Hamilton a Ferrarikat megelőzve nyerte a hűvös nyitóedzést
2016. október 28. 16:45
Tavaly Nico Rosberg uralta a Forma-1-es versenynaptárba több mint két évtized távollét után visszatérő mexikói pályát, de az idei nagydíj nyitánya Lewis Hamiltonnak sikerült jobban, aki több mint 7 tizedet vert csapattársára a közepes gumikon.
A vb-éllovasnak a pozíciója is ugyanannyi lett, mint a lemaradása tizedben mérve Hamiltontól, mivel az élmezőny többi tagja hosszabb ideig próbálgatta a puhább gumikat, és a Ferrarik, a Force Indiák, valamint Valtteri Bottas szintén beszivárgott elé. Néhány percre a Williamsnek és a Force Indiának is megvoltak a dicső pillanatai, amikor felzárkóztak Hamilton idejéhez, de körülbelül fél órával a leintés előtt Sebastian Vettel lestoppolta a 2. helyet, az utolsó percekben Kimi Räikkönen pedig a 3.-at a lágy gumin.
Sergio Pérez és Nico Hülkenberg a még puhább, piros jelzésű abroncsokon jegyezte legjobb idejét, így megelőzték Bottast. A Red Bull egyelőre nem vitézkedik: Daniel Ricciardo 8. lett, majdnem 3 tizedet kapott Bottastól,
Max Verstappen pedig bukta a délelőtti felkészülési idő felét a hátsó fékjeinek túlmelegedése miatt.
Ettől megsérült néhány kábelköteg az autójában, de Christian Horner a Skynak azt mondta, a délutáni tréningre mindent helyrehoznak.
Szerelési munkálatok várnak a Sauber szerelőire is, mert Felipe Nasr lebontotta az első szárnyának jobb oldalát, miután túl vadul lovagolta meg az egyik kerékvetőt. A szanaszét szóródó törmelékek miatt pár percre piros zászlóval megszakították a gyakorlást, de ettől eltekintve csak apróbb kicsúszások zavarták meg.
Ezúttal felszerelték a glóriát a mezőny második felébe tartozó autókra, a fejvédő eszközzel ismerkedhetett Pascal Wehrleing, Felipe Nasr, Kevin Magnussen is.
Az idő egyébként meglehetősen hűvös Mexikóban.
Tavaly 18-21 fokos levegőben indult a nagydíjhétvége, ma viszont még nem kúszott a higanyszál 14 Celsius fölé.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük kedves Olvasóinkat! A Forma-1 több mint két évtized távollét után tért vissza tavaly Mexikóba, és igen nagy népszerűségnek örvendett, úgyhogy remélhetőleg idén is kiváló lesz a hangulat a magaslaton fekvő városban. A tudnivalókat itt gyűjtöttük össze a hétvégéről.
Előzetesen szokás szerint a Mercedes tűnik a favoritnak, de Hamilton legutóbbi meghibásodása óta kicsit óvatosabbak a motorral, ezért Ricciardo reméli, hogy ez a Red Bull malmára hajthatja a vizet. "Ha itt is kicsit visszafogják magukat, az jó hír számunkra" - mondta. Az ausztrál a múlt héten sokáig Rosberg előtt haladt, ám balszerencsés volt egy VSC-fázisnál, így nem derült ki, tudta-e volna tartani az utolsó etapban a vb-éllovast. Aki mellesleg már Mexikóban bajnok lehet, ha nyer, és Hamilton legfeljebb 10.-ként ér célba.
A helyi halottak ünnepéhez illő arcfestéssel maszkírozták ki tegnap a Red Bull párosát. A legutóbbi James Bond-filmben is feltűnt ez a motívum.
Tavaly 18-21 fok volt az első edzésen, most viszont csak 12 Celsius a levegő hőmérséklete, és az aszfalt is csak 19 fokos.
Többnyire a közepes gumikon érkeznek a pilóták, hogy idén először belekóstoljanak a mexikói pályába, de Gutiérrez például a lágy keveréken érkezik az installációs körére.
Wehrleinon a sor, hogy kipróbálja a fejvédő eszközt - ki tudja, emiatt vagy sem, de az előbb kigurult a fűre az egyik kanyarnál. Az istálló korábbi pilótája, Jules Bianchi 2014-es balesete óta éledtek fel újra a fejvédelemre vonatkozó kezdeményezések az F1-ben.
Pérez felkavarja a barna koszt, ahogy a szintén glóriával felszerelt autójával körbement a pálya utolsó szektorában. Nagy ovációban részesítették a honfitársai.
Egyelőre nem aktívak a csapatok, Hamilton is csupán egy ellenőrző körre jött ki. Kiüresedett a pálya.
Legalábbis nem fog olyan hevesen reagálni a rádión, mint eddig, mert szerinte a közvetítésekbe bevágott üzenetek alapján nagyképűnek tűnhet.
Ocon egy próbarajttal indítja be újra a lágy Pirellikkel felszerelt Manorját. Látszik, hogy a célegyenesben is elég sok a por, lesz mit letakarítani a mezőnynek.
A kanyargós szakasz végén kigyorsítva, nyilván a kosz miatt. Ő a hétvégi legkeményebb gumikon, a közepeseken köröz.
Nagyot fékezett az első kanyarnál, mindkét első kereke mögül füst szállt fel, ennek ellenére 1:25.933-mal lazán megelőzte Ocont. Button és a két Renault megjelent a pályán.
A célegyenes végi kanyarkombinációban lecsúszott a bukótérbe - talán azért, mert elvonta a figyelmét a csinos szőke hölgy, aki a klasszikus eredményjelző táblát kilógatta neki? Egyébként az ő autóján is ott van a glória.
