Tizenöt évvel ezelőtt a 16 esztendős Lewis Hamilton még a pályafutása gokartos szakaszában tartott, autókkal csak röviddel később, a brit Forma Renault téli szériájában kezdett versenyezni. A McLarennel addigra már kötött egy hosszú távú szerződést, miután egy gálán odament Ron Dennishez, és magabiztosan közölte vele, hogy egy napon az ő csapatának tagja lesz – a történet közismert –, de a nagy sikerek, amelyek révén igazán felfigyelt rá a világ, még előtte voltak.
2003-ban megszerezte a brit F Renault, 2005-ben az F3 Euro, 2006-ban pedig újoncként a GP2 bajnoki címét, és mire egy évvel később, tényleg a McLarennel bemutatkozott az F1-ben, ott már mindenki tudta róla, hogy a jövő egyik legígéretesebb tehetsége. A negyedik vb-címét két hónappal korábban bebiztosító Schumacher azonban jóval ezelőtt felfigyelt rá, amikor 2001. október 28-án együtt álltak rajthoz a kerpeni gokart világbajnokságon.
„Nagyon jó versenyző, rendkívül erős, pedig még csak 16 éves – mondta akkor Hamiltonról.
Ha így folytatja, biztosra veszem, hogy el fog jutni az F1-ig.
Különleges dolog egy ilyen fiatal srácot nézni a pályán. Egyértelmű, hogy megvan a helyes versenyzői mentalitása."
Hamilton egyébként a kerpeni gokartverseny döntőjében a 7. helyen ért célba, öt hellyel Schumacher mögött, aki csak kivételesen, vendégpilótaként vett részt az eseményen. Érdekes, hogy Nico Rosberg mindkét futamon Hamilton előtt végzett: az elsőn az 5., a másodikon a 3. helyen intették le. A későbbi F1-es pilóták közül ott volt a mezőnyben Tonio Liuzzi is, aki abban az évben gokart világbajnok lett.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!