Rosberg visszaküzdötte magát a Red Bull elé, a pole Hamiltoné
2016. október 29. 19:41
Újabb pole pozícióval igyekszik életben tartani világbajnoki reményeit Lewis Hamilton. A Mercedes pilótája a Q1-ben és a Q3-ban bizonyult a leggyorsabbnak, amikor igazán fontos volt, és idén a 10. alkalommal kezdheti meg a futamot az élről. A leintés után Juan Pablo Montoya üdvözölte a csapatrádión, a brit pilóta azt mondta, az eredmény lehetett volna jobb is.
Valószínűleg arra gondolt, hogy ellenfele, Nico Rosberg az egész hétvégén alaposan le volt maradva tőle, de a pontverseny éllovasa az utolsó körre összekapta magát, és éppen megszerezte a 2. helyet, így az első rajtsorból indulhat riválisa mellől. Niki Lauda, a Mercedes-csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke a Sky Sportsnak azt mondta, Rosberg az egész hétvégén a balansszal küszködik, és nem tudta megfelelően felmelegíteni az abroncsait.
Ez a futamon is kulcsfontosságú lehet, főleg azért, mert a második rajtsorból a két Red Bull nem a lágy, hanem a szuperlágy abronccsal kezdheti meg a távot. Ezek várhatóan már néhány kör után használhatatlanok lesznek, de a rajtnál és az 1. körben mindenképpen gyorsabbnak ígérkeznek majd a Mercedes és a Ferrari által választott, sárga jelzésű, lágy gumiknál.
A Ferrari megint leszerepelt.
Meglepetésre a renault-s szerződés bejelentése óta megtáltosodó Nico Hülkenberg is legyőzte mindkettejüket, Kimi Räikkönennek ráadásul a Q3 végén problémája akadt az erőforrással, ezért lehúzódott a pályáról. Sebastian Vettel ígéretes tempója teljesen eltűnt a szuperlágy abroncsokkal, de a Q2-ben a lágyakkal sokkal elégedettebb volt. Érdekesség, hogy a Q1-ben ezúttal ő tartotta fel Hamiltont, de ez végül nem számított, és elnézést is kért ellenfelétől, mert mérnöke nem szólt neki.
Hülkenberg mellett Carlos Sainz teljesítményét érdemes kiemelni, bár Danyiil Kvjatnak nem is volt lehetősége, hogy kövesse csapattársát, mert már a Q1-ben kiesett gyaníthatóan az erőforrás problémája miatt. Még így is jobban járt Jolyon Palmernél, aki részt sem tudott venni az időmérőn, és csak a bokszutcából rajtolhat majd, Esteban Gutiérrez pedig tönkretette a Haas délutánját, mivel pont csapattársa, Romain Grosjean előtt pördült meg a Q1-ben. Mindketten kiestek.
Első ránézésre gyenge eredményt ért el a McLaren is.
Fernando Alonso csupán a 11. lett a szintén alulteljesítő Sergio Pérez előtt, de Alonso mégis örült, mert így a pálya tiszta oldaláról indulhat, és szabadon választhatnak gumit a rajt előtt. Erre szükség is lehet, mert a legjobb 10 között sincs egység a gumiválasztás terén. Jenson Button hozzátette, hogy szerinte is maximum a 11-12. helyet tudták ma elérni, ő végül a 13. lett.
A középmezőny hőse Pascal Wehrlein lett a Manorral.
A Mercedes protezsáltja a 20. helyezett Esteban Ocont alaposan legyőzve a 16. lett, vagyis bejutott a Q2-be, igaz, ott már nem maradt lendülete és gumija, így a nagy rivális, Sauber pilótája, Marcus Ericsson mögött kiesett.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük olvasóinkat a Mexikói Nagydíj időmérő edzésének élő közvetítésében! Látványos borítóképünkkel kezdünk, csodálják meg a pálya területén fekvő baseball stadiont, ami igazi arénát varázsol a 3-as szektorban.
Ritkán fordul elő, hogy mindhárom szabadedzésen más-más pilóta zár az élen. Ma délelőtt Max Verstappen volt a leggyorsabb, ami arra utal, hogy a Red Bull pénteken még inkább a versenytempóra összpontosított.
A BBC szerint Jolyon Palmer kihagyja az időmérőt, miután a harmadik szabadedzésen megsérült Renault-jának karosszériája, és azt nem tudják időben megjavítani. A Sky Sports közvetítésében nemrég még úgy tűnt, hogy a szerelők keményen dolgoznak az autón.