A kijelzője nem mutatja, hogy épp melyikben van, de ez talán kibírható probléma. A sorrend: Bottas, Alonso, Magnussen, Palmer, Ocon egyelőre.
Hirtelen megnyúlt a tabella, már 9-en futottak mért kört. Bottas 1:24.337-tel vezet, Hamilton 6., Rosberg 9.
Őket Hamilton követi, mindnyájan a lágy keveréken haladnak. Rosberg elvétette az egyik jobbost, kicsit a bukótérben fordult el.
Idén sokat kritizálták a Brembo fékjeit, ettől a hétvégétől új anyagokat kapnak a beszállítótól. Idén nem cserélik le partnerüket, de ki tudja, jövőre mi lesz...
1:21.633 az új etalon, Rosberg mögé pedig Pérez sorolt be. Bottas, Verstappen, Ricciardo, Vettel, Sainz, Massa, Kvjat a további sorrend.
Az óra tovább ketyeg, de mindenkinek vissza kell térni a bokszba. Nasr a bűnös: vadul meglovagolta az egyik kerékvetőt, és pár pillanat múlva leszakadt az első szárnyának jobb oldala, mindenfelé törmeléket szórva.
Mintegy féltucat beavatkozó bíró érkezett seprűkkel és légfúvókkal a helyszínre, a 11-es és 12-es kanyar közti egyenesbe (a második és harmadik szektor határára), hogy megtisztítsák az aszfaltot. Egy úttisztító jármű is besegít nekik.
Aki elsiklott volna korábbi bejegyzésünk felett: csupán 12 fokos a levegő, a lelátón és a garázsokban alaposan beöltöztek az emberek, és az aszfalt sem melegebb 21 foknál. Újraindult az edzés.
Egy szerelő befeküdt a bakra emelt autó alá, miközben a csapat vizsgálja, hogy konstrukciós hibára vezethető-e vissza Nasr szárnybontogatása.
A brazilt nem jó ütemben engedte el a Manor egyik versenyzője, így nem tudta jó íven megkezdeni a gyors kanyarok sorát.
A hátsó fékjei túlmelegedhettek, mert hűteni kell őket, miközben visszatolják a bokszba a szerelők. Bottas közben feljött a 3. helyre, Massa a 4.-re, a Williamsnek feküdhet ez a pálya.
Többe feltorlódtak az utolsó kanyaroknál, mindegyikük kénytelen lassítani, hogy helyet adjon magának a kör megkezdése előtt. Rosberg a közepes keveréken tért vissza.
1:21.527-re, 319 ezreddel előzi meg Rosberget. Bottas, Massam, Pérez, Verstappen, Räikkönen, Ricciardo, Vettel, Sainz követi a Mercedeseket a tabellán.
A fékjeit meg kell javítani, úgy tűnik, a hátralévő valamivel több mint fél órában már nem fog vezetni. Ne feledjük, a pálya 2200 méterrel fekszik a tengerszint felett, ezért ritkább a levegő, ami nehezíti a hűtést.
Rosberg 146 ezredre lefaragta a hátrányát, de Hamilton gyorsult, már 20.914-nél jár, így 433 ezredre növelte előnyét csapattársa előtt.
Pontosabban a Mercedesek közé: Pérez a 2., Hülkenberg a 3. pozícióba tornászta fel magát, megelőzve Rosberget. Bottas a 6. helyre jött fel, Ricciardo mögé.
Az első kanyarnál megforgott, de folytatni tudja a munkát. Magnussen a 7/8-as kombinációban fedezett fel egy új ívet az aszfaltozott bukótérben.
Egy korábbi nagydíjgyőztes kolumbiairól van szó, kitalálják? Naná, hogy Juan-Pablo Montoya az.
A német a 6. helyre csúszott vissza. Ricciardo szintén javított, de ő nem tudta megelőzni, csak 54 ezredre megközelítette.
Ugyanazt a képsort láthattuk, mint Verstappennél - vajon az ausztrál megúszta a fékhibát? Vettel közben 79 ezredre felzárkózott Hamiltonhoz. Meg kell jegyezni, hogy a Mercedesek a közepes keveréken futották a legjobb körüket, üldözőik többsége viszont a lágyakon.
Hamilton, Vettel, Pérez, Hülkenberg, Bottas, Rosberg, Ricciardo, Massa, Kvjat, Grosjean az első tíz helyen.
Vettelhez képest viszont majdnem 9 tized a hátránya. A végsebességek listáját Bottas és Massa vezeti a Williamsszel, majd a két Haas következik.
A két Ferrari foglalja el most a 2. és a 3. helyet, Räikkönen felzárkózott Vettelhez.
Néhányan kipróbálták az edzésen a legpuhább keveréket, de Pérez sem fog ütős időt szállítani vele. 15-en köröznek, Nasr és Verstappen nincs köztük: a brazilnak korábban leszakadt a fél első szárnya, a hollandnak pedig a hátsó fékjei hevültek túl.
Az első kanyarban csúszott meg a lágy gumin, így nem javított. "Nagyon hamar blokkolnak a hátsó kerekek" - panaszkodott.
A 4-es kanyarnál fékezett keményen, komoly terhelést kapott a balelső szuperlágy abroncsa.
Megrekedt a 7. helyen, ezen az edzésen valószínűleg már nem lép előrébb. A hátránya több mint 7 tized Hamilton mögött, holott tavaly uralta a pályát.
Az első edzésnek mindjárt vége, Räikkönen már visszabattyogott a garázsba. A versenyzők az utolsó körüket fejezik be.
Köszönjük a figyelmet! A második edzés magyar idő szerint 21 órakor kezdődik, akkor is várjuk Önöket élő tudósításunkkal.