Péntek délután a Ferrari, a szombati időmérő előtti utolsó edzésen a Red Bull ijesztett rá a Mercedesre Mexikóban, amely e két, többnyire mérvadónak számító gyakorlás közül egyiken sem tudott az élen végezni.
Az utolsó edzésen kezdetben a lágy gumi használatát preferálta a legtöbb csapat, e rangsorban Lewis Hamilton 1:19.721-gyel állította fel a mércét, több mint 2 tizeddel megelőzve a Red Bull párosát, Nico Rosberget pedig Sebastian Vettel is megelőzte. A vb-éllovas a szuperlágy keveréken sem tűnt meggyőzőnek, bár az eredményét torzítja, hogy
első kísérletekor lesodródott a bukótérbe a stadionba vezető jobbkanyarnál,
és legjobb idejét már öregebb gumin futotta.
19.618-as ideje csak a 4. helyre volt elég, Hamilton és mindkét Red Bull is megelőzte a tabellán. A 3. Ricciardo sem lehet maradéktalanul elégedett, mert legelső sprintjekor ki kellett kerülnie a saját gyors körére készülő Kevin Magnussent az utolsó kanyarnál, és Rosberghez hasonlóan nem akkor jegyezte legjobb körét, amikor az abroncsai a legjobb állapotban voltak.
Max Verstappen előtt viszont tiszta volt a terep, és 94 ezreddel megelőzte Hamiltont.
Valtteri Bottas erős formát mutatott a Williamsszel, sikerült megelőznie a Ferrarikat, és Rosbergtől is csupán 2 tizeddel maradt le. Felipe Massa szintén karnyújtásnyira került a Ferrarikhoz. Az élmezőny tagjai eljátszhatnak a gondolattal, hogy megpróbáljanak a lágy keverékkel továbbjutni a Q2-ből a Q3-ba, mert a szuperlágy gumik nem tűnnek tartósnak.
A McLarennek már az is öröm lehet, ha eljutnak a Q3-ig: Fernando Alonso 13., Jenson Button 15. lett a szombati tréningen, a Force India és a Toro Rosso egyaránt ütőképesebbnek tűnik náluk. A Haasnak pedig nem igazán sikerült kikúrálnia a bajait, nekik gyötrelmesnek tűnik, hogy túléljék a Q1-et.
Az időmérő magyar idő szerint 20 órakor kezdődik.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Mexikói Nagydíj szombati tréningje. Péntek délután Vettel betolakodott a Mercedesek elé, és Räikkönen is lőtávolban maradt, de Hamilton nem érzi "komoly fenyegetésnek" a vörösök autóit. Rosberg másképp látja, mindenesetre a következő bő egy órában tisztább képet kaphatunk az erőviszonyokról.
Nagyon gyorsan visszaesett a teljesítményük pénteken, ahogy a lágyaknak is, ezért jelenleg a közepes keverék tűnik a preferált választásnak a futamra. Hogy arrébb billen-e a mérleg nyelve, azon múlik, hogy mennyit javul az aszfalt állapota - a Pirellinél nem tartják kizártnak, hogy fokozatosan erősödni fog a szuperlágy abroncsok teljesítménye. A hosszú etapokon Vettel babusgatta őket a legjobban, a közepesekre viszont a Red Bull, elsősorban Verstappen érzett rá.
Button optimistán érkezett Mexikóba, de az eddigi eredmények alapján nagyon ki lesz centizve, hogy a McLaren befér-e a Q3-ba: a második edzést Alonso a 10., Button a 12. pozícióban zárta. A spanyol úgy véli, "meglepetés lenne, ha bejutna a Q3-ba", mert egy régebbi motort használ.
Ezúttal a fékhűtőjük bolygatta fel a padlólemez alatti áramlásokat, Grosjean így csak 20., Gutiérrez 22. lett. A "fejlesztésről" Grosjean ironikusan azt mondta, "Kínában már használtuk az én autómon, és az a nagydíj pompásan sikerült. Kértem is utána a csapattól, hogy húzzuk ki a listáról." A Haas azt is bejelentette, hogy a Brazil GP edzésein kipróbálják a Carbon Industries termékeit, miután a Brembo fékjeivel sokat vesződtek.
Verstappen elismerte, hogy a szuperlágyakon még nem elég ütős az autó, Ricciardo ugyanezt hangoztatta. "Péntek délelőtthöz képest javultunk, de még többet kell" - mondta tegnap.
A levegő 13 fokos, tegnap is kb. ennyi volt egész nap. Az aszfalt 23 fokos, ennek értéke nagyobb valószínűséggel fog felfelé változni.
Texasban lejárt a hatversenyes életciklusa az előző egységnek, a szabályok szerint így büntetlenül újakat kaphatnak. Massa, Nasr, valamint az előző versenyen kieső Räikkönen és Hülkenberg is élvezheti a friss váltó előnyét.
Tegnap sokkal borúsabb volt az égbolt, mára csökkent a felhők száma. Melegebb viszont, ahogy az előbb említettük, nem lett ettől.
Az operatőr jó érzékkel azt a sportbírót mutatta az előbb, aki egy olyan szemüvegben pózolt, melyre az "I love(=szívecske) F1" feliratot ragasztották. Mr. Ecclestone kedveli ezt.
Megkezdődött az egyórás edzés, Grosjean és Gutiérrez hajtott először pályára.
Most veszi fel a maszkját. Grosjean kint maradt egy második körre, Gutiérrez visszatért a bokszutcába, de egy próbarajtot követően rögvest folytatja a munkát. Button és Ocon is felbukkant.