A Renault hivatalosan is megerősítette, hogy versenyzőjük kihagyja az időmérő edzést. Repedést fedeztek fel a karosszériában a harmadik szabadedzés után a biztonsági öv bekötési pontjánál.
A forgalom biztosan feszültségeket generál majd, különösen az edzések vége felé, leginkább a Q1-ben és a Q2-ben, mivel a Q3-ban a leggyorsabb 10 autó már könnyebben eloszlik majd a pályán. Sok kisebb-nagyobb vezetői hiba is várható, ami tönkreteheti a köröket vagy sárga zászlókat idézhet elő.
Esőtől nem kell tartani, a pálya viszont 48 fokra hevült, ami sokkal melegebb a pénteki 32-38 foknál. Ez a gumik felmelegítését is segítheti, ezzel szinte mindenki küszködött tegnap.
A szuperlágy gumik annyival gyorsabbnak tűntek, hogy a Mercedesen kívül mindenki más számára elképzelhetetlen, hogy ne ezekkel fussák éles köreiket a Q2-ben. Ennek hátulütője, hogy hétvégi leglágyabb keverék már rövidebb távokon sem bírja az igénybevételt, akár már néhány kör után cserélni kell. Ha a Mercedes bevállalná a lágyat, akár taktikai előnybe is kerülhetnének, míg a többieknél ez nem reális alternatíva.
Feliratkozhat a Mexikói Nagydíj rajtelsőinek dobogójára, ha Nigel Mansellhez hasonlóan megszerzi itteni második pole pozícióját.
Gutiérrez, Magnussen, Ericsson, Wehrlein és Ocon már ki is hajtott a pályára, természetesen szuperlágy gumikkal. Nekik a legsürgősebb, hogy tiszta kört fussanak.
A Sky Sports szerint arra kérte a csapatot, hogy péntek után cseréljék ki a motorját arra az egységre, amivel Japánban és az USA-ban versenyzett, utóbbi futamot meg is nyerte. Így most a harmadik futamát teljesíti majd az aktuális példánnyal, Rosberg pedig zsinórban a másodikat.
Ez azért is szokatlan, mert a Mercedes lehetőleg ugyanazt az erőforrást használja az egész hétvége során, de Hamilton kérésére túlóráztak a szerelők.
A gumik felmelegítése okoz gondot számukra, ezért két felvezető körrel próbálkoztak, de Grosjean elrontotta a második gyors körét is, ezért inkább visszatért a bokszba. Gutiérrez is lassú egyelőre, Sainz és Kvjat vezet Ericsson és Wehrlein előtt.
Tovább folyik a munka Palmer autóján, még akkor is, ha ezen az edzésen ő már nem léphet pályára.
A Sky Sports szerint elromlott autójában az akkumulátor, ezért is volt olyan lassú. Egyelőre az utolsó előtti a rangsorban.
A Mercedes pilótája 1:19.970-nel az élre állt, Vettel viszont 1:19.865-tel átvette a vezetést. Jött Verstappen, ő beékelődött közéjük 874-gyel, Räikkönen pedig 1:19.554-gyel mindegyiküknél gyorsabb volt.
Érdekesség, hogy mindenki a szuperlágy gumikkal kezdett, már a Q1-ben is.
A "másik" Mercedes egyelőre csak a 8. helyen áll 1:20.396-tal, egyelőre a pályán halad, de az első szektorban nem tudott javítani az egyéni legjobbján. A következőben már igen, és 1:19.966-tal feljött az ideiglenes 5. helyre.
1:19.713-mal feljött a 2. helyre, de Hamilton is komoly kört teljesített, és átvette a vezetést 1:19.447-tel.
A Toro Rosso pilótája motorhibára panaszkodott, szét is szedték az autóját a garázsban, miután visszavánszorgott vele a pályáról. Feltűnően sok ma a műszaki probléma, bár Grosjean ismét a pályán van.
A Sky Sports szerint a Toro Rosso pilótája kénytelen feladni az időmérőt. Kvjat jelenleg a 16. helyen áll, és valószínűleg egyébként is kiesne.
A hazai pályán versenyző pilóta megpördült, ezzel tönkretette utolsó próbálkozását. Valószínűleg így is továbbjut a 16. helyen.
Sőt, magával rántotta Romain Grosjeant is, aki azért nem tudott rendes kört futni a végén, mert csapattársa pörgő autóját kellett kikerülnie. Nem boldogok a Haasnál.
