edzést.
A francia versenyző Palmer helyét vette át az első szabadedzésre, és úgy tűnik, elromlott alatt az autó. Ricciardo közben feljött a 4. helyre, de kicsúszott az utolsó kanyarban, így gyorsabb is lehetett volna.
A 6-os kanyarban furcsán lassult az autója, mondta a rádión. Valószínűleg nem a fékekkel, hanem az energia-visszanyerő rendszerrel van gondja.
A Haas pilótája az utolsó kanyarhoz közelített versenytempóban, amikor maga előtt találta Vettelt, aki éppen a bokszba akart kiállni. A német versenyző nemrég 1,15 másodpercre csökkentette a hátrányát Rosberg mögött.
Szuperlágy gumikat kapott, és forgalomba is keveredett, nem ez lesz a legjobb köre. Továbbra is vezet Hamilton és Vettel előtt.
Első ránézésre meglepően magasnak tűnnek Felipe Massa tükreinek alátámasztásai. Az ellenfeleik autóin alacsonyabbra helyezték el a visszapillantókat. Ugyanez Bottas autóján:
Most alulkormányzottságra és a kigyorsításokra panaszkodik. Bő 4 tizedmásodperccel lassabb a 7. helyezett Alonsónál, aki flow vis festékkel bekent autójával nemrég tért vissza a bokszba.
"Kellene építeni nekik egy külön pályát, hogy körözhessenek maguknak" - mondta ingerülten, majd a bokszba visszatérve kiszállt az autójából. Egyelőre nem világos, hogy mi bosszantotta fel.
A pálya körül szinte végig aszfaltozott bukóterek vannak, de Grosjean mégis megcsúszott, és érintette az egyik kavicságyat.
A bokszban figyeli menedzsere, Sabine Kehm társaságában az edzést. Tavaly a gyártó év végi gáláján is feltűnt, egyelőre változó sikerekkel továbbra is a német F4-ben versenyez.
Hamilton, Vettel, Räikkönen, Verstappen és Ricciardo követte. Ne menjenek messzire, nemsokára jelentkezünk részletes összefoglalóval!