Azaz visszatért a szerelőihez, egyelőre nincs mért kör. Button ugyanígy tett, ellenben Verstappen és Alonso kihajtott a pályára.
A napsütés kicsit vakíthatja, ezért sötétebb fóliát kér a sisakrostélyra. A két Manor közben mért kört futott, de ezek még csak tapogatózó próbálkozások.
Péntek délután ment ezen a keveréken egy hosszabb etapot, Rosberg viszont egyáltalán nem használta akkor. Hamilton arra panaszkodik, hogy kicsit balra húz a kormányközép.
Megjelent a kétszeres világbajnok Mexikóban, néhányan fotózkodnak is vele. Hamilton 1:20.158-at ment, Rosberg 20.566-ot a lágy gumin.
Több versenyző ezt nyúzza jelenleg. Hamilton javított az első szektorban az előző körében, de a következő kettőben már nem tudott, így a szintidő változatlan. De most újra próbálkozik, lila részidőkkel az első két szektorban...
1:19.721, tegnap a szuperlágyakon sem ért el ennél jobbat senki. Rosberg csak 20.4-re javított, a 3. Sainz, a 4. Pérez, az 5. Hülkenberg, a 6. Kvjat.
Az ausztrál lassan nekigyűrkőzik, most készül beszállni a Red Bullba. Eddig rajta kívül csak Vettelt nem láttuk a pályán.
A finn a 6. helyre sorol be, a Force Indiák közé, de az utolsó kanyarokban kicsit feltartotta Nasr.
Az első hiba, amit bejátszanak a közvetítésben: Massa lesodródott a bukótérbe a célegyenes végi kanyarnál, miután nem tudott időben megállni. Bottas feljött a 3. helyre közben.
De megelőzte Rosberget 2 tizeddel. Szóval őket most Bottas, Sainz, Massa, Pérez, Räikkönen, Hülkenberg, Kvjat követi.
1:19.959, míg Ricciardo az 5. helyet vette át 327 ezredet verve Bottas Williamsére.
Visszaelőzte Ricciardót, és az előtte álló Rosberghez is közel került. Hamilton továbbra is 1:19.721-gyel áll az élen.
Az ausztrálnak elmagyarázták, hogy csapattársa azáltal gyorsabb, hogy később fékez, viszont így sem veszít lendületet az első kanyarokban. Ricciardo vette a lapot, 1:19.950-tel megelőzte Verstappent, csak 9 ezred kettejük közt a különbség.
Az edzés elején még csak 23 fok volt a hőmérséklete. A levegő csak 1 fokkal melegedett, most 14 fokos. A sorrend: Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Vettel, Rosberg, Bottas, Sainz, Hülkenberg, Massa, Pérez.
Még mindig a lágy gumikon köröz, és alkotnia kellene valamit, mert - bár nyilván ez csak egy edzés - kellemetlenül bekavarna neki a világbajnokságban, ha Hamiltonon kívül mások is megelőzik a versenyen. Egyelőre 5.
Rosberg, Sainz és Kvjat osztozik csak a pályán ezekben a percekben. Nemsokára jöhetnek az időmérő szimulációk a szuperlágy gumin.
Megkapta a szuperlágy gumikat, de az első mért körében még melegíti őket. Jön Massa is.
364, illetve 361 km/h-s értékkel Bottas és Masas vezeti a csúcssebesség-rangsort, őket Räikkönen és Vettel követi. Massa a 4. helyre kapaszkodott fel a szuperlágy keveréken, 1:19.997.
Néhány perc mérsékelt forgalom után mindenki érkezik, hogy lenyomjon egy sprintet a legpuhább gumikon. Verstappen már megtette, 19.137-tel az élre állt.
A Williams pilótája pillanatnyilag 3., de vélhetően mindjárt hátrébb esik. És igen, Ricciardo már megelőzte, de ő is 3 tizedet kapott Verstappentől.
Valami miatt lassú volt. A visszajátszásból kiderült, hogy Ricciardónak kerülgetnie kellett az egyik Renault-t, ezzel időt veszthetett. Verstappen egy hűtőkör után nekivágott még egy erősnek tűnő körnek.
Ennyivel volt lassabb az etalon idejénél. Ricciardo rádión reklamált Magnussen miatt - az időmérőn is lehetnek bonyodalmak az utolsó kanyarokban a gyors körön lévő, illetve gyors körre készülő autók találkozása miatt.
Kicsúszott a 12-es számú jobbosnál, amelyik a stadionba vezet. Előtte is sokan torlódtak amúgy az utolsó kanyaroknál.
94 ezreddel lassabb kört futott Verstappennél, és Ricciardo sem tudott előrébb mozdulni a 3. helyről, hiába gyorsult 19.375-re. Rosberg, Bottas, Vettel, Räikkönen, Massa, Hülkenberg, Sainz a további sorrend.
Ezzel érhet véget a délelőtti programja. A Mercedesek is érkeznek a bokszutca végére egy utolsó gyakorlatra a kuplung beállításával.
A 15. helyen végez, miután hibázott a 12-es kanyarnál. Alonso a 13. helyre hozta be a McLarent, tényleg necces, hogy beférnek-e majd a Q3-ba.
Verstappen végzett az élen Hamiltont megelőzve, miközben Rosberget Ricciardo is megelőzte. Az időmérő izgalmasnak ígérkezik - de most tényleg -, és mint láthattuk, a forgalomban való helyezkedés is sokat számíthat a végeredménynél. Köszönjük a figyelmet! Az időmérő magyar idő szerint 20 órakor kezdődik.