17. Esteban Gutiérrez
18. Danyiil Kvjat
19. Felipe Nasr
20. Esteban Ocon
21. Romain Grosjean
Bokszutcából rajtol: Jolyon Palmer
Venus Williams az USA Nagydíjon volt a Mercedes vendége, ezúttal húga, Serena Williams látogatott el az F1-es futamra.
Szokatlanul szoros az élmezőny, kérdés, hogy ez így is marad-e.
A Mercedesek és a Williams is a lágy gumival kezdi a Q2-t, ezek szerint hiába gyorsabb a szuperlágy abroncs, a futamon kerülni akarja a mezőny, és inkább a lágy gumik használatával próbálnak tovább jutni a Q3-ba.
Mindenki lágy gumikkal rukkolt elő, ezeknek viszont két melegítő kör is kell, így jelenleg Wehrlein vezet Rosberg és Räikkönen előtt, de Hamilton már emeli a tétet.
Az utolsó kanyarban nem tűnt el a Mercedes elől, de Hamilton így is 1:19.137-et futott, Rosberg pedig csak 1:19.761-et. Vettel közben 1:19.385 alatt ért körbe, de kihasználta Hamilton szélárnyékát a célegyenesben. Räikkönen 1:19.936-ot tudott, egyelőre a 4. helyezett.
1:18.972-t futott, de szuperlágy gumik voltak az autóján, így a Red Bull ezúttal is valami mást próbál meg, mint az élmezőny. Ha így maradna, a többiek lágy, ők viszont szuperlágy gumikon rajtolnának.
A Sky Sports szerint számonkérte mérnökét, hogy miért nem mondták neki, hogy Hamilton a nyomában van. Az is lehet, hogy már most előkészül a sportfelügyelői meghallgatására.
Räikkönent kiküldték szuperlággyal, és Vettelnek is azt mondták, hogy többet nem mennek ki a lággyal. Ez azt jelenti, hogy Vettel is jönni fog a szuperlággyal. Elmondta mérnökének, hogy az autó jobban viselkedik a lágy abroncsokkal, és ki kellene találni valamit, hogy a szuperlággyal is olyan legyen. Mérnöke elnézést kért tőle a Hamilton-incidens miatt.
A Ferrari pilótája megkapta a szuperlágy gumikat, de látták, hogy nincs veszélyben a továbbjutás, ezért inkább maradtak a lágy gumival futott legjobb körnél. Többen viszont szuperlágy abronccsal jutottak be a legjobb 10 közé.
A helyi hős elfékezte az utolsó mért körét, így csak a 12. lett, beékelődve a két McLaren közé.
11. Fernando Alonso
12. Sergio Pérez
13. Jenson Button
14. Kevin Magnussen
15. Marcus Ericsson
16. Pascal Wehrlein
Sokan végül átváltottak a piros jelzésű szuperlágy abroncsokra, így a futamon már néhány kör után kénytelenek lesznek kereket cserélni.
Itt már nincs szükség taktikázásra, mindenki megkapta a leggyorsabb, szuperlágy abroncsokat. Hamilton és Rosberg is pályán van már, ezúttal az utóbbi van előrébb.
A két Mercedes ennél sokkal közelebb van egymáshoz, Hamilton van előrébb. Hülkenbergé az első mért kör 1:30.850-nel, de ez még csak statisztikai jelentőségű. Hamilton és Rosberg is lassít a kör végén, Räikkönen is utolérte őket.
A világbajnoki címvédő 1:18.704-gyel az élre állt, mögötte Verstappen és Ricciardo, Rosberg viszont ezúttal is csak a 4. helyet tudta elérni. Állandósulni látszik a hátrány csapattársa, sőt még a közvetlen üldözők mögött is. Nem lehetnek elégedettek a Ferrarik sem, Räikkönen egyelőre csak a 6. helyen áll Hülkenberg mögött, Vettel pedig Bottasszal sem bírt, és Massa, valamint Sainz előtt csak a 8. helyezett.
Verstappen és Rosberg még a bokszban várakozik, de Hamilton, Hülkenberg és Sainz már elindult az utolsó etapra. 3 perc van hátra.
Az utolsó etapban romolhatott a pálya állapota, mert csak azok tudtak javítani, akiknek az első próbálkozás nem sikerült igazán jól. Hamilton megszerezte a pole-t, de Rosberg nagy nehezen bejött a 2. helyre. Verstappen és Ricciardo indul a 2. sorból, Hülkenberg elverte a motorhibával küzdő Raikkönent, Vettel egyelőre ismeretlen okból csak a 7. lett Bottas, Massa és Sainz előtt.